Työnhaku voi johtaa työttömyysetujen takaisin perintään
Vaikka toisaalta pakko on. Teit niin tai näin...
HS: Työhakemus katsottiin työksi tuet menivät kuukausiksi
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011803380.html
Tällaiset käytännöt ja kaikki suojaosien leikkaukset niin työttömyysturvaan kuin juuri toimeentulotukeenkin, jolloin kaikesta rangaistaan jolla edes yrittäisi parantaa omaa tilannettaan.
Voitaisiinko jo sopia että työttömyydestä haukkuminen ja syyllistäminen lopetetaan, jos kerran tehdään vaan lisää lakiuudistuksia asian hankaloittamiseksi?
Kommentit (147)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sääliksi käy vuokraisäntiä, kun moni työtön on niin sairas, että ei pysty siivoamaan vuokra-asuntoa.
Vuokraisännän pitäisi lopettaa ruikutus ja mennä töihin..
Asuntosijoittaminen on työtä. Siitäkin maksetaan verot. Ja saa olla aika monta kämppää, ettei tarvitsisi tehdä mitään muuta.
Lisäksi vuokranantaja työllistää, kun esim. teettää asuntoihinsa remontteja jne.
Teettää työt muilla...koska ei huvita tehdä työtä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten syöpäläiset (turkiskuoriaiset, luteet jne) liittyvät siihen, kun joku kehottaa vuokranantajaa menemään töihin?
Edelleen, asuntosijoittaja on töissä, kun vuokraa asuntoaan.
Sijoittaja sen turkiskuoriainen asunnon omistaa.
Sijoittajan pitää mennä oikeisiin töihin, kun ei voi enää loisia muiden työllä
Vierailija kirjoitti:
Ongelmahan tässä on joidenkin työvoimaviranomaisten suoranainen älyn puute. Kun on lusikalla annettu...
Sinänsä koominen tilanne. Työvoimapolitiikkaa on päättämässä porukkaa, jotka eivät ole eläissään työtä tehneet
Kaikkia virkamiesten ja viranomaisten tekemiä päätöksiä voi ja saa kyseenalaistaa ja jos joku tekee ilmeisen mielivaltaisen päätöksen, joka on ihan maalaisjärjen vastainen, niin niistä vaan valitus tai rikosilmoitus.
Ihan yleisellä tasolla pohdin, että ihmisten on hyvä pitää mielessä, että rikosilmoituksia on oikeus kansalaisella jättää jos kokee esim. pahoinpitelyä tai kiusaamista viranomaisten taholta.
Ahdistavaa asioida ,jos sattuukin omalle kohdalle joku asenteellinen puupää.
Sotkee ja hankaloittaa todella pahasti silkkaa typeryyttään asiakkaan elämäntilanteen pitkäksi aikaa.
Kyllä näistä asioista yleensä keskustellaan siinä alkukartoitushaastattattelussa aika tarkkaan että miten asiakas työnhaussaan etenee.
Minä olisin itse jättänyt rikosilmoituksen tällaisesta päätöksestä, mitä tälle näyttelijälle tehtiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako kuvittaja pitää portfoliota netissä vai onko sekin työtä?
Ainakin Instaan postaamisen kanssa kannattaa olla varuillaan. Minua ainakin työkkäristä varoiteltiin, että töiden postaaminen sosiaaliseen mediaan tai vaikkapa blogin pitäminen saatetaan laskea yrittämiseksi, koska joku potentiaalinen asiakas saattaa nähdä ne postaukset ja kiinnostua, eli ne ovat kuulemma markkinointia.
Mutta työttömänhän kuuluisi markkinoida itseään työmarkkinatorillakin ja käydä kuulemma yrityksissä kyselemässä töitä eli markkinoimassa itseään. Mitä järkeä.
Siinä on tuo nöyryysnäkökulma. Työttömän kuuluu tuntea itsensä viheliäiseksi syöpäläiseksi ja anella armoa. Ei saa mainostaa olevansa joku ja osaavansa jotakin.
Työhön ei voi vain mennä tai hakeutua osapäiväisestä kokopäiväiseksi työntekijäksi niin kuin Riikka luulee. Säätäkööt hallitus lain että kaikki osapäiväiset muutettaisiin kokopäiväisiksi. Ja kaikki töitä hakeneet palkattaisiin. Eivät vissiin ehdi kun on kiire miettiä kuinka huonontaa kaikkein heikompien asemaa
"Hurja määrä ulosmitattavaa omaisuutta odottaa nyt pakkomyyntiä."
Only in Finland this can happen.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitus on viedä suomalaisilta tuet ja jakaa ne tulijoille. Sama on meneillään muissakin eu-maissa. Kaikki tuet ja työt.
Teillä salaliittoteoreetikoilla on aina hyvin mielenkiintoinen logiikka. Havaitsette kyllä ihan oikeita olemassa olevia ongelmia, mutta sitten kun pitäisi selittää kuka tätä tekee ja miksi niin punainen lanka hukkuu jonnekin. Kunhan pääsee syyttämään osattomia ihmisryhmiä x, y ja z, koska se sopii valmiiksi päättämäänne narratiiviin.
Maapallo on litteä ja eliitti yrittää piilotella asiaa. Väite kaatuu siihen kun kysyy miten asian piilottelu/paljastumattomuus onnistuu näin niinkuin käytännössä ja miksi ihmeessä sellaista faktaa edes täytyisi piilottaa. Samanlaisilla kysymyksillä kaatuu myös väestönvaihtosalaliittoteoria.
Jotenkin ajattelisin, että jos siitä saa palkkaa = työtä. Jos ei saa, tekeminen ei ole työtä.
Esimerkiksi mun kaveri joutui tekemään ihan älyttömän selvityksen, kun työttömänä myi itse neulomiaan sukkia Instan kautta käytännössä materiaalien hinnoilla. Ja sekin, että miten se työkkärin ihminen oli edes löytänyt kaverin instatilin jäi vähän epäselväksi.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin ajattelisin, että jos siitä saa palkkaa = työtä. Jos ei saa, tekeminen ei ole työtä.
Esimerkiksi mun kaveri joutui tekemään ihan älyttömän selvityksen, kun työttömänä myi itse neulomiaan sukkia Instan kautta käytännössä materiaalien hinnoilla. Ja sekin, että miten se työkkärin ihminen oli edes löytänyt kaverin instatilin jäi vähän epäselväksi.
OrpoPurran hallitus on lisännyt varoja ns. tukihuijausten paljastamiseen. Käytännössä TE-viranomaiset etsii asiakkaiden sometilejä jos siellä on jotain työksi tulkittavaa, esim. taiteilija esittelee taidettaan, jolloin tuet voidaan evätä perusteena että kyseessä on aivan varmasti myyntityö.
Ne rahat otettiin sitten harmaan talouden, korruption yms. tutkimiseen ja estämiseen tarkoitetuista varoista, koska ne kohdistuu rikkaisiin ja sehän ei käy päinsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OrpoPurran hallitus on lisännyt varoja ns. tukihuijausten paljastamiseen. Käytännössä TE-viranomaiset etsii asiakkaiden sometilejä jos siellä on jotain työksi tulkittavaa, esim. taiteilija esittelee taidettaan, jolloin tuet voidaan evätä perusteena että kyseessä on aivan varmasti myyntityö.Ne rahat otettiin sitten harmaan talouden, korruption yms. tutkimiseen ja estämiseen tarkoitetuista varoista, koska ne kohdistuu rikkaisiin ja sehän ei käy päinsä.
Minusta laitonta, koska voi olla myös valetili, jonkun muun tekemä. Ei ole henkilötunnusta.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkia virkamiesten ja viranomaisten tekemiä päätöksiä voi ja saa kyseenalaistaa ja jos joku tekee ilmeisen mielivaltaisen päätöksen, joka on ihan maalaisjärjen vastainen, niin niistä vaan valitus tai rikosilmoitus.
Ihan yleisellä tasolla pohdin, että ihmisten on hyvä pitää mielessä, että rikosilmoituksia on oikeus kansalaisella jättää jos kokee esim. pahoinpitelyä tai kiusaamista viranomaisten taholta.
Muistutan nyt kuitenkin, ettei työvoimaviranomainen tee päätöstä siitä, maksetaanko etuutta vai ei. On siis turha valittaa viranomaisen toiminnasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkossa kukaan ei voi olla pelkällä toimeentulotuella, kun pitää hakea ensin jotain muuta etuutta.
Niin, asumistukea, kun ei ole opintotukikuukausia jäljellä.
Ei vaan työttömyystukea.
Opiskelijoille voi tulla raha vaikeuksia kesällä, jos ei saa kesätöitä.
Vierailija kirjoitti:
MInäkin luulin noin, koska oli tosi helppoa tehdä töitä kampaajana, kun sai ansiosidonnaista ja pyysi asiakkaita maksamaan miehen tilille eikä minulle. Perheellekin se oli mukavaa, kun rahat riitti.
Vierailija kirjoitti:
Ei voida, koska työttömien kiusaaminen, nimittely ja kaikkinainen halventaminen on liian hauskaa, kuten täällä aloituksiaan aiheesta tekevien nilkkien toiminnasta näkyy.
Pilkka osuu lopulta omaan nilkkaan.
Itse en uskalla mennä vapaaehtoistyöhön, sillä jos te saa selville, niin saatan menettää tuet, eikä minulla ole varaa ottaa sellaista riskiä.
Viranomaisten touhuja seuratessa käy usein mielessä, että kaikkea sitä työelämään pääsee.