Huonoin omistamasi auto?
AP aloittaa vuoden 1994 Lada Samaralla.
Tarviiko mun sanoa muuta? Karmea auto kaikin puolin ja onneksi en ehtinyt ajaa kuin muutaman kuukauden
Kommentit (88)
En omista kuin yhden auton ja se on mersu. Luulisi että 94 vuoden lada joutaisi jo romuttamolle.
Ehkäpä BMW ollut huonoin. Vikaa oli sitä sun tätä ja varaosat jäätävän kalliita. Ajoltaan oli toki ihan mukava. Yllättävänä asiana voisin pitää nykyistä citroenia, ollut pisimpään (vuodesta 2018) ja näin 8 vuoden aikana ainoastaan kerran katsastuksessa hylätty vaikka vuosimallia 2007 onkin. Mainettaan vähemmän sähkövikoja (ei oikeastaan mitään) ja tokihan jokaisesta mallista löytyy ne omat tyyppiviat, mutta varaosat sitten ovatkin citroeniin huomattavan halpoja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
BMW 118i
Pierce Brosnan vain leikkaisia rälläkällä katon pois ja ajelisi tyytyväisenä
Brosnan ajeli Z4:llä eikä millään 118:llä. Eikä se siitä itse mitään kattoa leikannut pois, vaan pahikset veti sen auton pitkittäin keskeltä kahtia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
BMW 118i
Pierce Brosnan vain leikkaisia rälläkällä katon pois ja ajelisi tyytyväisenä
Ei voi vieläkään käsittää miksi Brosnanin Bondi ajeli Bemarilla?😂 Connery, Lazemby ja Dalton ajeli Astonilla ja Moore Lotuksella. Kyllä nuo sopi paremmin Bondin tyyliin mitä Bemari :D
Brosnan oli semmoinen Pirkka-Bond, ei oikein sopinut näyttelemään Bondia ja sen mukaan oli autokin. Brosnan olisi voinut Bondien sijaan näytellä muissa elokuvissa pankkiiria, pörssimeklaria tai muuta vastaavaa, joihin rooleihin olisi sopinut paremmin ja niistä Bondeista, joissa Brosnan oli, olisi voitu tehdä puolet Daltonilla ja toiset puolet Graigilla. Tai pariton määrähän niitä taisi olla, viisi jos en väärin muista. Dalton teki vain kaksi Bondia, olisi siihen voinut tehdä vielä kolme perään, niin olisi näytellyt viidessä. Aston Martin on ainut oikea James Bondin auto.
Ei mulla noita autoja oo paljoa ollut. Niistä paskin oli vuosimallin 90 BMW 316i, jonka menin jossain kuivahumalassa ostamaan paskasta autoliikkeestä. V..tu. Aivan susipaska yksilö, jota ei ollut liikoja huollettu eikä turhan hyvin pidetty. Vaihdelaatikko ja ohjauslaitteisto oli ainoat, joissa ei siinä vuoden aikana (2004-05), mitä se paska mun käsissä oli, ollut vikoja. No, pyörän laakerit ja pakoputki, iskarit sekä ajovalojen polttimot olivat sellaiset, joita ei tarvinut vaihtaa. Hirveästi kaikenlaista ihme pikkuvikaa ja kallista isompaa vikaa oli. Meni rahat, usko, hermot ja luotto. Sivulta puuttui kromilista siitä oven yläreunasta, että sen hain romikselta Vanhan Helsingintie varrelta. Siellä oli niitä kolaroituja Bemareita, joista valitsin listan, ja sitä sai muuten tosissaan vetää siitä oven reunasta irti, jotta lähti, joten ei se siitä ostamastani voinut olla itsekseen tuulen mukaan lähtenyt. Myös takaluukun BMW lätkä oli hukassa ja sen siihen uusin. Ikkunaveivi katkesi, kun se oli jotain silumiinin paskaa. Tilalle hain romikselta Fordista peräisin olevan veivin, joka oli tehty kunnon teräksestä eikä mistään korvikkeesta. Yhden vian kun korjasi, tuli kaksi uutta vikaa tilalle. Oli nestevuotoa, jarrusylinteri poksahti sopivasti juuri katsastuksen alla, vipu, josta kytketään vilkut päälle, niin sen oli joku apina vääntänyt silleen, että kyllä rattia kesällä käänsi ilman että sormet otti vipuun kiinni, mutta kun talvella ajeli hanskat kädessä, niin tuosta oli riesaa. Moottorihan siitä levisi ja nopeusmittari lakkasi toimimasta. Kerran laitoin vilkun vasemmalle, niin kaikki valot paloivat kuin joulukuusessa eikä se vilkku toiminut, jonka piti. Takaumpioon oli mennyt vodaa ja kuivasin sen sitten ja laitoin takaisin paikoilleen, niin alkoi toimia normaalisti. Kerran meni puoli tuntia saada turvavyö auki. Kaikkia tollasia vatun ihme temppuja. Pelleauto. Alle oli laitettu jotkut Jeesuksen vanhat kiinalaiset renkaat, jotka olivat kovettuneet niin että oli märällä asfaltilla vähä saatanan liukkaat ajella. Autossa alkoi peräkin kolistaa, ettei sillä enää uskaltanut mihinkään pidemmälle lähteä. Oli siinäkin kokemus, jokaisen päivän vaihtaisin pois ja uusiksi en tahdo ottaa.
Yli puoli miljoonaa ajettu vuoden 1995 BMW 320i E36 mallia, koko auto hajosi käsiin mutta mitä oikein odotin:D. Ostin auton 500€ vuonna 2014 kesällä ja kesällä 2015 kyseisen auton taru sitten loppui.
Oli se hauska ajaa junnuna
Yksi Nissan almera. Olikohan 2004 vm.
oli vähän sieltä ja täältä särki. Vaihteisto, kytkin jne. Mutta joo ne oli vaan tiensä päässä, ja viisaampi olisi tutkinut ne tyyppivioiksi. Tai no se kytkin oli vaan rällätty puhki, ja olisi pitänyt siis laitella.
Onneksi asia ratkesi kun joku peruutti sen parkkiksella ruttuun. Sain vakuutusyhtiöltä enemmän korjauksiin käytettäväksi mitä auton ostoarvo oli. Joten... Ei surettanut myydä sitä randon jobbarille eteen päin talvirenkaiden hinnalla. Ne mä meinaan hankin siihen. Hän sanoi korjaavansa vekottimen, joten mikäs siinä.
Vierailija kirjoitti:
Fiat Ritmo,mitä sontaa.
Petojen sukua! Siis samaa sukua Ferrari.
Fiat Marea Weekend. Onneksi kolaroin sen ja möin raadon varaosiksi yhdelle huumemiehelle joka oli jo muutenkin menossa linnaan. Ei se olisi sillä kumminkaan päässyt ajelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Fiat Marea Weekend. Onneksi kolaroin sen ja möin raadon varaosiksi yhdelle huumemiehelle joka oli jo muutenkin menossa linnaan. Ei se olisi sillä kumminkaan päässyt ajelemaan.
Tuohan on oikein harvinaisuusmalli joten luulisi moisella olevan vähän enemmän arvoa perusteella että hirveästi ei muita enää ole. Samalla tavalla kun esim. Ferrari Enzot maksavat maltaita vain sen takia että niitä ei paljoa ole.
Rutinoff oli paska auto et siinä on pakoputkikin läkkipeltiä ja laakerit hajos silmissä sekä jousitus oli niin huono ett kaljapullotkin hajos mökkitiellä takakontissa joten vaihdoin sen Tirolilaiseen matikkakoiraan jonka kanssa pyydystämme matikoita mökillä ja fillarilla haen kaljatölkkejä paikallisesta kun ne ei mene niin helposti rikki vaikka pienessä ajelis ojaan
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli vuoden 2017 Honda Civic HB liisarina uutena
Ja se oli hirvein omistamani auto ikinä.
-Muovit natisi
-Aivan tulihelvetti ajaa huonommilla teillä mukavuudeltaan
-1.0 moottori oli sekä laiska että käsittääkseni epäluotettava (itellä ei sen 2 vuoden aikana ongelmia onneksi kuten kuuluukin.
-Ruostetta oli yllättävän paljon mullakin (nää 2016+ hondat vissiin tosi ruosteherkkiä)
-Meluisa, liian meluisa...
-turhan matala istuma-asento ja penkit turhan lautamaiset eikä kovinkaan kookkaat..
-Edestä ruman näköinen (en oikein ikinä tottunut)
-Ei mennyt talvella käyntiin -15-20 asteen pakkasella vaikka akku uusi
Sekä plussana vielä muistan että ilmastointi oli todella heikkotehoinen ja siinä olikin jotain vikaa. Honda on käsittämättömän yliarvostettu vaikka uudemmat on täyttä sekundaa. Not worth it.
Uudemmat täyttä sekundaa? Puhut kymmenen vuotta vanhasta mallista...
Itellä ei sanan koko merkityksessä huonoa autoa ole ollut. Ehkä laaduttomin, mikä on ollut, niin oli Seat Ibiza 1.2 TSI Ecomotive. Vaikka tuo oli paremmalla Style -varustetasolla, niin verhoilu oli aika luokaton. Pelkkä puhdas vesi riitti jättämään tahran verhoiluun. Muovia oli sit vähän joka paikassa, talvella kauhea natisija. Tuo auto oli yhden liikkeen esittelyauto, ja ostohetkellä taisi mittarissa olla 500 km, pois myytäessä jotain 66 000 km. Halvennettu versio VW Polosta tuo oli.
Peugeot 3008. Vaikka olin kuullut kyllä että ranskalaiset autot on huonoja, olin ennakkoluuloton ja ostin vähän ajetun noin vuoden vanhan automaattipösön reilulla 30 tonnilla. Heti, siis todellakin HETI, kun kolmen vuoden takuu meni umpeen, alkoi ongelmat. Tässä autossa on KOKO AJAN jotain korjattavaa. Oon ihan kypsä. Mutta kun eihän tuosta p#skasta edes saa juuri mitään vaihdossa niin ajetaan sitten p#ska loppuun. Eka ja vika pösö mulle!
Toyota Carina Nova , taisi olla viimeistä mallia ennen nimenmuutosta, siitä jäi kyllä sellainen inho kyseiseen merkkiin että en ole edes harkinnut sen jälkeen Toyotan ostamista.
Täysin surkea ajettava, aina jotain pientä vikaa ja laittoa. Pitkällä reissulla piti olla reilusti varalamppuja mukana, yleensä ainakin toinen takavalo oli pimeänä.
Ainoa positiivinen seikka oli se että siitä pääsi helposti eroon, en kyllä ymmärrä miksi jotkut halusivat sellaisen vaivoikseen.
Nissan x-trail olisko ollut vuosimallia 2008 tai jotain siinä. Tehot meni jatkuvasti, syytä etsittiin ja osia vaihdettiin vaikka kuinka paljon. Lopulta auto meni paaliin, kun totesin etten laita siihen enempää rahaa. Olen kuullut näitä tarinoita enemmänkin kyseisestä autosta.
Auto kuin auto kestää ihmisiän, jos sillä ajetaan tarpeeksi lujaa!