En ymmärrä miten jotkut voi asua päällekkäin, alekkain ja sivuttain betonikopeissa
Naapurin tömistelyt ja pierutkin varmaan kuuluu korvaan.
Omiakin taloja on hei saatavilla!!
Kommentit (38)
Ikävää jos on noin tyhmä, kuin Ap. näyttää olevan.
Joo tämä jatkuva sivuttain oleminen läy niskan päälle
Vierailija kirjoitti:
Onneksi omakotitalossa on ihanan auvoisaa ilman naapuririitoja
Jos on riitelyyn taipuva luonne, niin kyllä niitä saa aikaan okt:ssakin
Itse sinkku miesten kanssa naapureina asutaan saatetaan kilpaa töräytellä välistä. Ei edes ryypätä ja biletetä kovaan ääneen. Mutta niin pihi ei saa olla ettei pierassa uskaltais kotonaan yksin.
Vierailija kirjoitti:
Minkkitarhassa olot eivät ole kaksiset.
Tarhan tontille on rakennettu maksimimäärä pieniä häkkejä.
Häkit ovat ahtaita ja vetoisia, talvella kylmiä, kesällä kuumia eivätkä eläimet viihdy niissä.
Eläimillä ei ole omaa rauhaa koska meteli kuuluu vapaasti häkistä toiseen.
Tarhat levittävät meteliä ja hajuja lähialueelle.
Tarhat laskevat voimakkaasti naapuruston arvoa eikä kukaan halua näitä lähelleen.
siis hetkinen, eihän tuo eroa mitenkään kerrostalosta.
Oletko koskaan nähnyt ainuttakaan kerrostaloa livenä vai kuullut vain josnkun kertomia juttuja niistä?
Vierailija kirjoitti:
Heh, neukkukuutiolaiskurit täällä puolustelee täällä koppielämäänsä!
Kyse on sekä taloudellisista että makuasioista, pöljä. Kerrostalossa asuminen on monelle käytännössä pakko, koska omakotitaloon ei ole varaa. Ja usko tai älä, moni asuu sellaisessa vaikka varaa olisi muuhunkin. Miksi itse yksinasujana haluaisin elää omakotitalossa, jossa tilaa olisi enemmän kuin tarvitsen ja jonka ylläpidossa on tarpeettoman paljon työtä kerrostaloasuntoon verrattuna?
Sinä ehkä et pidä kerrostaloista. Se ei kuitenkaan tee niitä objektiivisesti huonommaksi vaihtoehdoksi.
Vierailija kirjoitti:
Kun minun ei enää pidä huolehtia lumesta, nurmikosta, pensaista, puista, hiekottamisesta, elän helpompaa elämää. Rapunkin siivoaa (ja rapun ikkunat pesee) joku muu kuin minä. Ei tämä mitenkään halvemmaksi tule kuin entinen elämäni isohkossa omakotitalossa, mutta raha ei ollutkaan ratkaisevana päätöksessä.
Näinä viime kuukausina ei hetkeäkään ole tuntunut siltä, että olisi ,,ahdettu,, jotenkin päällekäin ja sivuttain ja lomittain asumaan, vaan asunto on tarpeeksi tilava, eikä ketään häirikköjä kuulu olevan lähellä.
Auttaako sinua ymmärtämisessä? Jos ei, niin ei.
No kukin tavallaan. Kaikki eivät viitsi tehdä noita omakotitaloon liittyviä töitä mutta joidenkin mielestä se on mukavaa. Minä olen asunut useammassakin kerrostalossa nuorempana ja parissa rivitalossakin mutta nykyään omakotitalossa enkä vaihtaisi mihinkään. Sitten kun tulee tilanne, etten enää pysty asumaan omakotitalossa, muutan rivitalo-osakkeeseen josta ensin sanon vuokralaiset irti.
Palvelut lähellä, naapurien kanssa moikataan, kun nähdään rapussa toisin kuin jossain pörssisähköllä lämpenevässä kylmässä rintamamiestalossa Klaukkalassa, jossa kaikki vain möllöttää yksinään ja tuijottelee seiniä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä pitäisi asua omakotitalossa? Kerrostalossa on halvempaa olla ja ei tarvitse itse huolehtia ulkotöistä.
Haitat ja edut puntaroiden mikään ei voita maaseudun omakotitaloa riittävän kaukana naapureista.
Jep. Hetken asuin kerrostalossa kun omaan taloon tehtiin remppaa ja kuulin selvästi naapurin kuorsauksen makkariin. Helvetilliset kaksi kuukautta.
Vauva-palstalle eivät vastaa betonikopeissaan asustavat vanhukset, jotka kokevat turvallisuutta lähellä muita. Siinä kuitenkin yksi ryhmä, jonka mielestä se on oikein hyvä asia.
Vierailija kirjoitti:
Palvelut lähellä, naapurien kanssa moikataan, kun nähdään rapussa toisin kuin jossain pörssisähköllä lämpenevässä kylmässä rintamamiestalossa Klaukkalassa, jossa kaikki vain möllöttää yksinään ja tuijottelee seiniä.
Sinkuille kerrostalo onkin parempi.
Kaikenlaisesta ihmiset valittavat. Asunnossa on kaukolämpö, juokseva vesi ja sähköt. Muutama sukupolvi sitten näitä ei ollut. On kännykät, tietokoneet, internetit, ruokaa saa tilattuna kotiovelle laajasta valikoimasta. Suurimmalla osalla ihmisistä maailman historiassa asiat ovat olleet paljon huonommin.
Näiden betonikopeissa kyyhöttävien kennostokuoriasiten on aivan mahdotonta käsittää, että monet tykkäävät pienestä puuhastelusta.
Kasarmiasukkaan tärkein elämänohje on, ettei vaan itse tarvitse tehdä mitään.
Tietäisit mitä me tänäänkin tehdään päällekkäin, allekkain ja sivuttain 😁
Vierailija kirjoitti:
Näiden betonikopeissa kyyhöttävien kennostokuoriasiten on aivan mahdotonta käsittää, että monet tykkäävät pienestä puuhastelusta.
Kasarmiasukkaan tärkein elämänohje on, ettei vaan itse tarvitse tehdä mitään.
Voi se joillain olla noinkin. Mielelläni lähden tästä mukavasta kaksiosta maalle mökille puuhastelemaan jotain. Nyt on tullut käytyä joka päivä lämmittämässä kun on ollut kylmempää ja aikaa on kun ei ole töitä. Ja kyllä tulee taas keväällä tehtyä polttopuita, naapuri lupasi pystyynkuivuneita ja tuulenkaatoja metsästään. Niin ja luntakin on tulossa, tienpätkän ja pari pihaa putsaan lumista. Keväällä laitetaan perunat maahan, puuhaa riittää. Nyt en asu kerrostalossa tai niin no onhan tässä talossa kaksi kerrosta ja kahdeksan asuntoa, mutta olen asunut, ei se sen kummempaa ollut. Talot joissa asuin olivat 50- luvulla rakennettuja, ei siellä mitään naapurien ääniä kuulunut. On se mukava kun on nurmikot leikattu ja lumityöt tehty ja pihat hiekoitettu eikä näistä tarvitse huolehtia.
Olen asunut kahdessakin omakotitalossa, ihan mukavaa oli sekin ja pääsin niistä onnellisesti eroon hyvillä hinnoilla.
Jokainen asuu miten tykkää. Yleensä vanhemmiten muutetaan kerrostaloon, jos omakotitalo menee kaupaksi. Mutta kerrostalo asuminenkin on kai ok, jos on suku / perintömökki järven / merenrannalla. 😁