Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitajien koulutukseen pitää lisätä sivistystä

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalan viha mielistä hoitajia kohtaan jälleen. Koskaan ei tule kiitosta hyvästä työstä, ainoastaan kivitetään heti kun tapahtuu jotain kamalaa. Ja tämä kaikki olisi estettävissä parenmalla hoitajamitoituksella. Hoitajien hätähutto mitoituksen parantamiseksi on ollut vuosikaudet, mutta johto/hallitus ei ole kuulevinaan. Ja sitten tapahtuu tälläistä.

Vierailija
22/25 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamalan viha mielistä hoitajia kohtaan jälleen. Koskaan ei tule kiitosta hyvästä työstä, ainoastaan kivitetään heti kun tapahtuu jotain kamalaa. Ja tämä kaikki olisi estettävissä parenmalla hoitajamitoituksella. Hoitajien hätähutto mitoituksen parantamiseksi on ollut vuosikaudet, mutta johto/hallitus ei ole kuulevinaan. Ja sitten tapahtuu tälläistä.

Kuitenkin kun vastataan toisista ihmisistä, niin nämä tapaukset oikeasti osoittavat sen miten retuperällä suomen hyvinvointialueilla ollaan. Tuhansia hoitajia irtisanotaan ja laatu kärsii. Niinkuin näistäkin uutisista näkee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi halpaa työvoimaa palkataan ulkomailta, kun Suomalaisia tekijöitä ei ole. Kukaan ei halua tehdä tätä matalapalkkaista työtä jossa vastuuta on enemmän kuin missään.

Vierailija
24/25 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllekirjoittanut ei edes osaa suomea, onnistuuko hoitotoimenpiteetkään

Vierailija
25/25 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän hoitajia tässä nyt tarkoitetaan? On erikseen ne, joilla jo lukio tai muu käytynä ja siihen päälle vähintään AMK, kuten sairaanhoitajat, terveydenhoitajat jne. 

Sitten on ne, jotka 16-vuotiaina peruskoulusta menevät amikseen, kuten lähihoitajat. 

Viime aikoina sellaistakin on kuulunut, että vanhushoivaan pitäisi saada enemmän vain niitä apukäsiä vaipanvaihtoon ja pyykinpesuun, joilla on vain muutaman kuukauden koulutus, kuten hoiva-avustajia. 

Mutta sellaista ammattia kuin hoitaja, ei taida olla olemassakaan. 

Tässä taas keksitään pyörää uudelleen. Laitoshuoltajana mun töitäni olivat keittiön työt (tilaukset, tarkoilut, tiskit), siivous, pyykit ja aikanaan vanhuspuolella myös asukkaiden avustaminen syömisessä ja joskus tuhat vuotta sitten myös vessatuksissa ja pesuissa. Sitten meidät poistettiin kalliina, siivous ulkoistettiin (hahahahahah) ja muut työt työnnettiin hoitohenkilökunnalle, jota voitiinkin samalla alkaa haukkua, koska 1) laikkareita ei enää ollut haukuttavana ja 2) toki nuo mun työni ovat pois hoitotyöstä, mutta ne on pakko jonkun hoitaa. Hoiva-avustaja tekee taas niitä mun vanhoja hommiani, mutta reippaasti pienemmällä palkalla. Syy: mulla on ammattitutkinto, hoivarilla osatutkinto. Kusetusta, sanon minä, mutta mä olen jo aikaa sitten löytänyt paikkani erikoissairaanhoidon puolelta, joten eipä väliä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän