Tein huoli-ilmoituksen naapurista jolla oli joulukoristeita ikkunoissa ja sieltä löytyikin sitten vaikka mitä kauheaa
Sosiaaliviranomainen tuli oikein kiittämään minua että olin ilmoituksen tehnyt.
Kommentit (41)
Älkää vaan kertoko tolle hellarille että naapuritalossa palaa jouluvalot parvekkeella . Muut uskonnot ei edes tiedä mitä on joulu.
Muuten ihan hauska aloitus, mutta perusasioihin kaatui. Ilmoituksen tekijä ei koskaan saa mitään yhteydenottoa sosiaaliviranomaiselta.
Kuuma vettä ja glögitiivistettä, hyvin maistuu yhä varsinkin ulkoa tultua.
Onko ap elämä niin tylsää, oletko niin huomionkipeä että pitää keksiä tarinoita täällä. Hanki lääkitys!
Mulla on joulukuusi koko vuoden terassilla . Kesällä se muuttuu juhannus kuuseksi . Eipä taida naapureille kuulua millään tavalla.
Viime vuonna söin viimeiset joulupiparit vasta vähän ennen vappua. Miksi yhteiskunta ei huolehdi minusta!?
Taputtiko koko bussillinen käsiään?
Vierailija kirjoitti:
Naapuri istui sohvalla, joi glögiä ja mässytti joulutorttuja. Hyräili samalla jotain joululaulua. Ihan sekaisin täytyy ihmisen olla.
Oliko vieläpä oikein tonttulakkikin päässä?
Siellä varmaan soi netissä juhannusvirret ja laulut vaikka on vielä joulu?
Vierailija kirjoitti:
Älkää vaan kertoko tolle hellarille että naapuritalossa palaa jouluvalot parvekkeella . Muut uskonnot ei edes tiedä mitä on joulu.
Thaimaalaiset ovat buddhisteja ja käyttävät vilkkuvia punaisia jouluvaloja parvekkeillaan ilmoittamaan asuakkailleen, että kyseisessä asunnossa myydään seksiä.
Onko huolestuttavaa, jos mulla on jouluvalot ja koristeet läpi vuoden. Myös vappu viuhkat vielä oven suussa ja pääsiäis puput ikkunoissa? En tiennyt lainkaan, että niille on jokin määräaika? Pitäisi mun ilmoittaa itseni viranomaisille?
Asun taloyhtiössä, jossa kaikki on ok. Talous ja remontit yms. Jouluvalot ovat pihapuissa aina huhtikuun puoleen väliin. Mietin pitääkö nyt laittaa huoli-ilmoitusta menemään jo etukäteen?
Oho, huomasin juuri että olemme unohtaneet valotähden parvekkeen ikkunaan. Siinä on LED-lamppu ja se on ollut koko ajan päällä.
Terassin edessä seisoo yhä sellanen tekopuu jossa on valoketju. Aiomme ihan tarkoituksella pitää sitä päällä niin kauan kuin on näin pimeää. Yleensä kaikki tykkäävät noista, yksi ruokakauppa jätti valot isosta pihapuustaan pois pari vuotta sitten niin kaikki valitti että onpa tylsää nyt, kaikki oli ennen kehuneet sitä maasta taivaisiin.
Toivottavasti meidän naapurit eivät huolestu meistä turhaan.
Auts. Vasta tänään vein joulukoristeet kellariin. Jokohan on huoli-ilmoitukset täällä tekeillä? Niitä odotellessa.
Joo, mulla oli naapurissa kesällä jouluvalot. Toisella naapurilla ei ollut pimeällä verhoja ollenkaan ja lamppu paisto täysillä, kaikki näkyi ulos.
Hei naapuri! Kiitos huoli-ilmoituksesta, se oli ajattelevaista sinulta.
He eivät vielä ole käyneet. Sanoisitko heille, että tuovat suklaajäätelöä tullessaan. Ja mielellään oman mopin.
Ihmiset syö torttuja kunnes pakastin on tyhjä ja sen voi sulattaa syksyä varten. Myös ne jotka on saanut avustusruokia missä torttuja. Tähti torttu siis. Jouluvalot on usein kevääseen asti pääsiäiseen koska ulkona on pimeää . Nyt onneksi jo alkaa valoisa lisääntyä. Sitten laskiainen sitten talvisodan päättymisen muisto oli runeberin päivä ystävien nimipäivä ja ystävän päivä . Sitten lenkkarit kouluissa hiihtolomat . Alkaa pääsiäisen aika kohta. Niitä koristeita onkin pitkään esillä. Kesää kohti . Meillä taas naapurissa on lapsi itkenyt monta viikkoa joka päivä. Edellisessä asuinpaikasta virolaisten lapsi huusi yötä päivää ja kissa sitten nainen. Ei täs nyt kaikkia ehdi kytätä. Heti kun kesä tulee otetaan kaappiin jouluvalot. Ja pääsiäinen.