Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on arviolta minimi summa kuukaudessa millä arvioisit tulevasi toimeen

Vierailija
08.02.2026 |

Pitemmällä aikavälillä, sanotaan vaikka vuoden verran tai pitempäänkin. Ei nyt välttämättä täysin mielekästä, motivoivaa tai edes "terveellistäkään" elämää, mutta toimeen tulet ja arjesta selviydyt?

Itse arvioisin: vastike+sähköt+puhelin,yms. 300€, Asuntolainanlyhennys, 250€, Ruoka,kodintarvikkeet ja hygieniatarvikkeet,yms. 150/kk =700€. yhtään mitään ylimääräistä ja maksullista ei tuolla summalla tehdä ja mikään kodinkone,yms ei saa särkyä ja vanhoilla vaatteilla on pärjättävä..

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

400 €/kk riittää, mutta mieluusti noin 800 €/kk, josta jää mukavasti jo säästönkin rahaa. 

Minulla myös 800 euroa, mutta mitään ei jäisi säästöön. Joka euron kanssa saisi olla tarkkana.

Vierailija
22/46 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä ja turha kysymys, koska vuodessa hajoaa joku kodinkone/tarvitset lääkkeitä/käyt hammashoidossa/tarttet kengät tai takin tms  niin se ehdoton minimi ei riitä. Saatika jos joudut sairaalaan.

Sinun postauksesi on tyhmä ja turha.  Perusmenoista kysyttiin.

T. Eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1 500 eurolla ei tarvitsisi kituuttaa. Nyt saan vaan reilun tonnin.

Ja jos saisi säästää. Nyt sitä ei saa tehdä kuin käteisenä.

Vierailija
24/46 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

1500€/kk JOS ei tarvitsisi käydä töissä ja mikään ei hajoaisi sinä aikana. Jos tarvitsee käydä töissä niin 2000€, koska työmatkakulut ja auton huollot. Tuolla nytkin aikalailla elelen kädestä suuhun... 

Vierailija
25/46 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla se on ollut n.1100 e /kk nyt kolmen vuoden ajan. Tiukkaa on, mutta selviän. Vuokra vie puolet tuosta. Onneksi asun työpaikan vieressä. 

Vierailija
26/46 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 3000 euroa käteen.

Vierailija
27/46 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä ja turha kysymys, koska vuodessa hajoaa joku kodinkone/tarvitset lääkkeitä/käyt hammashoidossa/tarttet kengät tai takin tms  niin se ehdoton minimi ei riitä. Saatika jos joudut sairaalaan.

Itse olet tyhmä ja turha <3

No en ole. Nähtävästi sulle hyvinkin merkityksekäs, kun noin meni tunteisiin.

Kiitos että huolehdit, mutta ei mennyt

Vierailija
28/46 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

1300 e netto.

Opintolainat haukkaa ison palan.

Vierailija
29/46 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeellä joutuu nillä näkymin pärjäämään 2800€/kk miinus verot kun kertymä on nyt 2300 ja enää muutama vuosi aikaa kerätä.

Vierailija
30/46 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoaikatyössä tällä hetkellä bruttopalkka vähintään 30 euroa / tunti. Lähde: Kokoomuksen kansanedustaja

Tuollahan pärjää jo sen neljä viikkoa. Itsehän olet linjannut, että 20 euroa riittää kolmeksi viikoksi.

Vierailija
31/46 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokra, sähkö, vesi, kotivakuutus 700e

Muut laskut  50e

Sairaskulut, lääkkeet, silmälasit 200e

Bussikortti, yllättävät kulut 100e

Ruoka ja hygienia 400e

= 1450e

Vierailija
32/46 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan 4000€ riittäisi juuri ja juuri. Alle sen niin pitäisi ruveta jo omaisuutta myymään.

Onko tullut paljonkin hankittu rahareikiä, joita ei oikeasti tarvitse, mutta kun on pitänyt hommata muille näyttääkseen, jotta ei oltaisi Pekkaa pahempia, ja mitä kaikkea?

Vierailija
33/46 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla se on ollut n.1100 e /kk nyt kolmen vuoden ajan. Tiukkaa on, mutta selviän. Vuokra vie puolet tuosta. Onneksi asun työpaikan vieressä. 

No huh, kuulostaa tiukalta. 

Vierailija
34/46 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Eri

Mulla perusmenoihin kuuluu lääkkeet ja olen huomannut, että vuosittain hajoaa joku  imuri tai vedenkeitin vähintään. Ne on ihan perusmenoja elämässä ja pakko laskea mukaan.

Vierailija
35/46 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Eri

Mulla perusmenoihin kuuluu lääkkeet ja olen huomannut, että vuosittain hajoaa joku  imuri tai vedenkeitin vähintään. Ne on ihan perusmenoja elämässä ja pakko laskea mukaan.

No sitten sun täytyy varautua laskea ne mukaan sun perusmenoihin!

Kuka tahansa voi milloin tahansa sairastua vakavasti, menettää työpaikan tai jotain muuta ikävää tapahtuu joka romuttaa kaiken mihin oot tottunut.ja laittaa koko pakan ihan uusiksi. Ihan sama vaikka tienaisit 2000€/kk 20 000€/kk tai 200 000€/kk...Been there, done that (valitetettavasti) -A.P

Vierailija
36/46 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N. 3000 euroa käteen.

No pakkohan se on vähintään tuo summa saada, jotta näillä nykyhinnoilla voi asua kaksiossa, olla auto työmatkoja varten ja laskujen jälkeen voi vielä saada edes jonkun näköistä ruokaa suuhunsa ja paitaa päällensä. On niin hulvattoman kallista kaikki. On se ihme, miten meikäläinen tässä työttömänä vielä hengissä on. Jo viime huhtikuusta asti ollut työttömänä ja taloustilanne heikkenee koko ajan. Pahinta on se, kun ikää on kohta 55, niin työhakemusten laittaminen on kuin lottokuponkeja täyttäisi. Täysin tuloksetonta ja turhaa. Laittaisivat eläkkeelle vaan, kun ei kerran ole enää työelämään kelpaava. Kukaan ei palkkaa, koska emme elä missään Disneysadussa ja utopiassa. Hirveetä se ikä syrjintä. Parikymppisenä olisi sentään jotain valoa tunnelin päässä ja kolmekymppisilläkin vielä. Mutta viiskymppisellä on jo kaikki mahdollisuudet takanapäin.

Voi luoja ota minut jo pois täältä. (Ankeisen äänellä)

Vierailija
37/46 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

400 €/kk riittää, mutta mieluusti noin 800 €/kk, josta jää mukavasti jo säästönkin rahaa. 

Miten  maksat asumisen jos 400€ riittää.. Tai miten 800€ jää säästöön

Vierailija
38/46 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Eri

No sitten sun täytyy varautua laskea ne mukaan sun perusmenoihin!

Kuka tahansa voi milloin tahansa sairastua vakavasti, menettää työpaikan tai jotain muuta ikävää tapahtuu joka romuttaa kaiken mihin oot tottunut.ja laittaa koko

Mitä isommilla tuloilla ne rahahanat väännetään ihan kiusallaan kiinni, ettei niistä hanoista heru enää muuta kuin muutama pisara, niin sen kovemmin se vatuttaa. 

Vierailija
39/46 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitikö sun asumisen ja ruuan maksaa?

Vierailija
40/46 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No 1200 vois olla. 592 e menee vuokraan, sähkö 10€ joka 3 kk siirtomaksut noin. Max 50€.. Puhelin liittymä 24 e... Ja sitten tietenkin ruoka ja vaatteet. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi