Kahvit termospulloon, mutta mihin laitat maidon?
Jos juot kahvia maidon kanssa, ja otat kahvia mukaan termospulloon, mutta missä pidät maitoa? Kaadatko maitoa valmiiksi termospulloon?
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on oma lehmä, jonka otan reissuun tai töihin mukaan. Sitten lypsän tarvitessa tuoretta maitoa kahvin sekaan.
Vuohi on näppärämpi jos kulkee julkisilla. Mahtuu yöjunassakin sängyn alle nukkumaan. Maito on vähän hassun makuista kahvin seassa, mutta ei se haittaa.
Vielä näppärämpi on imettävä vaimo. Voit puristaa kätevästä, valmiiksi kahvikupin päällä olevasta pakkauksesta tuoreen maidon sumpin sekaan.
Kaupoista saa 2 dl maitotölkkejä, kumma ettei tällainen tule mieleen
Kylmä maito jäähdyttää kahvia liikaa. Lämmitän aina maidon ennen kuin lisään sen kahvin joukkoon. Oli se kahvi sitten mukissa tai termarissa.
Vierailija kirjoitti:
Ei toimi. Jos on joku 400 km matka tai pitempi marjastusretki tms niin kahvitaukoja usein kaksi. Avattu maitotölkki ei ole kovin pitävä, täytyy olla tiiviskorkkinen astia
Maito laitetaan minitermariin. On sellaisia kahden tai kolmen desin minitermareita. Myös termosmuki on hyvä maidolle. Meillä on mökillä maitokaatimena kesällä teräksinen termosmuki, jossa on hyvä kaatonokka. Käytetään sitä helteillä esim. terassikahveilla, niin ei tarvitse huolehtia maidon pilaantumisesta.
Ostan sen pienen maidon, jossa on tämä nerokas korkki, joka ei tipu hankeen ja katoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahvi kuuluu juoda mustana. On pyhänhäväistys sekoittaa tuohon jumalten juomaan jotain mitä siihen ei kuulu. Näin on näreet niin.
Yök
Katsoitko peiliin. Otan osaa.
Miksi maitoa ei voisi laittaa sinne kahvin sekaan? Av-mammat ovat taas tehneet ongelman itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei toimi. Jos on joku 400 km matka tai pitempi marjastusretki tms niin kahvitaukoja usein kaksi. Avattu maitotölkki ei ole kovin pitävä, täytyy olla tiiviskorkkinen astia
Opettele käyttämään verbejä.
Vierailija kirjoitti:
Oon kirpparilta ostellut semmoisia vanhan mallin vihreitä muovisia Tupperware-mukeja kierrettävällä tiiviillä tasaisella kannella. Niitä on mökillä ja kotona kaapissa muutama. Hyviä maidolle ja mainioita juomien säilytykseen jääkaapissa, koska tiiviitä.
Koitin googlata, mutta en löytänyt kuvaa. Niissä oli joku keltainen nauha mukana sivussa, ne oon heittänyt pois.
Niitä oli oransseja ja aniliininpunaisiakin ja ainakin paria eri kokoa.
Opettele käyttämään verbejä.
Vierailija kirjoitti:
Kuka juo kahvia maidon kanssa?
Minä. Eihän sitä aina kermaa voi käyttää.
Jos juon sen saman tien itse vaikka automatkalla, laitan maidon termokseen.
Muuten otan erikseen johonkin pikkupulloon. Tiiviskorkkiset lääkepurkit ovat siihen aivan sopivia. Näin silloin, kun samasta termoksesta ottaa kahvia joku muu, joka ei käytä maitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on myynnissä kierrekorkillisia 2,5 dl maitopurkkeja. Meillä käytetään sellaisia. Toimii hyvin myös metsärepussa. Pillipurkki käy silloin, kun eväät ovat korissa niin, että avattu purkki pysyy pystyssä eikä siitä roisku mitään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi maitoa ei voisi laittaa sinne kahvin sekaan? Av-mammat ovat taas tehneet ongelman itselleen.
Kaksi syytä: kahvi jäähtyy, jos maito ei ole kuumennettua ja toiseksi maidon maku muuttuu, jos sitäkin ei ole keitetty ennen kahviin laittamista, koska alkaa pilaantua lämpimässä.
Ei se mikään ongelma ole, että maito on eri astiassa.
Oon kirpparilta ostellut semmoisia vanhan mallin vihreitä muovisia Tupperware-mukeja kierrettävällä tiiviillä tasaisella kannella. Niitä on mökillä ja kotona kaapissa muutama. Hyviä maidolle ja mainioita juomien säilytykseen jääkaapissa, koska tiiviitä.
Koitin googlata, mutta en löytänyt kuvaa. Niissä oli joku keltainen nauha mukana sivussa, ne oon heittänyt pois.
Niitä oli oransseja ja aniliininpunaisiakin ja ainakin paria eri kokoa.