Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Wappuviikkoa * Kultaiset 60-lukulaiset * vk 18

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä ollaan varmaan joukolla ulkoiltu, kun on niin hiljaista ollut...

Mekin oltiin suurin osa päivästä ulkona, mieli parani, muttei mitään kyllä huvittanut tehdä. Istuin ja katselin kun muut puuhasteli.

Savustettiin lohta, ja se maistui yhtä hyvälle kuin ennen.

Rattoisaa illan jatkoa, nyt takasin jääkiekon pariin. En minä sitä niin katsele, mutta mies ja tytöt sitäkin innostuneemmin.

wemppa

Vierailija
62/73 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin toimiva tietokone taas kotosalla. Mies vei sen töihin keskiviikkona ja palautti vasta eilen illalla. kauheat vieroitusoireet kun ei ole päässyt tänne toisten kuulumisia lukemaan.Lukaisin äsken pikaisesti viikon kuulumiset ja nyt en enään muista mitä kullekkin kuuluupi.,lahopää kun olen.

Ani: Samalla suunnalla varmaankin asustellaan. Varsinais-Suomen olet asuinpaikaksi ilmoittanut. Meidän poppoo asuu raisiossa.

Ollaan tytön kans nähty vuos sitten myös tuo Telmuksen esitys ja oli silloinkin hyvä. Eiköhän tuo taas jossain vaiheessa tule tänneppäin esiintymään. Meillä neiti nukkuu edelleen Telmus Taikkatakki postikortti sängyn vieressä ja höpöttää päivisin siitä koko ajan.

Toivottavasti Wemppa on jo parantunut. Itse olin jokin aikaa sitten kans mahataudissa ja kuumeessa ja myötätuntoinen olen kun jouduit kanssa sen kokemaan. Toivottavasti masussasi elelee uusi ihmisen alku.

Mulla ei ole mitään oireita suuntaan taikka toiseen. Luget pitää tädin loitolla niin kauan kuin niitä tuonne tunkee.

Uusille oikein paljon tervetuloa joukkoomme!

Nyt tää dementikko lähtee muihin hommiin....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Broiskun palaset kypsyvät uunissa, ja riisi porisee hellalla, ja kohta päästään antimien kimppuun :-)) Mulla on välillä ihan mieletön nälkä, luulen, että imettäminen vaikuttanee siihen asiaan. Nyt olen karsinut makeita ja rasvaisia pois ruokavaliosta, ja koitan sinnitellä, koska kesä tulee, ja meikätyttö haluaa pukea päällensä jotakin muutakin kuin mammavaatteet-hushus kellariin haluaisin roudata nuo lumput-mutta vanhat vaatteet edelleen tiukkoja :-// Tänään oltiin miehen ja tiinun kera ulkoilemassa kolmisen tuntia, ja mukavaa oli, kotiin tullessa käytiin kaupalla, ja sinne upposikin mukavasti tuota kahisevaa, kun on kolmen lapsen synnärit aivan samoilla kohdin, ja taas tuli havaittua, että lasten lelut, kirjat, vaateet, ym koulutarvikkeet on törkeen hintaisia. Tiinu ollut tänään känkkis tuulella, ja nyt illalla oli ' väkisin' hereillä melkein 5 tuntia, ja lopulta simahti ' onneksi' ja yksi juttu, ei ole kakannut tänään kertaakaan, paukkuja on päästellyt, mutta ihmettelen tuota juttua, kun normaalisti on pukertanut ainakin 3-5 krt päivässä kakat(?) Mies oli jo lääkäriin lähdössä, mut mä toppuuttelin.

Täällä oli puhuttu vakavia !!! Nuo lasten masennus/ahdistus oireet ovat vissiin lisääntyneet aika paljon. Senniinalle toivon jaksamista pojan kanssa, ja erityisesti pienelle miehelle jaksamista. Tuo hänen tilanne ns. lapsennäkökulmasta katsottuna onkin aika kinkkinen, ja lapsi kun ei osaa pukea tunteitaan/ajatuksiaan sanoiksi vaan kärsii sitten fyysisistä oireista. Noi on isoja asiota, vanhempien ero, molempien vanhempien rakastaminen, vauvan saapuminen, muutto, uusi äitipuoli +isäpuoli ja sisarrukset jnejne .. Koita tukea poikaasi, ja antaa laatuaikaa ja helliä, sitä ei ole koskaan liiaksi.

Minealla on ollut hurjaa ed. avioliitossaan ! Todella hienoa, että olet jaksanut taistella itsesi eroon siitä, ja uskalsit rakastua uudelleen !!! Paljon tsemppiä sinnekin kaikkeen ja erityisesti siihen plussaan !!!

Ani kirjoitit tyttäresi tic-oireista, mun yhden ystävän tytär kärsi myös noista tic-oireista, välillä oli aikakin hurjia, ja käytti lääkitystäkin. Heillä oli myös ' ahdistava' ja ' kova' ero takana, isän alkoholismi, kaiken taloudellisen menetys, olivat yksityisyrittäjiä ja tekivät konkurssin, kaikki meni. Tytär sairastui, ja välillä oli kauheaa seurata sivusta, kun ei voinnut mitenkään auttaa. Mutta nykyään on ihana 19v nuori nainen ja tic-oireista ei ole jälkeäkään.

Mähän olen myöskin toisella kierroksella avioliiton suhteen, ja ex-mieheni kuului siihen ryhmään, että voin huokaista helpotuksesta, ettei meille kerinnyt syntymään lapsia, muuten olisin ollut lirissä hänen kanssaan. Meillä oli yhteisiä eläimiä :-)) Ja niistäkin tuli eron aikana suuri riita, joten mitä olisikaan tapahtunut jos olisi ollut lapsia(?)

Ja nyt kysymys: Jälkivuoto loppui n. 3 päivää sitten ja eilen illalla menin käymään wc:ssä ja mitä havaitsinkaan, ovisliman tapaista sitkeää(yök) limaa, ja mietin, että voisiko mulla olla ovulaatio tai tulossa ? Luin heti netistä mitä siellä sanottiin, ja kovasti vakuuttelivat, ettei ovulaatiota tapahdu jos äiti imettää, mutta, miten on sitten niiden äitien kanssa ketkä saavat seuraavan vauvan heti 9kk kuluttua, kait heillä ovulaatio on ollut, ei kai sitä muuten raskaudu.

Ja Ullrike on ihan oikeassa, naiset ovat paljon ' äkäisemmin' ottamassa kantaa muiden valintoihin/mielipiteisiin jne, ja välillä siitä puuttuu kokonaan sellainen hienosäätö.

Nyt on pakko sanoa ' hyvää yötä' ja palata astialle taas huomenissa !

t. emmi ja tiinu

Vierailija
64/73 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopsaan tulin vielä tänne kurkkimaan :)

Pietulle piti sanomani, että kokele ihmeessä reikiä!! Sitä tosiaan SAA ottaa raskaanaollessa. Kysehän on energiahoidosta, missä ei missään vaiheessa kosketa konkreettisesti käsin, paitsi ihan hoidon alussa.

Hyrysysy: *vinks vinks*.. samat on koordinaatit :))

Wemppa: sama vika rahikaisella, eli suurimman osan päivästä olimme ulkona.. koska sitä sadetta ei sitten tullutkaan :) Sisälle tultuani palelin niin julmetusti, että vaatetta oli melkein enemmän päällä kuin ulkona ollessa..*hhhrrr*

Meinasin tytöt muuten nukahtaa kun tein sanaristikkoa.. taitaa olla osuutta sillä että olen tosiaan noussut jo ennen kuutta. Vaikka päiväkaffitkin join, niin ei auta virkistään.. yleensä auttaa.. ei nyt. Mua alkaa ihan oikeesti itseenikin jo jännittään tää piinaaminen *hui*. Noh, maanantaihin olen päättänyt sinnitellä vaikka aconit onkin kaapissa. Mulle on vaan AINA käynyt niin, että kun aamulla testaan negan , niin seuraavalla veskireissulla tätsy on jo ilmoittanut tulostaan. Tänään koopee 28/28-29.. Menee muuten jännäksi :)

Hyvät yöt!!

ANI

Vierailija
65/73 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljen luona oltiin grillibileissä raksapäivän jälkeen. Hauskaa oli, hyvää syötävää ja vähän viintä. Lapset kannettiin suoraan sänkyyn ja nyt oon sohvalla turvonneen kroppani kanssa...hyvä kun läppäriin kädet yltää tuon mahani yli. No, ehkä vähän liioittelen mutta olo on kyllä just niin turvoksissa.

Yhden lasin otin vaan vinkkua kun ei tässä ole vielä tädistä merkkiä näkynyt. Aamulla voisi jo testata. Mutta pelkään sitä pettymystä sen negan näkemisestä niin paljon, että vielä mietin josko odottaisi kuitenkin...

Ei tarvinnut veljen poppoollekaan mitään selitellä, kun he ovat hengessä mukana tässä meidän vauvaprojektissa ja tietävät siitä.

Oli kyllä tosi mukavaa vähän rentoutua välillä.

Eli Ani, vielä ollaan piinakimpassa mukana.

Senniina, vielä sen verran eilisestä purkauksestani. Itse en kyllä usko että kukaan eroaa mitenkään heppoisin perustein, vaikka joskus tuntuu että ulkopuoliset sen niin kokevat. On siinä niin isot asiat pelissä mukana kun on ajateltava lapsenkin etua. Minullekin ja pojalleni se oli ainoa oikea ratkaisu.

Meilläkään ei satanut tänään vettä. Oli ihanan aurinkoinen ja lämmin päivä. Seurattiin pellolle kertyviä lintuja, niitä tuli isoissa laumoissa, niinköhän enteilee lämpimien säiden jatkumista.

Minähän alan tästä lähin lukemaan noita luonnon merkkejä kun kerran muutetaan " maalle" . Kohta povaan teille lomakelin heinänkorren asennosta tai muusta vastaavasta. No joo...

Nyt nukkumaan.

-minea-

Vierailija
66/73 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minea... vihjasit illalla, että aamulla voisi jo testata...? Anteeksi, olen hätäinen, mutta joko... Vai odotatko Anin kanssa huomiseen.

Emmi: Minä tulin aikoinani raskaaksi kun esikoinen oli n. 3kk ikäinen. Imetin vauvaa, joten kyllä kai siinä on ovulaation täytynyt kuitenkin tapahtua.. että tervetuloa vaan taas rakas Emmiseni kuumeilemaan..!!

Hyrysysy: kiitos, kyllä olen taudistani jo päässyt.

Jos täältä joutuu olemaan poissa muutaman päivän, ei tarvitse olla edes lahopää... tekstiä tulee niin paljon, että tipahtaa väkisin.. Siksi minä uhmaan työnantajaani ja salaa aina käyn näillä sivuilla töissä lukemassa. Pakko pysyä ajan tasalla. On niin tärkeä tämä porukka.

Ani: Sulla on niin selvät oireet.. Palelu, väsymys jne.. Kyllä tosiaan jännittää. Maltatkohan huomiseen? No, ei se plussa sieltä minnekään katoa, vahvistuu vaan.

Voi kun mä toivon sulle ja Minealle plussia!!!

Nyt täällä sataa.

Mukavaa sunnuntaita siitä huolimatta.

wemppa

Vierailija
67/73 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin jo seitsemältä eikä väsyttänyt yhtään,kahvit tippumaan ja koirulin kanssa ulos.

Meillä oli eilen ollut pihatalkoot mutta täytyy sanoa että jäljestä päätellen voisin sanoa ettei ole mitään talkoita ollut. Ei olla vuosiin osallistuttu talkoisiin kun pääsäänöisenä toimintana siellä tuntuu olevan pa..an puhuminen muista ja kaljan kittaaminen.Siivotaan omine aikoinemme etu -ja takapihamme ja hyvä niin !!

Mä olen Vm eilen miettinyt että mistä tämä evvk-fiilis tulee ja tajusin että multa puuttuu ihan kokonaan tästä odotuksesta ILO ja se johtuu ihan siitä etten uskalla heittäytyä tähän odotukseen vaan koko ajan pelkää ettei kaikki ole ok.

Mietin just kauanko panttaan tätä tietoa, toisaalta voi mennä kauankin ennenkuin joku huomaa kun mulla tätä massaa on ihan omastakin takaa eikä aiemmatkaan raskaudet ole juurikaan huomiota herättäneet ennen puoltaväliä !!

Onko joku aikaraja jolloin se on työnantajalle kerrottava??

Jaahas pyykkikone lopetti linkoamisen, pitänee mennä hommiin !!

YÄK ...

Mukavaa sunnuntaita, toivotaan että aurinkokin alkaisi paistaa..

Palailen myöhemmin !!

Isotikru

Vierailija
68/73 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isotikru: meillä pitää työnantajalla anoa äitiys- ja vanhempainvapaata 2 kk ennen ko vapaan alkamista.

Aivan totta mitä sanoit tuosta evvk-jutusta. Mun esim. tekisi mieli jo mennä varastoon hiplaamaan tyttöjen vanhoja vauvanvaatteita ja valita sieltä jo parhaimmat tänne sisälle odottamaan... siis aikaistahan se olisi jokatapauksessa, ilman km taustaakin, mutta kuitenkin. Kun mitään ei voi tehdä tämän pelon vallitessa alitajunnassa koko ajan, niin tietenkin siitä seuraa tämä " kun mikään ei kiinnosta" .

Ilo puuttuu, tai kai se tuolla jossain on, mutta sitä ei uskalla tuoda julki. Kun pelkää, että liian aikaisesta ilosta seuraa rangaistus. Eikä tämän näin pitäisi olla, koska kun ajattelee raskautta, niin sehän on maailman ihanin asia.

Mutta näin se vaan menee, jokaista vatsannippailua peläsytyy, jokaista lorahdusta säikähtää...

tulipas synkkää tekstiä. Nyt täällä taas paistaa aurinko, jospa se piristäisi.

wemppa

Vierailija
69/73 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntaita vaan kaikille kultaisille. Olen kyllä koko viikon käynyt teidän kirjoituksianne täällä lukemassa, mutta on ollut niin masis ja vetämätön olo, etten ole itse jaksanut mitään kirjoittaa.

Olo on todella paska, kuvottaa aamusta iltaan ja tänään ekan kerran jouduin sitten taipumaan ja oksensin - mikä mukava alku sunnuntaille, oikeaa perheen laatuaikaa... =(( Mitään en jaksa kotona tehdä, hyvä kun eineksiä jaksan lapsille lämmittää. Onneksi oltiin perjantaina mummolassa käväisemässä, ja saivat mummon tekemää hyvää kotiruokaa. Söivätkin kyllä, kun eivät olisi ennen ruokaa nähneet, ja taas podin huonoa omaatuntoa.

Nyt lapset isänsä kanssa ulkona ja minä täällä vielä haahuilen yöpuvussa enkä jaksa tehdä mitään. Kai sitä kohta pitää yrittää jaksaa alkaa laittaa lounasta.

Huh. Siinä sitä tuli omanapaista valitusta. Pahoittelut, mutta kun ei missään muuallakaan oikein voi valittaa. Mieskin on jo kypsänä, että tuollainen riivinrauta siitä sitten taas tuli. Tai siis siltä musta ainakin tuntuu. Argh.

Pinkerton - joko tuntuu, että kohta pääsisit jakautumaan? Jaksamista!

Ani, Minea, Ankkis - plussasädetystä teille ja kaikille muillekin piinailijoille, jotka unohdin mainita nimeltä. Toivottavasti liitytte pian tähän pahoinvoivien ja umpiväsyneiden joukkoon. =) Oireet ainakin Ani sulla on niin otolliset, että eiköhän se plussa sieltä paukahda.

Senniina - myös minä kärsin kovasta vatsasta. Tuntuu, että vaiva paheni taas välittömästi plussan jälkeen. Kuinkahan pahana kärvistellään loppuraskaudesta... tuskin maltan odottaa. =) Nauratti myös mua se " tein emmit" , sillä kokemusta on siitä myös täällä.

Wemppa - kiva kun joku muukin on tällä hetkellä evvk-kerhossa mun kanssani, ja on vielä monta viikkoa tästä eteenpäinkin... Ei sillä, että olisin mitenkään kade Pietulle ja Iso-T:lle, joilla tämä osuus on jo voiton puolella - toivottavasti.

Ullrike - toivottavasti sait anopin vierailusta huolimatta pelailtua. Plussatuulia!

Nyt täytyy lopettaa ja raahata tämä ruumis keittiöön.

Vierailija
70/73 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

IsoTee, Peltis ja Wemppa, ymmärrän oikein hyvin nuo teidän tunteenne! " Pelko persiissä" tässä itselläkin on vielä toisinaan... Ihmeellisesti sitä tämä naisen mieli osaa kuvitella kaikkea! Kun alun peloista on päässyt niin sitten sitä vahtii vauvan liikkeitä. Nyt itselle iski pelko, että mitäs jos vauva ei olekaan terve. Ja välillä vieläkin tuntuu epätodelliselta vauvan tulo vaikka tuo ihana pallo alkaa jo rajoittaa vauhtia. Mietin just yks päivä sitä miten esikoista odottaessa ei osannut edes pelätä mitään ja juniorin odotusaikana oli vauhtia esikoisen kanssa niin paljon, että odotusaika meni siinä sivussa huomaamatta. En tiedä mikä minuakin vaivaa, kun ei juurikaan kiinnosta laittaa mitään vauvalle valmiiksi. Äitiyskopan verhoilu ja muutamat pussilakanasetit on valmiina ei muuta. Ehkä sitä sitten innostuu enemmän kun saa tuon uuden äitiyspakkauksen. Tai sitten olen alitajuisesti sisäistänyt sen, että teen kaikki hommat kun äippäloma alkaa?!

Emmille halusin vielä kertoa oman kokemukseni imetyksestä ja vatsanpuruista. Meidän juniori oli niin herkkä vatsainen, että jouduin jättämään kahvin, ruisleivän, mausteiset ja ilmavaivoja aiheuttavat ruoat kokonaan pois! Muuten hän oli niin ihana syömään, päivisin nukkui 4-5 tuntia heräsi syömään tyhjensi tissit ja taas unille. Illalla aloittai tankkauksen yötä varten klo 18 aikaan ja söi suunnilleen tunnin välein tuonne 23 asti ja sitten vetelikin 7-8 tunnin yöunet! aamulla heräsi nälkäisenä kuin peto, heti tissi suuhun tai hermot meni.

Mulla ainakaan imetys ei ole pitänyt ovista ja menkkoja poissa. Toisilla on menkat pysyneet poissa koko imetyksen ajan mutta ovat kuitenkin raskautuneet " tietämättään" joten yhdyn Wempan sanoihin; Tervetuloa kohta piinaamaan.

Teille ketkä olette eronneet, hienoa, että olette tehneet sen ratkaisun kun yhteiselo ei suju. Se on varmasti parempi ratkaisu lapsen kannalta kuitenkin. Ja se on myös hienoa, että olette huomanneet ja voitte myöntää lapsen myös kärsivän/kärsineen erosta. Silloin on vielä jotain tehtävissä! Ex-ystäväni nimittäin ei huomannut/voinut myöntää lapsensa kärsivän hänen ja miehensä erosta. Kun sitten huomautin hänelle asiasta niin siksi olemmekin ex-ystäviä... Itse en uskokaan, että kukaan lapsi ei kärsisi vanhempien erosta.

Senniina, varmasti teilläkin kun vauva syntyy ja poikasi huomaa, että ei se uusi vauva viekään hänen paikkaansa alkaa pojan olo helpottaa. Ja varmasti nauttii siitäkin kun äiti on kotona! Meillä lapsille oli niin iso asia se kun muutama vuosi sitten jäin ensin kotiin työttömäksi ja sen jälkeen olen kotoa käsin tehnyt töitä. Juniori aloitti silloin 3. luokan ja joka aamu kysyi, että oletko kotona kun tullaan koulusta. Tarinavihkoon koulussa kirjoitti ensimmäiset viikot joka kerta siitä miten ihanaa on kun äiti on kotona kun tulen koulusta. Se oli niin liikkistä, että vieläkin tulee tippa linssiin!

Piinatytöiltä Anilta ja Minealta odottelen muiden mukana uutisia ja peukkuja plussaan!

Vielä omasta pallosta; sauna on jätettävä sinne viimeisille viikoille! Kyllä taas illalla supisteli vaikka otin vain pikaiset löylyt! Normaalisti en viihdy saunassa pitkään, nyt jaksaisin olla vaikka kuinka kauan, mutta ei voi. Ja varsinkin jos on saunan päälle vielä pelit heitetty niin sitten supistelee kunnolla... Jätetään mieluummin eka ässä tauolle nyt! Loppuviikosta onkin neuvolan vuoro ja 30 raja menee kohta rikki!!!

Hyvää sunnuntaipäivän jatkoa ja illalla jänskätään Suomi-Ruotsi matsia!

Ai niin ja tervetuloa uusille!!!

-valdevina 29+1

Vierailija
71/73 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valde: Sama juttu, esikoisen odotus tietenkin oli uutta ja erilaista ja ehkä siksi vähän jännittävää, mutta kakkosen odotus meni kuin itsekseen. Esikko oli vielä ihan sylivauva ja kannoin häntä loppuraskaudesta vatsan päällä. Rakensimme samaan aikaan ja olin tontilla mukana sen minkä kerkesin. Ikinä en ajatellut tuleeko keskenmeno jos kannan tiiliä tai lautoja... Enkä yleensäkään edes tajunnut, että meille voisi sattua mitään ikävää, raskauteen liittyvää. Kolmosta kun odotin, kerroin heti kaikille. Mutta siihen loppui sitten hyvä onnemme... ehkäpä ilman näitä keskenmenoja tästä tulevastakin tietäsi jo jokainen.

Niin ja vielä yhdyn sanoihisi. Kun nämä alun pelot toivottavasti osoittautuvat turhiksi ja pääsen niistä eroon, taatusti tulee uudet pelot sairauksien tai vammojen suhteen. Miten sitä saisikin päähänsä sellaisen varmuuden tunteen, ettei pilaisi tätä ihanaa aikaa vaan

murehtimalla. Kun toisaalta mulla on jotenkin sisällä sellainen tunne, että tällä kertaa mä onnistun. Tai siis me.

Peltsimetsuri: Mukavaa lukea, että muillakin on samoja fiiliksiä... Ja kyllähän nämä fiilikset kestetään kun on niin ihana palkkio luvassa.

Mitäs piinaajat???

Alkaa jännitys olla huipussaan!!

wemppa

Vierailija
72/73 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeppulis,

vielä kasassa, mutta toivottavasti ei kauaa.... Alkaa tuntumaan turvotusta kehossa ja sellaisa ihan viime metrejen " ongelmia" . Tosin päivä oli hulabaloo, kun esikkoon iski oksu :(

Senniinalle tsemppiä ja ' voi-kun-tietäisi-mitä-toivottaisi' äiteelle ja pojalle. Jaksamista, voimia? Kaikkea hyvää kumminkin.

Muutenkin eroista on puhuttu, se on minulle aika vieras maailma, kun olen vakiintunut oikeastaan kolmikymppisenä ekan (ja vikan?) kerran. Sinkkuna olen pöheltänyt kyllä sitten elämäni suurempaankin solmuun, mutta se on aivan eri tarina.

Kaikille Evvk-kerholaisille jaksamista :) Kyllä se siitä....

Nyt ei jaksa näpötellä näillä nakeilla enempää. Illanjatkoja itse kullekin :)

Vierailija
73/73 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtahan tuo viikko taas vaihtuu. Aattelin nyt ilmotella kuitenkin että tänään 29/29. Tätiä ei (vielä) näy, mutta sen verran juilii alaselässä tällä hetkellä että ihme on tapahtunut ellei aamuun mennessä ferrari kurvaa paikalle. Oonhan tässä jo muutamana päivänä ' valitellut' , mutta nyt tuntuu kyllä siltä että peli taitaa olla menetetty.

PAH..

Seuraavaan kiertoon otankin taas sitten täyden arsenaalin käyttöön eli tikut kehiin.

Vähän lohtua toi pienen kummitytön näkeminen taas tänään. Sai nuuhkutella vauvatuoksua keuhkot täyteen!

-minea-