Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Wappuviikkoa * Kultaiset 60-lukulaiset * vk 18

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka kyllä on tämä päivä kun tervaa jois ja harmittaa kun taas aika turhaan raivosin pikkumiehelle aamulla. Aamu- ja iltapesut ja pukemiset on mun hermoheikko kohta vaikka järki sanoo, ettei maksais vaivaa hikeentyä kun ei se mitään auta.

Anille rauhaisaa piinaa ja ennenkaikkea positiivista lopputulosta!

Wemppa, kyllä kovasti vatsataudilta kuullostaa, pikaista paranemista ja viikko kuluu pian!

Vierailija
22/73 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun kone taas toimii...

Ankkis: Voi miten tuttu tunne... itsekin menetän hermoni joskus niin turhaan. Pikkuneiti aamuisin laittaa vetoketjua kiinni pitkään ja hartaasti ja minä aina mesoan kiirettä. Yhtenä aamuna neiti tiuskaisi minulle takaisin " heräisit aikaisemmin, niin ei olisi niin kiire" . Kiitos " lohdutuksesta" , otan tämän nyt sitten ihan vatsatautina. Sainkohan laivalta...?

Ani: täällä myös yksi päivistä seonnut. Varsinkin kun olen vieläkin kotosalla. Perjantaina pitää mennä yt-neuvottelujen takia töihin, olen tänään sillä osittaisen hoitovapaan vapaalla. Huomenna kun menen töihin (jos tauti helpottaa) olen ihan varmaan maanantaissa. Sulla alkaa kp.t olemaan jo kutkuttavissa lukemissa. Peukuttelen kovasti ja tarjoan punkkua jos vielä jaksat ottaa..!! Mä en tällä viikolla siivoa varmaan ollenkaan, joten voit itse pitää huomisen siivouspäivänä. Nautinnollista moppailua. Ota punkkua siinä samalla.

Samaten Minea: Sulle kanssa on peukut pystyssä ja punkkua tarjolla!! Tuokaa Anin kanssa piakkoin uusia plussauutisia!!

Peltsimetsuri: Mä en ole vielä onnitellut sua ihanista ultra-uutisista. Eli ONNEA!! Voi kun itelläkin asiat olisi hyvin..

Emmi: Silitykset sun pikku tiinuskan masulle. Toivottavasti vaivat helpottaa pian. On niin kurjaa kun tietää pienellä olevan kipua.

ON: Vatsassa aika ajoin kamalaa kiertoa. Tämähän voisi olla raskaudestakin johtuvaa pahoinvointia, mutta eilinen kuume kyllä viittaa vatsatautiin. Mutta kuten Ankkis sanoi, viikko menee nopeesti. Ensi keskiviikkona saan tietää missä mennään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo pieninä, meidän ukkeli vaan sanoo, että mä ei osaa pukea nykyään sentään " osaa" riisua itse :)

Wemppa, mietiskelin vaan, että onko sulla paljon kuumetta? Keltarauhanenhan nostaa lämmön oviksen jälkeen ja alkuraskaudessa ja teroista hormonia tulee vielä lisää. Ja onhan tässä aikaa jo mennyt sen verran että hyvin voi olla raskauskuvotusta.

Vierailija
24/73 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen iltapäivällä oli 37 - 37,4. Illalla nousi sitten melkein 38 asti.

Otin yöksi yhden Panadolin. Tänään on ollut ihan normaalit lämmöt. Tai ehkä vähän koholla, kun mun normaali on vaan himpan yli 36, nyt on ollut tollasta 36.7 - 36.8.

wemppa

Vierailija
25/73 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tautinen elo eikun jatkuu. Vaikka isompi ei enää kovasti eilen kuumeillutkaan, käytin hänet tänään omalääkärillä, koska henki yhä haisi. Lääkäri ei löytänyt pojasta mitään vikaa, mutta laittoi kuitenkin kaiken varalta lähetteen nieluviljelyyn ja sokeritestiin. Huomenna siis aamulla labraan. Puolilta päivin, juuri ennen lääkäriin lähtöä, alkoi nuorempikin kuumeilla. Onneksi olin varannut lastenvahdin lääkärissä käynnin ajaksi. Silti tuntui todella surkealta, kun palatessamme oli pienellä kuumetta jo 38,8 ja makasi surkeana lastenvahdin sylissä. Minä en ikinä totu (Tottuuko kukaan?) siihen, että lapset sairastavat. Sitä tulee niin voimaton olo ihan tavallisen nuhakuumeenkin kanssa. Ennemmin olisi itse kipeänä.

Hyrysysylle: Tuo on tuttu tunne, että välillä miettii, mitä onkaan tekemässä. Jos nyt Luoja minulle tässä iässä vielä viimeisen kultahipun suo, niin siirrynkin sitten imetyksen jälkeen suoraan vaihdevuosiin ;-)Jaksaminen tietysti mietityttää myös, mutta jollain omalaatuisella perusoptimistisuudella ajattelen, että se vauva tuo niitä voimia tullessaan. Pessimistisellä tuulella ollessani tuntuu tämä vauvakuume olevan suoraan narkomaniaan verrattava olotila: Aineen (=vauvan) saamiseksi on valmis näkemään minkälaista vaivaa hyvänsä, koska sen vaikutus on niin kertakaikkisen huumaava ja ihana! Järjen kanssahan vauvakuumeella ei ole minkäänlaista tekemistä. Jos olisi, ihmiskunta kuolisi tuota pikaa sukupuuttoon.

Emmille: Ani jo neuvoikin, että oma ruokavalio voi vaikuttaa vauvan mahavaivoihin. Itse ihmettelin aikanaan ensimmäisen ukkokullan kanssa vietetyn vapaa-illan jälkeen, miksi vaavi itki koko seuraavan yön. Ei tainnut raukan maha kestää valkosipulipizzamaitoa.

Toinen masuvaivoja aiheuttava juttu voi olla runsas maidontulo. Jos maitoa tulee miltei litra vielä ylimääräistäkin, voi maidontulo olla aika suihkuavaa. Sitä tulvaa nieleskellessä voi vauva vahingossa imeä ilmaakin ja se sitten myllää mahassa. Meillä esikoisella auttoi vauvahieronta. Mieheni on jonkinlainen amatöörihieroja ja niinpä tämä vauvahierontakin päätyi hänen vastuulleen. Siitä muodostui parin ensimmäisen kuukauden ajaksi todella ihana rituaali isän ja pojan välille. Pääsi isäkin osalliseksi pikkuvauvan hoidosta. Ja äiti sai ne hetken röhnöttää ihan rauhassa sohvalla ja tuijottaa telkkaria!

Anille: Tänään tikkuilin ekan kerran. Ei vielä näkynyt kuin vahva testiviiva, mutta enpä muuta vielä odottanutkaan. Tässä nyt hermoilen, että meneekö anopin takia tämä kierto sivu suun. On nimittäin tulossa viikonloppuna käymään. Hieman ehkä hillitsee ukkokultaa seinän takana nukkuva oma äiti. Muuten iloitsen anopin tulosta kovasti. Hän on minulle miltei läheisempi kuin oma äitini. Ainakin puhun hänen kanssaan enemmän kuin omani.

Ankkis: Tervetuloa huonon omatunnon äitien kerhoon! Mun heikko kohtani on poikien syöminen, tai siis, syömättömyys. Aina pyhästi päätän, että nyt minä en ala karjumaan ruokapöydässä, mutta kun ensin todetaan että ¿pahaa¿, ennen kuin edes maistetaan ja sitten alkaa se veljesten välinen ¿kumpi keksii pahimman pörinän¿ kisa, niin pinna tuppaa palamaan. Tippa meinas tulla silmään, kun äsken luin uusinta KaksPlussaa, jossa oli joku kasvatusjuttu taas. Kuinka ei saisi huutaa ja pitäisi vaan kehua ja kannustaa. Just joo ja lehmät lentää.

Lämpenevää toukokuuta kaikille toivottaen!

Ullrike

Vierailija
26/73 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitan taas omalla ' virrelläni' tällä kertaa se ei ole valitusvirsi vaan perin ' tyytyväinen sellainen' Tyttö on tänään voinnut HYVIN masu ei ole vaivannut, on saanut nukutuksi kuin myös äiti ja isi on saanut levättyä !!! Aivan ihanaa kun kaikki päivät olisivatkin tämänlaisia, itsekin on kuin uudesti syntynyt. Siivottiin yhdessä nyt illalla, ja kylvetettiin pikkuinen, ja vaikka mitä kerettiin tekemään, aivan mahtavaa...

Kiitos ani ja ullrike, että taas kerran jaksoitte vastata nuista masunpuruista. No ruokavalio oli päin seinää, eli kaksi viikkoa kerkesin mussuttaa ' juuri niitä kiellettyjä' kun ihmettelin masuvaivoja Nlassa, ja hän sitten kyselikin, että mitä syön, ja lista meni uusiksi, joten nyt on ollut tämä uusi ruokavalio jo 1.5 vkoa, ja vaikka eilen teinkin mausteista ruokaa niin itse en sitä syönnyt(kylläkin maistoin) Joten Tiinun masuvaivat eivät johdu ruokavaliosta ' enää' , mutta ullrike antoikin ajattelemisen aihetta, eli tämä maidontulo on aika hurjaa, ja toinen rinta välillä suihkuaa .. Siis auttaisiko jos pumppaisin ' Ainulla' ennen ruokintaa suurimmat kuohut pois, vai .. tuleeko koko rintaruokintaan loppu ? Se olisi katastrofi, olen jotenkin aivan muissa maailmoissa, kun imetän .. Mutta lapsen etu menee omani edelle, tietenkin !!

Ani voi luoja, että mua nauratti ' tuo simoissa' oleminen ja raskautuminen :-)) Kyllähän sitä varmaan pienissä simoissa on ollutkin, mutta täytyy korjata, että ei ollut kuin viikon ' putki' ja todellakin vain muutaman drinkin/tai oluen otin iltaisin, joten en nyt ihan sika kunnossa ollut ;-)) Me mentiin miehen kanssa lomalle sellaiseen kivaan rantakohteeseen, ja sieltä sitten takaisin miehen kotiin, ja siellä en kyllä kehtaisi ' juopotella' Anywayt, nyt kun toiselle kierrokselle lähdetään niin olen valmis kokeilemaan piinispunkutkin, vai voisko sen vaihtaa piinisolueen ?

Kurjaa, että wemppu on vatsataudissa !!! Mulla yksi eka r-oire oli vatsatauti ;-)) Eli löysällä oli, taisi olla aika löysällä koko 42vkoa, ja taas olen palannut siihen vanhaan ja kovaan aikaan ;-)) Koita parantua ja masuasukille vilkutuksia !!!

Ja pietun kuulumisia odotellaan huomenissa !! Paljon onnea matkaan !!!!!

Paljon muutakin piti kirjoittaa, mutta nyt ei laho lanttu leikkaa ..

t. emmi ja nukkuva tiinu

Vierailija
27/73 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmi69: Olipa mukavaa lukea, että olette levänneet ja nauttineet. Minäkin toivon, että päivänne jatkuvat samanlaisina.

Kiitos vilkutuksista masuasulille. Ihan liikutuin kun ajattelin, että siellä joku on... Varmistus tulee tietenkin vasta ensi viikolla, mutta näinhän sen on oltava.

mahakipu helpotti, olen jo töissä. Vähän heikottaa, mutta jotenkin on jaksettava. Mua itkettää koko ajan, en tiedä mikä. Täällä töissä on ahdistavaa...

wemppa

Vierailija
28/73 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko pikaisesti kommentoida äp-käyntiä täältä töistä. Ultrassa siis käyty ja yksi elää sikiö löytyi joka vastasi viikkoja 12+6 ja oman laskun mukaan mennään 12+2 joten koko on ihan ok. Kyllä tippa tuli silmään jos toinenkin. Pitkät sääret,kädet kasvot,peppu näkyivät ja kaikki muukin päällisin puolin kunnossa. Taisi siinä isäkin herkistyä,ihmetteli kovasti miten on jo ihan oikean vauvan näköinen. Niskaturvotusta 1.4 mm. Lääkäri oli aivan ihana,jaksoi selittää niin tarkkaan kaikki asiat ja käytiin läpi myös se istukkatutkimuskin. Istukka on minulla etuseinässä joten kokeen ottaminen on kuulema " helppoa" . Niinpä sitten olen ensi tiistaina menossa siihen kokeeseen ja varmaan loppupäivä menee maatessa.

Olo on taivaallinen,ymmärrätte varmaan. Kaksi km takana ja nyt olisi vauva tulossa...uskomatonta.

Pakko jatkaa työntekoa,huomenna on paha työkoulutus ja siihen on vielä paljon tehtävää.

Onnea piinailijoille,ani ja minnea oli ainakin,oliko ankkiskin...

wempalle onnea ensi viikon ultraan,usko pois siellä on nyt kaikki ok. Silityksiä minultakin masuasukille.

Palailen kotikoneelta...

-pietu-

Vierailija
29/73 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin pikaisesti viimeisten työkiireiden lomasta vain pakko tulla kommentoimaan pietun ihania ultrauutisia! Onnea, onnea! Itsekseni täällä hymyilen näille ihanille uutisille :)

Terkut kaikille muille kultsuille!

Vierailija
30/73 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa lukea tuollaista tekstiä. En ihmettele jos te miehen kanssa herkistytte, kun minäkin täällä...

On varmaan sanoinkuvaamattoman upea tunne, kun tajuaa, että vauva tosiaan on tulossa...

Ja kiitos kannustuksesta. Kyllä mä uskonkin!

wemppa

Vierailija
31/73 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ihan ekas mun siivoussiskolle; täällä sitä taas heilutaan huuverin varressa :) Nyt olen sen verran laiska, että siihen se jäikin, en jaksanut moppia näyttää. Mukava kuulla että voit paremmin. Voihan se olla,kuten emmi sanoi, että masuvaivasi johtuukin raskaudesta :)))) Heikotus ja itkuisuuskin tarkoittaa että NYT siellä masussa joku alkaa laittaa ranttaliksi :)) Tosi kurjaa, jos töissä ahdistaa, huominen miitinkin tuskin helpottaa asiaa. Voimarutistus ja koita jaksaa (((((()))))

Ja kiitos piinapeukutuksista!!!

Pietu: aivan ihania ultrakuulumisia :)) Ihan aloin täällä myös herkistellä kun kerroit pitkistä sääristä ja pienestä pyllystä :)) Sorppa tyhmä kysymys, mutta mitäs siitä istukkanäytteestä selvitetään?? En ole aina ihan kartalla siitä, että mitä missäkin tutkimuksessa tutkitaan :o Nyt kun olet saanut varmuuden masuasukin hyvästä voinnista, niin alappa hehkuttaa sitä raskauden auvoa :)))

Ankkis: kiitos toivotuksista :)) Aika rauhaisaa tämä vielä on, saa nähdä kuinka kauan :) Meillä pikkulikka on iltaisin aina niin kanttuvei, että pesut on yhtä tuskaa *huoh*. Jos neidin ulkoisesti saakin jotenkin pestyä, niin hampaiden pesu on täyttä sotaa *toinen huoh*.

Ullrike: toivottavasti lapsukaisesi voivat jo paremmin. Siinähän teille on vähän elämään jännitystä, kun keksitte pelisääntöjä anopin " silmien ja korvien alla" *hih* Mulla on ollut niin, että ekasta hailakasta haamusta (puhun nyt siis ovistesteistä) menee n. 4-5 tasavahvoihin viivoihin, että voipi olla että saatte anopin pois ennen o-päiviä ;)))

Emmi: hienoa että olette saaneet levättyä, ja että tiinuskakin on saanut nukuttua :) Tuosta maitosuihkusta: saattaa hyvin auttaa, että otat ainuun talteen ne ensimmäiset suihkut (ei varmaan tarvii tuolla maidontulolla edes pumpata :) ), ja sitten annat vuoron nuppusuulle :) Kannattaa ainakin yrittää :) Rintatruokintaan ei varmasti tule loppua ennenkuin sinä itse niin päätät :))

Hyrysysy: mulla on sellainen " kutina" , että asustelet täällä meillä päin :) Tuo telmustaikatakin -konsertti vähän antoi osviittaa siitä :))) Me ei sinne konserttiin tultu, valitettavasti jos se kerran oli niin hyvä. Luin lehdestäkin että lapset olivat olleet innoissaan. Näin siitä kyllä ilmoituksia kylillä, mutta en tajua miksi emme sitten kuitenkaan lähteneet. *pöh* Ja eipäs olla niin pessimistisiä, jos mieskin kellistyi niin mahdollisuuksiahan on :)))

(.) Täällä siis (taas) olen vähän siivoillut, mutten sellaisella energalla kuin yleensä. Kun aloin pikkumattoja harjata, niin meinasi taju lahteä.. verenapaine varmaan alhaalla. Samoin kun menin pikkulikalle lukemaan ja kävin maate, niin hetken huippasi. Siinä meinasi jo herra toivo nostaa päätään, mutta nitistin sen oitis. Ei parane alkaa elätellä turhia *piip*. Eletään vain päivä kerrallaan ja katsotaan miten tässä " ruletissa" käy :))

Hyvää torstain jatkoa kultaiset naiset!!

ANI

Vierailija
32/73 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pietulla ihanat ultrauutiset, vaan niinhän sen pitikin olla! Sitten vaan rauhaisaa vatsankasvattelua.

Emmi, kuten Ani jo sanoi älä suotta huolehdi imetyksen loppumisesta. Mulla ainakin 2kk aikoihin maidontulo tasaantui, kysyntä ja tarjonta vastasivat loistavasti toisiaan eivätkä tissit enää olleet ylitäynnä. Koneella lypsämistä olen aina suorastaan inhonnut ja olen myös ajatellut pienessä päässäni, että se on vähän turhaakin maidontuotannon stimuloimistakin jos normaalin imetyksen lisäksi vielä kamalasti lypsää. Käsin olen sitten suihkautellut, kun on ollut tarvetta. Me taitaa kyllä Anin kanssa olla E-kuppeinemme vähän normaalia suuremmat maitosäiliöt :)

Vierailija
33/73 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

olen lueskellut hauskaa ketjuanne jo jonkin aikaa ja ajattelin ilmoittautua. Täytin juuri 38 ja kovasti on vauvakuume päällä. Itseasiassa harkinnassa on vielä adoptiokin, kun olen jotenkin aina sitä halunnut. 2 biologista meillä jo on ja nyt vauvakuume iskee tai oikeastaan olen yrittänyt sitä hillitä jo 3 vuotta, mutta ei se sammu...josko sitä vielä jaksaisi?

Tuo ikä vaan on jo sellainen, että vähän miettii, että pitäisi edetä vaan adoptioon ja toisaalta tarjota lapselle koti. Onkos teistä kukaan tämmöisiä tuumaillut, ihan uteliaisuudesta kyselen?

Mies ei myöskään ole vielä lämmennyt, vaan on sitä mieltä, että 2 riittää meille ja vaihteeksi voisi jotakin muutakin tehdä kuin hoitaa lapsia.

Mutta koska minä kuumeilen ja tätä palstaa seuraan, niin ajattelin ilmoittautua jo....ja katsella, miten tässä käy.

Vierailija
34/73 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen 60-lukulaisten pinoa seuraillut... Putosin juuri joulukuisista odottajista, kun ultrasta löytyi ihan liian pieni alkio, jonka kehitys oli pysähtynyt kolmisen viikkoa hedelmöityksen jälkeen.

Olen -69 ja mies -73. Meillä on yksi poika, vm-06 eli täytti juuri vuoden. Muita raskauksia tuulimuna 11/04 ja nyt pikkuisen alkion menetys 05/07. Pikkusisarus olisi meille molemmille erittäin toivottu perheenlisä! Etelä-Pohjanmaalla asustelemme.

Tällä hetkellä olo on tyhjä. Menehtynyt alkio on vielä sisällä ja raskausoireet täysillä päällä. Huomenna olen menossa sairaalaan osastolle lääkkeelliseen keskeytykseen. Ei niin kiva päivä tiedossa, mutta sen jälkeen sitten toivottavasti helpottaa.

Ongelmana on kaksiosainen kohtu sekä iso myooma, joka kenties pitää leikata. Leikkauksen tarpeellisuus selvitetään sitten tämän raskauden keskeyttämisen jälkitarkastuksessa. Toisaalta toivon, etten mihinkään leikkaukseen joudu, koska sehän taas siirtäisi raskauden yrittämistä vähintään puolella jopa kokonaisella vuodella. Toisaalta taas pelottaa, että myooma vaikeuttaa hedelmöittyneen alkion kiinnittymistä, saattaa aiheuttaa myöhemmän keskenmenon tai komplikaatioita synnytyksessä. Noh, sitä on tässä vaiheessa turha murehtia, pakko odottaa tuonne kesäkuun puolelle! Myooma oli olemassa jo 04 ja sen jälkeen olemme luomuna - joskin pitkän yrittämisen tuloksena - saaneet tuon ihanan esikoisemme =)

Tässäpä pitkähkö esittelytarina ja nyt päivän touhuihin!

t. Hobe

Vierailija
35/73 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, piti vastaamani tuohon adoptiokysymykseen. Minä voisin olla innokas myös adoptioon, mutta tuo mies ei oikein asiasta innostu. Todennäköisesti vielä yritellään omaa nenän mallia jatkaa ainakin parisen vuotta...

Vierailija
36/73 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ani: Mukavaa, ettet sinäkään jaksa joka torstai täysillä ahkeroida...

Ei tarvitse itse potea huonoa omatuntoa kun jätän siivoilut väliin.

Kiitos kannustavista sanoistasi!!

Toivon sulle täyspottia tähän rulettiin! Eikä hehkutella oireilla mutta minuakin huippasi useasti ennen plussaamista... Mutta päviä kerrallaan, hyvä neuvo meille molemmille..

Tervetuloa uusille. Dementia iski ja nikit hukkui...

nyt kotiin.

wemppa

Vierailija
37/73 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

PIETU; ihania ultrakuulumisia. onnea, onnea!!!!!

Uusille teretulemast!!!

Wemppa, hyvä että olo helpotti. Kovasti toivon, että sulla sitten aikanaan (en nyt millään muista koska) on yhtä hyviä uä-uutisia kuin Pietulla.

Ani, et viittis Huuveroida meille? ;)

(.) Oma napa on pinkeä, kaulaa jäljellä 1,5 cm ja pehmeä. Suu auki parille sormelle, raivotarjonta. Eikä siis vielä ole mitään mega-suppareita ollut, joskus öisin vain selkää juilii. Ehkä - siis iso ehkä - en mene tämän kanssa yliaikaiseksi??!!??

Vierailija
38/73 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

upea juttu että kaikki oli ok.

Uusille tervetuloa ja moikkis vaan kaikille muillekkin !!

(.) sitten mä olen ollut illat aivan kamalan väsynyt ja olen parina iltana nukkunut muutaman tunnit tirsat, käynyt hetken ylhäällä ja painunut yöunille ja just kun pääsin hehkuttamasta että paha olo on mennyt niin paskat se tuli takasin ja koko ajan iltapäivästä nukahtamiseen asti kuvottaa mutta oksentamaan en ole vielä antautunut !! Tuntuu että yks syy miksi nukun on just se että sillälailla tuo olotila pysyy kurissa kun taas eilen illalla en päässyt tirsoille niin kuvotus oli kamalaa...

mitään ei oikeastaan tee mieli syödä paitsi viinirypäleitä !!

Töissä mulla oli tänään lyhempi päivä ja kävin kaupoilla ja nyt odotan että isännän tekemä ruoka (makaroonilaatikko) valmistuu ja sitten taas menen nukkumaan, lapsetkin jo ihmettelee miksi äiti aina illat nukkuu ja on niin kalpea? Mua itseänikin tympii tämä olotila ihan kamalasti !!

Mitäköhän ens viikosta tulee kun isukki on iltavuorossa huh huh...!!

Sorry tämä valitusvirsi, olette ihania haleja kaikille !!

T. Isotikru rv11

Vierailija
39/73 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mekin. En ole vaan jaksanut kirjoitella kovin ahkerasti, vaikka päivittäin useampaan otteeseen juttuja luenkin.

Hobelle ja äitivelholle tervetuloa joukkoon mukaan!

Pietulla ihania ultrakuulumisia. Kyllä niistä vaan vanhakin aina liikuttuu..

Emmin imetysjuttuja olen miettinyt ja kuulostaa kovin samalta, mitä itsellä aikoinaan. Tosin mitään litroja en saanut kyllä pumpattua ja ihan alkuun en tainnut pumpatakaan, vaan sitten kun piti itse päästä jonnekin ja poikakin osasi pullosta ottaa. Mulla tuli (ehkä tulee taas) maito molemmista tisseistä suihkuamalla. Vauva ei varmaan ehtinyt niellä kaikkea ja ilmaa meni mukana. Pumppaaminen toisaalta voi lisätä maidontuotantoa, vai olenko ihan väärässä. Kannattaisko valuttaa ensin enimmät pois ja sitten antaa tissi suuhun. Kyllä sitä maitoa sieltä kuitenkin tulee. Itellenikin imetys oli ja tulee olemaan sellanen tärkee ja ihana juttu. Toiv. vaan onnistuu nytkin!

Mitähän nyt sitten muuta piti sanoa..enpä muista. 6 aamua jäljellä töitä ja yöunet taas ketuillaan. Eiköhän tuo loppuun asti nyt kuitenkin mene ja jos ei mene, niin sitten jään pois.

t. S ja E rv32+

Vierailija
40/73 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinkerton,sulla ei taida tosiaan kauaa mennä kun vauvan tuoksut saat syliisi. Joillakin tuo supistus alkaa selästä,jolloin sitä ei supistukseksi juuri tajuakkaan. Ihanaa kohta saadaan uusi kultainen vauva. Nauti vielä mahastasi,sitä ainakin mulla on tullut molemmilla kerroin ikävä.

Isotikru,mullakin huono olo alkaa iltapäivällä ja jatkuu kunnes pääsen sänkyyn. Iltapäiväunista ei tule mitään mutta yöt nukun kuin tukki. Hyvä niin. Minullekin huonoon oloon helpottaa joku raikas,nyt ostin kiiwejä. Ja mikä ihmeellistä kun makea ei maistu niin ostin kuitenkin merirosvorahoja eli merkkareita ja niiden imeskely tuo oloon hetkellisen helpotuksen.

Minealle plussaonnea,koskas meinasit testata? ihanaa teillä on vielä muuttokin edessä.

Ani,toivotaan että nuo sinun selvät oireet ovat merkki raskaudesta. Peukkuja sulle ihan hirvittävästi. Kysyit tuosta istukkakokeesta; siinä selvitetään kromosomihäiriö. Lääkäri " suositteli" iän puolesta siihen testiin,sanoi että np-ultra seuloo 60% riskin pois. Tämä saattaa kuulostaa itsekkältä mutta kahden terveen lapsen jälkeen on myös ajateltava heidän tulevaisuuttaan ja siksi päädyimme testiin yhteisymmärryksessä. Mies sanoi että jos kestän piikin laiton vatsan läpi niin hän on testin kannalla. Toisaalta itsekin haluan tietää mitä on odotettavissa. Sitä ei olla mietitty mitä sitten jos..... Itselleni tuli tänään sellainen tunne että vauva on terve mutta käydään testissä ja katsotaan uudelleen sitten. Sehän ei sulje pois muuta kuin kromosomihäiriöt.

Samoin wempan oireet ovat merkki vahvasta raskaudesta. Nauti vain pian kasvasta masusta.

Ankkis,miten sinun kierto etenee? Onko tässä kierrossa hoitoja?

Emmi,minä yhdyn imetyskonkareihin neuvoissa. Minulla on parilla ystävällä ollut samanlaiset syöksyvät maidon tulot ja ensi tippojen lypsäminen on auttanut. Yksi oli myös appelsiinimehun poisjättäminen omasta ruokatottumuksesta mutta sen varmaan neuvolassa jo sanoivatkin.

Senniina,onnea loppurutistukseen töissä. Ihanaa sulla alkaa viikon päästä äippäloma ja vastahan sinä plussasit.

Nyt on pakko luovuttaa,nukkumatti kutsuu. Meinasi unohtua,tervetuloa uusille,mukavaa kun meitä vain riittää....

-pietu-