Olen nyt 46-vuotiaana miehenä herännyt siihen että haluan omia lapsia
Tämä asia, eli lapset, oli minulle aina sellainen "Ehkä jonain päivänä". En siis kieltänyt, mutta en ole koskaan ollut innoissani yrittämässä niiden hankkimista.
Nyt kuitenkin tämän vuoden aikana minussa on herännyt jonkinlainen "sisäinen herätyskello", ja olen nyt ihan varma että haluan omia lapsia.
Olen tällä hetkellä ilman parisuhdetta, ja olenkin alkanut tuunaamaan itseäni jotta saisin itselleni vielä lapsentekoiässä olevan naisen.
Mitä vinkkejä täällä olisi tarjolla kaltaiselleni myöhään heränneelle miehelle ihan yleisesti, ja myös ihan sopivan kumppanin hakua varten?
Kommentit (490)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet liian vanha.
Olisit 64-vuotias kun lapsesta tulisi täysi-ikäinen.
Ja todennäköisesti kyllästyisit vauva- ja taaperoarkeen, on sitovaa ja raskastakin aikaa.
Miksi 46-vuotias kyllästyisi helpommin kuin 26-vuotias? Mielestäni asia on juurikin päinvastoin!
26-vuotias jaksaa ihan eri tavalla vaikka yöheräilyjä ja normaalin työelämän siihen päälle, muksusta ja huushollista huolehtimista kun koko perhe on norossa, tai koulun Wilma-rumbaa. Voit verrata yksinkertaismmillaan vaikka siihen, miten parikymppisenä pystyi vetämään pään täyteen joka viikonloppu ja silti sitä tuli valmistuttua tavoiteajassa ja yleensä käytyä töissäkin siinä ohessa, kun taas nelikymppisenä firman perjantai-iltaiset pikkujoulut tuntuvat vielä maanantainakin.
Ja kyllä, noihin joutuu isäkin osallistuma
Äläpä yleistä. Ihmiset vanhenee eri tahtiin. Keskimäärin varmasti näin mutta tunnen aika monta vastakkaista esimerkkiäkin.
Ylipäätään ihmettelen miksi niin kovasti yritetään painaa toisia alaspäin. Miehet haukkuu naisia ja toisinpäin. Minä ainakin toivon että kaikki jotka ovat rakkaudelle, perheelle ja lapsille valmiita saisivat mahdollisuuden. Kyllä yrittää aina saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei millään pahalla mutta tuota olisi kannattanut herätä miettimään 15 vuotta sitten, nyt olet jo liian vanha.
Nainen olisi liian vanha 46-veenä, mutta miehellä kyllä on aikaa. Biologinen fakta, eikä mielipide-asia.
Missä kuplassa te miehet oikein elätte, vanhalla miehellä on huomattavasti suurempi riski saada vammaisia lapsia kuin nuorilla miehillä.
Eikä ole
Vierailija kirjoitti:
Kokonainen sukupolvi naisia on jäänyt ilman lasta kaltaistesi "sitten joskus" kuvotusten takia. Toivon, ettei haaveesi toteudu ja että asia aiheuttaa sinulle kipua hautaan saakka.
Hyvin sanottu!! Miehet on syypäitä usein siihen että syntyvyys on romahtanut. Miehet ovat aina jarruttelemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa kiva kun omat lapset ovat jo aikuisia ja voi miettiä mitä kaikkea kivaa tekisi 46-vuotiaan miehen kanssa. Ilman lapsia.
Ehkä sinun olisi ollut parempi jättää lapset kokonaan tekemättä, olisit saanut tehdä aina mitä haluat.
ai. Miettiiks puu noin, kun tuuli on levitänyt siemenet kilometrien päähän, että harmi että tein siemeniä, ku eivät kasva varjoni alla ja kuivu vierelläni, kun otan kaiken veden runsaammilla juurillani ympäriltä kuten eläkeläiset tekee nyt nuorille ja heidän palkkatasonsa on mitätön ja sellainen ettei töissä kannata juuri käydä naamaansa näyttämässä, mutta onni on, ette töitä juuri ole. Onneksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei millään pahalla mutta tuota olisi kannattanut herätä miettimään 15 vuotta sitten, nyt olet jo liian vanha.
Nainen olisi liian vanha 46-veenä, mutta miehellä kyllä on aikaa. Biologinen fakta, eikä mielipide-asia.
Missä kuplassa te miehet oikein elätte, vanhalla miehellä on huomattavasti suurempi riski saada vammaisia lapsia kuin nuorilla miehillä.
Eikä ole
Kyllä on
Vanhojen isien lapset kärsivät autismista, ADHD:sta, kaksisuuntaisesta mielialahäiriöstä ja skitsofreniasta enemmän kuin aiemmin on luultu. Näin siksi, että iän myötä miehen sperman laatu heikkenee. Mitä enemmän isällä on ikää, sitä todennäköisempiä ovat lapsen ongelmat.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli tollanen hetki nuorena että mitä jos nelikymppisenä sitten alkaakin harmittaa etten alkanut isäksi, niin aloin varmuudeksi parikymppisenä isäksi. Opetelin myös kaikki karatepotkut varmuudeksi. En ole käyttänyt yhtäkään paitsi sirkustemppuina illan istujaisissa jossa joku seisoo tuolin päällä ja makkara on kiinni veitsen terällä. Hyppään takaperinvoltin taaksepäin ja potkaisen makkaran veitsen kärjeltä ilmaan koiralle joka söi sen. Joskus tulee opeteltua turhia juttuja nuorena, mutta isyys oli kannattava hommeli jälkikäteen ajateltuna. Ehkä te miehet voisitte vähän pohtia ennalta asioita kuten minä nuorena poikana tein jo ennalta. Taistelussakin pitää olla aina monta askelta edellä toista tai muuten häviää kuten ap on hävinnyt. Liian vanhana olet jo puoliksi kuollut.
Ah, sinä olet mies minun makuuni! Huumorintajukin kohdillaan.
Se on just näin. Elämässä pitää ajatella vähän etukäteen, ja pelata niillä korteilla mitkä on jaettu. Turhasta varautumisesta voi ottaa opikseen, ja niille voi nauraa. Elämä jatkuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa kiva kun omat lapset ovat jo aikuisia ja voi miettiä mitä kaikkea kivaa tekisi 46-vuotiaan miehen kanssa. Ilman lapsia.
Ehkä sinun olisi ollut parempi jättää lapset kokonaan tekemättä, olisit saanut tehdä aina mitä haluat.ai. Miettiiks puu noin, kun tuuli on levitänyt siemenet kilometrien päähän, että harmi että tein siemeniä, ku eivät kasva varjoni alla ja kuivu vierelläni, kun otan kaiken veden runsaammilla juurillani ympäriltä kuten eläkeläiset tekee nyt nuorille ja heidän palkkatasonsa on mitätön ja sellainen ettei töissä kannata juuri käydä naamaansa näyttämässä, mutta onni on, ette töitä juuri ole. Onneksi.
Mitä ihmettä? Kirjoitin tuon ensimmäisen kommentin, eikä siinä ole kyse mistään runsaammista juurista tai puista. Ihan vilpittömästi olen onnellinen että ei tarvitse miettiä ehkä lisääntymistä ehkä jonkun kanssa vielä 46-vuotiaana. Lapset on tehty ja he ovat nuoria aikuisia enkä haikaile sitä aikaa takaisin. Kaikki hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies oli 56 kun sai esikoisensa. Huolehtiva, välittävä, sinut itsensä kanssa oleva ihminen.
Varmasti. Hän huolehtii ja välittää itsestään ja sulle jäi lapsen hoitaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 45-vuotias nainen ja vieressäni tuhisee luomusti alkunsa saanut esikoiseni, ikää kolme viikkoa. Jos se on naiselle mahdollista niin miksi ei miehellekin? Sairauksista ja syndroomista pelottelijoille sanon sen verran, että tunnen useita terveitä vanhemmanpuoleisten isien lapsia sekä parikymppisten saamia sairaita ja vaikeasti vammaisia lapsia. Turha sitä on ennalta pelätä. Kyllä näitä testataan.
Ymmärrätkö mitä tarkoittaa todennäköisyys?
Tästä ketjusta voi tehdä johtopäätöksen, että oli palstamamma lapseton, lapsellinen, varattu tai vapaa, niin onnellisuus ja lämminhenkisyys ei kommenteista välity. Pelkkää sappea valuu näiden suista.