Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen nyt 46-vuotiaana miehenä herännyt siihen että haluan omia lapsia

Vierailija
08.02.2026 |

Tämä asia, eli lapset, oli minulle aina sellainen "Ehkä jonain päivänä". En siis kieltänyt, mutta en ole koskaan ollut innoissani yrittämässä niiden hankkimista.
Nyt kuitenkin tämän vuoden aikana minussa on herännyt jonkinlainen "sisäinen herätyskello", ja olen nyt ihan varma että haluan omia lapsia.

Olen tällä hetkellä ilman parisuhdetta, ja olenkin alkanut tuunaamaan itseäni jotta saisin itselleni vielä lapsentekoiässä olevan naisen.

Mitä vinkkejä täällä olisi tarjolla kaltaiselleni myöhään heränneelle miehelle ihan yleisesti, ja myös ihan sopivan kumppanin hakua varten?

Kommentit (483)

Vierailija
241/483 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan nainen haluaisi ruveta eltaantuneen setämiehen lapsihaaveiden toteuttajaksi? Kyllä nuoret miehet ovat vanhoja herkumpia. Sinun juna meni jo. Mutta on sinulla oma roolisi kansantalouden koneistossa.

No toiselle kierrokselle lähtevät "hopeaketut" ovat yleensä 50-villityksessä ja vaihtavat naisen nuorempaan ja usein vielä tulee uusiakin lapsia tähänkin suhteeseen. Mitenkäs nämä hopeahapset saavat nuorempia naisia?

Minulla on tällainen 35-vuotias työkaveri. Häntä nolotti kertoa että hänen 4-vuotiaan ainoan lapsensa isä on jo lähes 50-vuotias. Suhtauduin kyllä asiaan neutraalisti. 

Asiahan ei kuulu minulle, mutta jäin miettimään, että kuinka kauan liitto kestää, kun hän on jo nyt häpeissään. 

Vierailija
242/483 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei millään pahalla mutta tuota olisi kannattanut herätä miettimään 15 vuotta sitten, nyt olet jo liian vanha.

Nainen olisi liian vanha 46-veenä, mutta miehellä kyllä on aikaa. Biologinen fakta, eikä mielipide-asia.

Missä kuplassa te miehet oikein elätte, vanhalla miehellä on huomattavasti suurempi riski saada vammaisia lapsia kuin nuorilla miehillä.

Tilastollisesti on myöskin fakta, että naiset useimmiten pariutuu itsensä ikäisen/muutama vuotta vanhemman miehen kanssa. Monilla 30v pariskunnillakin on haasteita raskaaksi tukemisessa, joten olisi hauska saada tilastoa, voisiko raskautumiseen positiivisesti vaikuttaa, jos mies olisi nuorempi. Siittiöt kun alkavat saada mutaatioita jo 30+ iässä

Niin, haasteita koska kolmekymppinen nainen on jo aika vanha. Tuossa asialla ei ole mitään tekemistä miesosapuolen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/483 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei millään pahalla mutta tuota olisi kannattanut herätä miettimään 15 vuotta sitten, nyt olet jo liian vanha.

Nainen olisi liian vanha 46-veenä, mutta miehellä kyllä on aikaa. Biologinen fakta, eikä mielipide-asia.

Missä kuplassa te miehet oikein elätte, vanhalla miehellä on huomattavasti suurempi riski saada vammaisia lapsia kuin nuorilla miehillä.

Tilastollisesti on myöskin fakta, että naiset useimmiten pariutuu itsensä ikäisen/muutama vuotta vanhemman miehen kanssa. Monilla 30v pariskunnillakin on haasteita raskaaksi tukemisessa, joten olisi hauska saada tilastoa, voisiko raskautumiseen positiivisesti vaikuttaa, jos mies olisi nuorempi. Siittiöt kun alkavat saada mutaatioita jo 30+ iässä

Jos tilastoihin olisi luottamista, hedelmällisin nainen on 32-vuotias (tanskalainen tutkimus naisen raskaaksi tuloajasta yrittämisen alettua). Lienee kuitenkin motivaation, tiedon ja sen soveltamisen yhdustelmä.

Nuorilla siittiöillä raskautuu nopeammin ja luotettavammin. Se on tutkittu monta kertaa.

Vierailija
244/483 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina tätä samaa jankkausta. 

Mies haaveilee reilusti nuoremmasta naisesta, naiset kollektiivisesti kertovat että EIVÄT halua vanhempaa miestä. Miehen mielestä tämä ei pidä lainkaan paikkaansa ja sitten itketään miksi ei löydy sitä reilusti nuorempaa naista. Naiset jälleen toteavat että varmaan siksi koska naiset lähtökohtaisesti katselevat omanikäisiään miehiä. Mies polkee jalkaa ja vänkää että ei pidä paikkaansa, oikeasti naiset HALUAVAT vanhemman miehen koska Leonardo DiCaprio tai Sauli Niinistö. Sitten mies taas valittelee vaikeutta löytää nuorempaa naista. 

Luulisi, että jos ei usko naisen puheita niin edes sitten uskoisi sitä todellisuutta mutta kun ei. Naisten on kertakaikkiaan haluttava vanhempia miehiä koska mies haluaa nuoremman naisen ja on vääryys että todellisuus ei suostu taipumaan tähän. 

Oikeasti, miehet. Lakatkaa kyselemästä mistä tai miten saisitte nuoremman naisen. E

Käsittääkseni palstan naisista n. 90% on täysin epäonnistuneita keski-ikäisiä naisia, joista joillain on sentään kerran elämässään kikkeli käynyt turauttamassa majoneesit toosaan. Enemmistö taitaa tässäkin ketjussa olla reippaan ylipainon ja epäterveellisten elåmåntapojen takia mahoja ja miehettömiä mt-tapauksia. Siksi noin ilkeää ja vihaista tekstiä pukkaavat.

Vierailija
245/483 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä, jotka sanovat tulleensa viisikymppisenä isäksi: yksittäinen poikkeus ei muuta sitä tosiasiaa, että suurimmalla osalla ei tule tapahtumaan.

Aina naisistakin joku sen lapsen vielä nelikymppisenä saa, mutta ei se poista sitä tosiasiaa, että suurella osalla on tuossa iässä jo hedelmällisyys huono.

Vierailija
246/483 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun ikäosen potäisi odotella lapsenlasta, eikä suunnitella vauvan tekemistä, parasta ennen päiväys on ohitettu 20 vuotta, sitten jo siinä mielessä. 

Vierailija
247/483 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse halusin lapsia vasta 44-vuotiaana, ja puolitoista vuotta myöhemmin lapsi oli jo tuloillaan tuoreen vaimoni kanssa. Tulin siis lapseksi melkein 46-vuotiaana. Vaimoni oli tuolloin 27-vuotias. Ketjun viestien perusteella olen ilmeisesti suorittanut mahdottoman tempun, vaikka asia kyllä hoitui hyvin nopeasti ja helposti, kunhan vain itse sitä tarpeeksi halusin. Sittemmin olemme hankkineet myös toisen lapsen. M49

Tulit lapseksi 46-vuotiaana? No mieheltä tuo kyllä tuntuu onnistuvan. Lol.

Alkoholin aiheuttama dementia?

Vierailija
248/483 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Niin, haasteita koska kolmekymppinen nainen on jo aika vanha. Tuossa asialla ei ole mitään tekemistä miesosapuolen kanssa."

Aivan teinipoikiako palstalle on pesiytynyt?

Vierailija
249/483 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan nainen haluaisi ruveta eltaantuneen setämiehen lapsihaaveiden toteuttajaksi? Kyllä nuoret miehet ovat vanhoja herkumpia. Sinun juna meni jo. Mutta on sinulla oma roolisi kansantalouden koneistossa.

No toiselle kierrokselle lähtevät "hopeaketut" ovat yleensä 50-villityksessä ja vaihtavat naisen nuorempaan ja usein vielä tulee uusiakin lapsia tähänkin suhteeseen. Mitenkäs nämä hopeahapset saavat nuorempia naisia?

Minulla on tällainen 35-vuotias työkaveri. Häntä nolotti kertoa että hänen 4-vuotiaan ainoan lapsensa isä on jo lähes 50-vuotias. Suhtauduin kyllä asiaan neutraalisti. 

Asiahan ei kuulu minulle, mutta jäin miettimään, että kuinka kauan liitto kestää, kun hän on jo nyt häpeissään. 

Tuohan ei ole mikään poikkeus, että äiti häpeää lastaan. Myöhemmin kostautuu siten, että lapsi häpeää äitiään.

Vierailija
250/483 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka länsimaisten miesten siittiöiden laatu tutkitusti on laskenut vuosikymmeniä, palstamiehet haluavat tuudittua miehen loputtoman hedelmällisyyden valheeseen?

Melko surullista.

Vierailija
251/483 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossa iässä tullaan papaksi, eikä isäksi. 

1 vuotiaan tytön ylpee Faari 47v

Vierailija
252/483 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Käsittääkseni palstan naisista n. 90% on täysin epäonnistuneita keski-ikäisiä naisia, joista joillain on sentään kerran elämässään kikkeli käynyt turauttamassa majoneesit toosaan. Enemmistö taitaa tässäkin ketjussa olla reippaan ylipainon ja epäterveellisten elåmåntapojen takia mahoja ja miehettömiä mt-tapauksia. Siksi noin ilkeää ja vihaista tekstiä pukkaavat."

Vai että naisilla ilkeää ja vihaista tekstiä :D Kiitos tästä, tää olikin päivän paras. Oikein oppikirjaesimerkki katkerasta miehestä, vähän kuin se klassinen "oot h*ora kun et anna mulle"-logiikka.

Vierailija
253/483 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet liian vanha.

Olisit 64-vuotias kun lapsesta tulisi täysi-ikäinen.

Ja todennäköisesti kyllästyisit vauva- ja taaperoarkeen, on sitovaa ja raskastakin aikaa.

Tämä on ihan puppua. Minulta kuoli nelikymppinen isä, kun olin parikymppinen. Koskaan ei tiedä kuinka vanhaksi lapsen vanhemmat elävät. Jos ap on pitkäikäinen ja sitoutuu lapseensa, niin hän olisi lapselleen isä pidempään kuin minun isäni oli minulle. 

Miten niin puppua? Jos 46-vuotias sinkku ryhtyy naisen ja lapsen hankintaan, hän on vähintään 64-vuotias kun lapsi on täysi-ikäinen. Todennäköisesti kuitenkin vuosia vanhempi. Eikä koskaan tiedä kuinka vanhaksi lapsen vanhemmat elävät?

Ihan tarkkaan ei tietenkään tiedä, mutta todennäköisyyksiä voi arvioida. Tavallisesti tervettä elämää elävä ihminen elää noin kahdeksankymppiseksi.

Sinulta ehkä kuoli nuorehko isä, näin voi käydä, mutta AP kuolee kuitenkin joka tapauksessa varmuudella aiemmin kuin nuorehko isä yleensä.

Vierailija
254/483 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä käy av-mammat kuumana. Ei ikinä yh-äitiä.

Vierailija
255/483 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mullakin. Jos haave jää toteutumatta en tiedä miten tulen toimeen sen tyhjyyden ja tarkoituksettomuuden kanssa. Elämältä on pudonnut pohja pois kun geenisi eivät jatku lapsissasi. Vaikka löytäisin naisen niin en silti tulisi onnelliseksi. Enkä ymmärrä naimisiin meneviä lapsettomia pareja. Minusta avioliitto kuuluu pareille joilla on lapsia. Mitä lapsettomat sillä tekevät kun ei ole ketään jonka vuoksi suostua sen juridisiin sidoksiin.

Vierailija
256/483 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh, onnea yritykseen. Sääliksi käy sitä lasta, jos sellaisen saat. Menettää vanhemman aika nuorena, eikä hänen lapsilla todennäköisesti ole pappaa.

Onpas ilkeä kommentti. 

Monen nuorempien vanhempien lapsillakaan ei ole isovanhempia ja myös nämä vanhemmat voivat kuolla nuorena.

AP onnea yritykseen. Ole rehellinen mahdollisille deitti kumppaneille ja sanoita lapsi haaveestasi heti alkuun. Mutta mieti myös millaista tulevaisuus olisi ilman lapsia. Olisiko jonkinlainen tuki perhe toiminta mahdollista, jos biologista lasta ei tule. 

Vierailija
257/483 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

40 - 48-vuotias nainen on vielä lapsentekoiässä, mikäli hänellä on hyvät geenit ja elämäntavat. 

Haha 😅 Ei todellakaan ole lapsentekoiässä. Naisen munasolut on yhtä vanhoja kuin nainen itse, joten ne on jo kromosomihäiriöisiä ja raskaudet menisi kesken.

Naisen munasolut syntyvät, kun nainen on vielä kohdussa. Mahdolliset kromosomihäiriöt syntyvät silloin, ei myöhemmin iän myötä. Miesten siittiöitä sen sijaan syntyy miehelle iäkkäänä, mutatoituneina niinkuin ikämiehen muutkin solut lisättynä mm. alkoholin aiheuttamilla mutaatioilla.

Olet väärässä. Kromosomihäiriöt syntyy myöhemmin. Naisen munasolut tosiaan syntyy jo sikiöaikana. Ne aloittavat jakautumisen (meioosin), mutta pysähtyvät

Siis 40 - 50 vuodeksi. Miksi nuo väliviivat jää pois?

Vierailija
258/483 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä käy av-mammat kuumana. Ei ikinä yh-äitiä.

Yh-äitikin on sen haluamansa lapsen saanut. Sinä et :D

Vierailija
259/483 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse halusin lapsia vasta 44-vuotiaana, ja puolitoista vuotta myöhemmin lapsi oli jo tuloillaan tuoreen vaimoni kanssa. Tulin siis lapseksi melkein 46-vuotiaana. Vaimoni oli tuolloin 27-vuotias. Ketjun viestien perusteella olen ilmeisesti suorittanut mahdottoman tempun, vaikka asia kyllä hoitui hyvin nopeasti ja helposti, kunhan vain itse sitä tarpeeksi halusin. Sittemmin olemme hankkineet myös toisen lapsen. M49

Tulit lapseksi 46-vuotiaana? No mieheltä tuo kyllä tuntuu onnistuvan. Lol.

Varsinkin kun setämiehen kumppani on rasqaana. Alkaa taaperomainen kiukuttelu, kun setämiehen tarpeet ei olekaan naiselle ykkösasia.

Vierailija
260/483 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi wee tuo mies jolla 20 vuotta nuorempi nainen, yleensä nämä miehet on on henkisesti vajaita ja jääneet kehityksestä jälkeen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi