En saa takuuvuokraa takaisin
Takuuvuokraa en saa takaisin vuokrakämpästä (250€) sekä lisäksi 100€ lasku. Eli 350€ viedään mun rahoja kun asuntoa ei oltu kuulemma siivottu kokonaan. Käytin hemmetti joku 8 tuntia siivoukseen ja puunasin jokaikisen kulman ettei varmasti voi tulla mitään valitettavaa niin on ihan uskomattoman hämmentynyt fiilis. Mitähän mun pitäis tehdä tän asian kanssa nyt😭 muutenkin huono rahatilanne ja nyt tämä vielä päälle
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Siitä siivoustarpeesta vuokranantajan tulee ilmoittaa etukäteen eikä jälkikäteen. Eikä se siivous todellakaan maksa koko vuokratakuuta. Firmat siivoaa jollain 300 eurolla ainakin minulle. Ottakaa tarjouksia.
Ja vielä, jos joku jääkaapin hylly tai taso jää siivoamatta ei sekään maksaa 400 euroa vaan 5 euroa.
Siivosin kaiken. Lattiakaivot, seinistä tahrat, ovenkahvat, valonkatkaisimet, kaikki laatikot, vessan kaakelit ja kaakeleiden saumat, imuroin, moppasin, jääkaapin ja pakastimen puunasin viimeisen päälle, pesin uunin, kaikki tasot, lieden, ilmanvaihtoventtiilit... Siis aivan kaiken niin oon ihan hämmentynyt
- ap
Ensin pitäisi antaa vuokralaiselle mahdollisuus siivota uudestaan, eli kertoa missä on likaista. Nyt ei tiedä onko mitään edes siivottu, kunhan laskuttavat vaan. Pyydä nähdä siivousfirman lasku.
Vierailija kirjoitti:
Siivosin kaiken. Lattiakaivot, seinistä tahrat, ovenkahvat, valonkatkaisimet, kaikki laatikot, vessan kaakelit ja kaakeleiden saumat, imuroin, moppasin, jääkaapin ja pakastimen puunasin viimeisen päälle, pesin uunin, kaikki tasot, lieden, ilmanvaihtoventtiilit... Siis aivan kaiken niin oon ihan hämmentynyt
- ap
Ikkunat? Uuni? Uunipellit?Tiskiallas?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano, että muuten tulet prätkäjengiläisten kanssa ovelle koputtelemaan.
Yllytät rikokseen. Persu?
Neuvottelu ei ole rikos, varsinkaan silloin, kun sillä on oikeudelliset perusteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa aina kuvata lähtösiivoamanne kämppä. Yksityiskohtaiset kuvat joka paikasta. Voitte sitten riitauttaa napinan siivouksesta.
Kuvat ja videot pitää ottaa sekä asuntoon sisään muuttaessa että pois muuttaessa. Muuten nämä eivät ole vertailukelpoisia. Moni vuokranantaja yrittää pimittää takuuvuokran ties millä tekaistulla syyllä.
Tahraton, puhdas ja siisti kämppä on lähtiessä tahraton, puhdas ja siisti, vaikka se olisi tullessa ollut törkyläjä.
Siitä siivoustarpeesta vuokranantajan tulee ilmoittaa etukäteen eikä jälkikäteen. Eikä se siivous todellakaan maksa koko vuokratakuuta. Firmat siivoaa jollain 300 eurolla ainakin minulle. Ottakaa tarjouksia.