Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko tunnistanut tänne kirjoittavia?

Vierailija
07.02.2026 |

Siis että olet törmännyt jossain toisaalla henkilön kirjoituksiin omalla nimellään? Minä olen.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Helppo tunnistaa kun se kertoo olevansa avaruusolio ja mainitsee miltä planeetalta kuvittelee olevansa. 

Samat tarinat kertoo myös facebookissa omalla nimellään. 

Voihan siltä planeetalta kirjoittaa useampikin avaruusolio tänne 🤔

Vierailija
42/53 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotku saattaa kopioida toisten tekstii muualta ja laittaa toisaalle niin ja toisten kirjoitustyylii voi matkii. Siihen on joku sovelluskin, jolla matkii kirjoitustyylii, et en usko tunnistavani.

Tekstii, matkii, kirjoitustyylii.

Miksi pitää kirjoittaa noin typerästi?

Sut mä tunnistankin, valitat fb:ssakin aina. 

Etkä tunnistanut. 😊 En valita fb:ssa etkä tiedä kuka olen. Sun tapa kirjoittaa on vain yksinkertaisesti typerä ja teinimäinen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tunnistanut pomoni! :D

Pähkinänkuoressa esimieheni oli viikko takaperin startannut uuden verkossa toimivan sisaryhtiön eräälle tosi spesifille toimialalle, jonka asiakaskuntaa ovat kuluttajat. Alalla toimii jo muutama vakiintunut firma. Pomon firmassa oli tuolloin kotisivujen eka vedos vasta julkaistu, ei someja luotuna, eikä markkinointia ollut aloitettu missään. 

Hengasin palstalla ja satuin bongaamaan aloituksen, jossa joku kysyi neuvoa juuri tähän spesifiin asiaan liittyen. Aloituksessa oli muutamia "taviskansalaisten" kommentteja ennen kuin yksi tuli linkkaamaan tämän firman kotisivut. Tämän jälkeen keskustelu kuoli täysin. Samalla alalla toimii muitakin, joten pidän äärimmäisen epätodennäköisenä, että kukaan olisi googlannut AP:lle apua, löytänyt tuon viikko sitten perustetun firman ja päättänyt linkata sen. Tulin siihen tulokseen, että pomoni tai pomon somehenkilö täällä esitti AP:ta ja vastaili itselleen. Kysyin siltä pari päivää myöhemmin palaverissa suoraan, mainostaako se vauvapalstalla, ja se kiisti täysin. :D

Vierailija
44/53 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkä tunnistanut. 😊 En valita fb:ssa etkä tiedä kuka olen. Sun tapa kirjoittaa on vain yksinkertaisesti typerä ja teinimäinen. 

Se kommentoija oli eri ja sivusta kuin tuo tahallaan oudosti kirjoittanut, jotta kirjoitustyylistä ei tunnistaisi. Ei ole rakentavaa syytellä vääriä ihmisiä. Sivusta täysin eri henkilö. 

Vierailija
45/53 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kommentoija oli eri ja sivusta kuin tuo tahallaan oudosti kirjoittanut, jotta kirjoitustyylistä ei tunnistaisi. Ei ole rakentavaa syytellä vääriä ihmisiä. Sivusta täysin eri henkilö. 

No voi lässynlässyn. Yhtä rakentavaa on syytellä mua, että valitan facessa koko ajan. Se nyt vain on typerää kirjoittaa kuten tuo yksi kirjoitti. Ihan turha siitä kiukutella. 

Vierailija
46/53 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki luulee olevansa erikoisia, vaikka samoja tapahtumia sattuu muillekin koko ajan. Ihan vainoharhaisia nämä jotka luulee tunnistavansa milloin kenetkin. Monta kertaa joku kirjoittaa aivan samalla tavalla kuin minä voisin kirjoittaa esimerkiksi.

Vierailija
47/53 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kirjoitin tänne kerran yhdestä asiasta, vähän neuvoja kysyäkseni. Asia oli oikea, mutta henkilöt kirjoituksessani tuulesta temmattuja ja tarina keksitty. Sain kommentteja, joissa moni oli tunnistavinaan jonkun naapurinsa tai tuttavansa jopa niin, että minua joku uhkasi jo kunnianloukkaussyyttellä, kun menen toisten asioita tänne niin yksityiskohtaisesti lavertelemaan.

Vierailija
48/53 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi lässynlässyn. Yhtä rakentavaa on syytellä mua, että valitan facessa koko ajan. Se nyt vain on typerää kirjoittaa kuten tuo yksi kirjoitti. Ihan turha siitä kiukutella. 

Vierailija
49/53 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki luulee olevansa erikoisia, vaikka samoja tapahtumia sattuu muillekin koko ajan. Ihan vainoharhaisia nämä jotka luulee tunnistavansa milloin kenetkin. Monta kertaa joku kirjoittaa aivan samalla tavalla kuin minä voisin kirjoittaa esimerkiksi.

No tämä. Lisäksi se, että jotkut kuvittelevat tunnistavansa aina täällä tietyt kirjoittajat. Minultakin on pilattu yksi ketju aivan täysin, kun jotkut alkoivat sekopäisesti väittää minun olevan joku palstatrolli. Sain kyllä neuvoja muilta kirjoittajilta, mutta ketju meni ihan pilalle noiden sekopäiden vuoksi. Ilmiannoin kommentteja ja niitä poistettiin, mutta koko ajan tuli uusia kommentteja. Joku myös esitti olevansa minä ja kirjoitti ihan typeriä kommentteja.

Vierailija
50/53 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkö ap, että on psykoosin merkki kuvittella tunnistavansa saman henkilön eri asiayhteyksistä?

Vierailija
51/53 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotku saattaa kopioida toisten tekstii muualta ja laittaa toisaalle niin ja toisten kirjoitustyylii voi matkii. Siihen on joku sovelluskin, jolla matkii kirjoitustyylii, et en usko tunnistavani.

Tekstii, matkii, kirjoitustyylii.

Miksi pitää kirjoittaa noin typerästi?

Tero-Anneli 13 v haluu kuulostaa sillee tosi edgylt ja nuorelt kapinalliselt.

Vierailija
52/53 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, tämä! Joskus luen jonkun kirjoittamaa juttua omasta elämästään ja ajattelen olenko minä irjoittanut tämän kun on ihan kuin mun elämästä 😃. 

Vierailija
53/53 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistin koripalloketjusta erään linkkarista tutun päivittäin postauksia tykittelevän yritysjohtajan. Hänellä lienee lukihäiriö, joten kirjoituksissa esiintyi täsmälleen sama puhekielinen ja samanlaisia kirjoitusvirheitä vilisevä tyyli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi