Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tunnettua elokuvaa et ole katsonut?

Vierailija
07.02.2026 |

Mitä tunnettua/menestynyttä/klassikkoelokuvaa et ole katsonut? 

Mä en ole katsonut esimerkiksi näitä: 

The Sound Of Music

Tuulen Viemää

E.T

Tähtien Sota

Star Trek

Viidakkokirja

Tuntenaton Sotilas

Casablanca

Citizen Kane

Kummisetä

La La La Land

Tappajahai

Taksikuski

The Blues Brothers

Schindlerin lista

Uhrilampaat

Gladiator

Kwai-joen silta

Englantilainen potilas

My Fair Lady...

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isoista leffoista katsomatta on jäänyt Rocky. Ei ole aihepiiri koskaan kiinnostanut, joten se on aina vain jäänyt jotenkin. Ja Rockyhan on oscar-palkittu leffa, joten se on myös ainoa oscarin saanut leffa, jota en ole katsonut. Kaikki muut olen nähnyt.

Oot katsonut jokaisen oscarin saaneen elokuvan kautta historian? On siinä ollut katsomista!

Niin. Leffafriikkinä unohtaa välistä, ettei kaikki puhu samoilla termeillä. Puhun tietysti, siis Parhaan ELokuvan Oscarin- saaneista leffoista, niitä on jaettu vuodesta 1929 lähtien, voit itse siitä laskea, paljonko niitä on yhteensä. Rocky on näistä ainoa, jota en ole katsonut. Oscareita muista jutuista (lavastus, näytteleminen, ohjaus jne) on saanut tietysti paljon isompi joukko elokuvia, ja siellä on varmastikin joitakin, joita en ole nähnyt.

Olen elämäni aikana katsonut tuhansia elokuvia, ihan penskasta asti (näin esim. Psykon eka kerran 6-vuotiaana, juu, kyllä olen vapaan kasvatuksen hedelmä 1960-luvulta, kyllä, kyllä).

Vierailija
42/42 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksikuskia ja Blues Brotherseja en ole nähnyt. Väliin  on jäänyt myös Terminatorit ja suurin osa Die Hardeista. 

Kuuluisaa Barbi-leffaa en tsekannut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla