Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tunnettua elokuvaa et ole katsonut?

Vierailija
07.02.2026 |

Mitä tunnettua/menestynyttä/klassikkoelokuvaa et ole katsonut? 

Mä en ole katsonut esimerkiksi näitä: 

The Sound Of Music

Tuulen Viemää

E.T

Tähtien Sota

Star Trek

Viidakkokirja

Tuntenaton Sotilas

Casablanca

Citizen Kane

Kummisetä

La La La Land

Tappajahai

Taksikuski

The Blues Brothers

Schindlerin lista

Uhrilampaat

Gladiator

Kwai-joen silta

Englantilainen potilas

My Fair Lady...

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isoista leffoista katsomatta on jäänyt Rocky. Ei ole aihepiiri koskaan kiinnostanut, joten se on aina vain jäänyt jotenkin. Ja Rockyhan on oscar-palkittu leffa, joten se on myös ainoa oscarin saanut leffa, jota en ole katsonut. Kaikki muut olen nähnyt.

Oot katsonut jokaisen oscarin saaneen elokuvan kautta historian? On siinä ollut katsomista!

Niin. Leffafriikkinä unohtaa välistä, ettei kaikki puhu samoilla termeillä. Puhun tietysti, siis Parhaan ELokuvan Oscarin- saaneista leffoista, niitä on jaettu vuodesta 1929 lähtien, voit itse siitä laskea, paljonko niitä on yhteensä. Rocky on näistä ainoa, jota en ole katsonut. Oscareita muista jutuista (lavastus, näytteleminen, ohjaus jne) on saanut tietysti paljon isompi joukko elokuvia, ja siellä on varmastikin joitakin, joita en ole nähnyt.

Olen elämäni aikana katsonut tuhansia elokuvia, ihan penskasta asti (näin esim. Psykon eka kerran 6-vuotiaana, juu, kyllä olen vapaan kasvatuksen hedelmä 1960-luvulta, kyllä, kyllä).

Vierailija
42/49 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksikuskia ja Blues Brotherseja en ole nähnyt. Väliin  on jäänyt myös Terminatorit ja suurin osa Die Hardeista. 

Kuuluisaa Barbi-leffaa en tsekannut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nälkäpeliä, mutta aloitin just katsomaan sitä joten kohta olen. 

Vierailija
44/49 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin olisin sanonut melkein samat kuin ap mutta koronan myötä opettelin katsomaan klassikkoleffoja ja monet on tullut nähtyä, siis vasta nyt. Kun ei ole samanlaista tunnesidettä mitä faneilla, näkee leffat erilaisessa valossa esim. Star Warsin uusilla ja vanhoilla ei ole eroa vaan ne on samaa tylsää pötköä kaikki.

Jotkut yllättää positiivisesti; Tuulen viemää on hämmästyttävän toimiva niin hahmoiltaan kuin tehosteiltaankin. Päähahmot kaikkine vikoineen ja ongelmineen on tosi ajankohtaisia edelleen. Kannattaa katsoa jos ei ole nähnyt!

Vierailija
45/49 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isoista leffoista katsomatta on jäänyt Rocky. Ei ole aihepiiri koskaan kiinnostanut, joten se on aina vain jäänyt jotenkin. Ja Rockyhan on oscar-palkittu leffa, joten se on myös ainoa oscarin saanut leffa, jota en ole katsonut. Kaikki muut olen nähnyt.

Oot katsonut jokaisen oscarin saaneen elokuvan kautta historian? On siinä ollut katsomista!

92 kappaletta on tällä hetkellä Oscarin saaneita elokuvia. Tässä luonnollisesti huomioitu vain parhaan elokuvan Oscar. 

t. eri, jolla projektina katsoa nuo kaikki

Miten niin "luonnollisesti". Pitemminkin päinvastoin jos puhutaan oscarin saaneista elokuvista niin se kyllä käsittää ne kaikki oscarit. 

Taas pitää tahallaan ymmärtää väärin. Jokainen jolla on aivot, ymmärsi että kyseessä oli parhaan elokuvan oscarin saaneet. Jos sinä et tätä ymmärtänyt, niin kannattaa varmaan selvittä minkä takia. Ja kuten sulle jo vastattiin, itse elokuva saa parhaan elokuvan oscarin. Muut palkinnot tulee muista syistä.

Mulla on näkemättä Leijonakuningas ja Avatar.

Vierailija
46/49 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harry Potterit, Taru sormusten herrasta, kaikki sotaelokuvat. Siinä nyt muutama 

En ole lukenutkaan noita

Vierailija
47/49 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eurooppalaisia on vaikea löytää.

Vierailija
48/49 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyaika