Ajopelko - miksi pelkäät autolla-ajamista?
Minä ajoin ajokortin vasta keski-ikäisenä ja pelkään edelleen suunnattomasti moottoritiellä ajamista. Syynä on etenkin rekkojen, hinausautojen ja Bemarien + Audi- kuskien hyökkäävä ajotyyli. En halua että autoni takapuskurissa roikutaan, tai minua yritetään suistaa tieltä, enkä halua kuolla liikenteessä.
Kommentit (68)
Joudun liian herkästi paniikkiin, jos on liikaa trafiikkia joka puolella.
Ei pelota, olen ajanut reilut miljoona kilometriä.
Paska manuaalivaihteinen vittuilee helpolla, mutta automaatit on kalliimpia. Eihän siinä mitään hätiä olisi kunnon automaatilla ajellessa.
Vierailija kirjoitti:
Lol oot vaan niin nössö.
M20
Ja sinä olet vaaratekijä liikenteessä, niinkuin kaikki ylimieliset kaaharit. Kuolonkolareiden riskitekijät: mies, nuori, ajaa ylinopeutta...
Mä jännitän vaan kaupunkia jos ja yksisuuntaista. Motari on paras!
Ajoin melkein 50 v. kortin. Työn takia ajoin, mutta onneksi tuli ajettua. Se on vaan liikenteen sekaan mentävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lol oot vaan niin nössö.
M20
Ja sinä olet vaaratekijä liikenteessä, niinkuin kaikki ylimieliset kaaharit. Kuolonkolareiden riskitekijät: mies, nuori, ajaa ylinopeutta...
Näitä ollaan lähes päivittäin saatu lehdistä nyt lukea👍👍
Pelkään että sekoitan jarrun kaasun ja kytkimen. Pari kertaa ajanut toisen auton perään kun vahingossa painanut kaasua.
Vierailija kirjoitti:
Oletkohan AP ylidramaattinen.
Odotas kun teet sen viimeisen ohituksesi rennosti nojaillen, yhdellä kädellä, ylinopeutta rapiat 20km/h.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odotas kun teet sen viimeisen ohituksesi rennosti nojaillen, yhdellä kädellä, ylinopeutta rapiat 20km/h.
Luulen, että sinä ajat kolarin ennemmin kuin minä. Ylidramaattisesti kädet silmille kun aurinko paistaa silmiin tai äkkijarrutus kiihdytyskaistalla talvikelissä kun et pääsekään liittymään moottoritielle 60km/h tuntinopeudella.
Kokemattomuudessa ei ole vikaa, mutta pitää ymmärtää sen riskit ja kerätä kokemusta päästäkseen siitä eroon.
Ei pelota muutoin kun talvella, enkä sanoisi peloksi vaan ehkä lievää jännitystä. Tiestön kunnossapito on huonontunut 15 vuodessa merkittävästi. Muistan vielä ajan kun hiljaisemmillekin maanteille oli ajettu hiekkaa liukkailla keleillä. Nyt on ihan herran haltuun meininkiä, peilijäällä luistelua usein. Onneksi on hyvät nastarenkaat. Lisäksi liikenteessä on yhä enemmän väkeä jotka selvästi tuijottaa puhelinta 80-100 km/h vauhdissakin. Ja sellaisia joille turvaväli on tuntematon käsite. Mullakin istuu 4-vuotias kasvot heihin päin takapenkillä, ei herätä mitään reaktioita. Usein ollaan niin kiinni auton perässä että ei mitään hajua sen auton merkistä tai rekkarista. Ääliöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että sinä ajat kolarin ennemmin kuin minä. Ylidramaattisesti kädet silmille kun aurinko paistaa silmiin tai äkkijarrutus kiihdytyskaistalla talvikelissä kun et pääsekään liittymään moottoritielle 60km/h tuntinopeudella.
Kokemattomuudessa ei ole vikaa, mutta pitää ymmärtää sen riskit ja kerätä kokemusta päästäkseen siitä eroon.
Meinaatko, että silloin pitäisi vetää rampista pientareen puolelle, kun ei pääse liittymään😆😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joudun väkisin moottoritielle, ajan kyllä vähintään 80km, enkä 60. Äkkijarrutus nyt on ihan typerää, ellei maalla tule peura eteen. Kaahaaminen ja maantieraivo ovat minun mielestäni ne isoimmat riskitekijät. Harmittaa kun sitä uuden kuskin lätkää, 80:n lätkää ei enää käytetä.
Hummani hei, hummani hei, huputiti hummani hei.
Vierailija kirjoitti:
Ei pelota muutoin kun talvella, enkä sanoisi peloksi vaan ehkä lievää jännitystä. Tiestön kunnossapito on huonontunut 15 vuodessa merkittävästi. Muistan vielä ajan kun hiljaisemmillekin maanteille oli ajettu hiekkaa liukkailla keleillä. Nyt on ihan herran haltuun meininkiä, peilijäällä luistelua usein. Onneksi on hyvät nastarenkaat. Lisäksi liikenteessä on yhä enemmän väkeä jotka selvästi tuijottaa puhelinta 80-100 km/h vauhdissakin. Ja sellaisia joille turvaväli on tuntematon käsite. Mullakin istuu 4-vuotias kasvot heihin päin takapenkillä, ei herätä mitään reaktioita. Usein ollaan niin kiinni auton perässä että ei mitään hajua sen auton merkistä tai rekkarista. Ääliöt.
SAMA JUTTU.
JJännitän talvella ajamista. Ja juuri nämä ajetaan kuin kesäkelillä. Ei oteta huomioon, että saattaakin olla liukasta. Ja juuri nämä persuksissa roikkujat ärsyttää.
Pelkään, että en hallitse auton mittasuhteita. Eli tyyliin "Kyllä se siitä mahtuu" ja hups, ei mahtunutkaan ja muutaman tonnin lasku seuraa perässä. Siksi mulla ei oo korttia. N34