Mikä on Turun pahin asuinalue?
Missä Turun lähiössä et haluaisi ikinä (enää?) asua? Miksi? Itsellä tulee heti mieleen Pansio- Perno, Varissuo, Lauste, Vaala ja Halinen.
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Linnanfältti vastaa olemukseltaan Helsingin Jätkäsaarta. Näin käy, kun annetaan rakennusliikkeille valta.
Eläköön vapaa markkinatalous.
EK:n motto: "Kaikki paskotaan mikä voidaan"
Pansio- Perno, Varissuo, Lauste, Vaala, Runosmäki, Jäkärlä, Härkämäki, Jyrkkälä ja Halinen.
Vierailija kirjoitti:
Hirvensalo. Kokoomushelvetti
Sanoo pansiolainen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varissuo, tämän tietää kaikki vaikkei olisi ikinä Turussa käynytkään
Tätä hokee lähinnä ihmiset jotka ei Turussa ole edes käyneet.
Juu ei. Olen asunut vuodesta 1989 Turussa ja Varissuo on ihan karmee paikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahimmat paikat eivät ole lähiöitä vaan näitä uusia muodikkaita asuinalueita, joissa talot on rakennettu 5 metrin välein. Mitä näitä nyt on, Linnanfältti, Kirstinpuisto, Martissa kaasukellon ympäristö, Kupittaan betonikolossit. 5000 €/neliö, asuinviihtyvyys 0.
Tää on niin totta. Ei ihmetytä, että esim. Linnanfälttiin on heti pesiytynyt myös levottomampaa porukkaa (vuokra-asuntojakin on).
Asutko siellä? Kovaäänisesti huutaa yleensä ihminen joka ei Asutko alueella.
Vierailija kirjoitti:
Varissuo, Lauste, Halinen.
ja Raisio
noissa olen majaillut kaikissa, Lauste rumin ja pahin, kadut täynnä mielisairaita alkoholisteja, Varissuo täynnä muslimeja ja alkoholisteja ja Halinen täynnä rikollisnarkkareita ja alkoholisteja jotka yrittää yölläkin tulla sisään postilaatikon kautta ja mielisairaita sekin täynnä
ja Raisio on on yksi rakennustyömaa
jos olisi pakko olla tuolla niin asuisin Halisissa, onhan siellä paskan keskellä sentään se haiseva joki ja voi keväällä perhokalastaa nousutaimenta siitä sillan alta koskessa
Minäkin olen onkinut kesällä Halistenjoella, käveltiin sinne Runosmäen kivihelvetistä
Vierailija kirjoitti:
Mikä alue ei olisi muka huono? Ei kai Turkuun kannata muuttaa?
Länsikeskus, Nättinummi ja ehkä Hepokulta, nyt kun sieltä lähti Sininauhan häirikkötalo pois.
Koko Turku kun kokoomuspaska haisee siellä mm orpon mulkku !!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varissuo, Lauste, Halinen.
ja Raisio
noissa olen majaillut kaikissa, Lauste rumin ja pahin, kadut täynnä mielisairaita alkoholisteja, Varissuo täynnä muslimeja ja alkoholisteja ja Halinen täynnä rikollisnarkkareita ja alkoholisteja jotka yrittää yölläkin tulla sisään postilaatikon kautta ja mielisairaita sekin täynnä
ja Raisio on on yksi rakennustyömaa
jos olisi pakko olla tuolla niin asuisin Halisissa, onhan siellä paskan keskellä sentään se haiseva joki ja voi keväällä perhokalastaa nousutaimenta siitä sillan alta koskessa
Minäkin olen onkinut kesällä Halistenjoella, käveltiin sinne Runosmäen kivihelvetistä
"Minäkin olen onkinut kesällä Halistenjoella, käveltiin sinne Runosmäen kivihelvetistä"
Ette pyöräilleet, koska Runosmäki on täynnä pyörävarkaita ja fillari vietiin jo viime talvena?
Olen asunut tässä ketjussa usein mainitussa Pansio-Pernossa. Mielestäni se oli ihan kiva paikka. Lähinnä vietin aikaa omassa vuokrayksiössäni, kuten varmaan lähes kaikki ihmiset lähinnä viettävät aikaa omassa kodissaan. Näin ollen se kodin ulkopuolinen maailma on eräällä tavalla merkityksetön.
Suomessa ei myöskään missään maailman mittakaavassa ole mitään slummeja/faveloita. Enkä täysin ole ikinä ymmärtänyt, mitä oikeasti haukutaan, kun haukutaan jotain tiettyä asuinaluetta. Jos/kun Pansio-Pernossa on ennätysmäärä työttömiä ja luottotiedottomia, niin eiväthän nämä ihmiset vaikuta kuitenkaan sinänsä kenenkään kodin seinien sisällä. Siis, jos itse on töissä ja luottotiedot kunnossa, niin mitä väliä sillä on missä asuu.
Varissuosta. Olen aina pitänyt Varissuon lokaatiosta ja arkkitehtuurista. Tuntuu paljon enemmän oikealta kaupunginosalta kuin Pansio-Perno, jossa kauppoja ja palveluita on paljon vähemmän. Varissuo myös tuntuu olevan ns. orgaanisesti kiinni Turun kaupungissa paljon Pansio-Pernoa enemmän, koska bussilinja sinne on "suora reitti" Itäharjun kautta, kun taas P-P:hen bussi mutkittelee enemmän, ja P-P tuntuu enemmän periferialta.
Myös Runosmäki on mielestäni kivan oloinen paikka, puhun nyt yleisestä fiiliksestä tai feng shuista (jota termiä käytän tietämättä mitä se kunnolla tarkoittaa). Mutta Varissuo on sitä kivempi.
Ehkä itse en haluaisi asua Paattisilla, koska minusta tuntuu, ettei se ole enää Turkua ensinkään, vaan jotain maaseutua. Se olisi sitten sama vaikka asuisi Ruskossa tai Liedossa tms.
Sitten nämä uudet asuinalueet uusine kauniine taloineen, eli Herttuankulma, Kirstinpuisto ja Pukkila (vai oliko tämä sen nimi?). Niissä talot tosiaan uusia ja kauniita ja kaikki viimeisen päälle. Nämä tosin usein sitten keskustelussa mielletään "slummeiksi" ja sieluttomiksi jne. Nämä eivät ole vielä niin "orgaanisia" kuin Runosmäki ja Varissuo, koska palveluita ei oikeastaan vielä ole.
En tiedä sitten. Toivottavasti kaikille löytyy Turusta miellyttävä asuinpaikka!
Toistan vielä, että kun elämä yleensä vietetään enimmäkseen neljän seinän sisällä omassa kodissa, on aivan yhdentekevää missä tämä koti sijaitsee ja ketkä ovat seinänaapureita (kunhan eivät seinän läpi kirveellä ja porakoneella ole tulossa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä alue ei olisi muka huono? Ei kai Turkuun kannata muuttaa?
Länsikeskus, Nättinummi ja ehkä Hepokulta, nyt kun sieltä lähti Sininauhan häirikkötalo pois.
Se talo olikin oikea su wakismin kaunein kukkanen: kaikki Turun narkit asutettiin entiseen vanhainkotiin, niin jo alkoi naapurustossa tapahtua...
Tonttumäki on kaunis, avara ja viehättävä alue. Aurajokirannan ylitiiviisti rakennetut talot ja kivihelvetti on Telakkarantaa, tai Martinmäkeä. Kaikki TVT:n vuokratalot taas ovat martinmäkeläisten mielestä "Itärantaa".
Joskus asuntoilmoituksissa kun lukee, että asunto Martissa, se saattaa olla Mäntymäessä. Että voidaan pyytää Martti-lisää. Mutta ei Marttikaan ole mikään "oikea" kaupunginosa siinä mielessä, että aika vähän siellä on mitään palveluita ja aika kuollut se on. Turku on lopulta niin pieni kaupunki, että ne palvelut on kaikki vain siinä kauppatorin ympärillä. Tai Myllyssä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hirvensalo. Kokoomushelvetti
Sanoo pansiolainen...
😁😂
Nättärissä on ihan asiaporukkaa, täällä viihtyy. Jäkärlään en enää muuta, ihme rahanvippaajia, sluibailijoita ja varkaita koko Jäkälä täynnä.
Keskusta ja siitä noin 30km ympäriinsä.
Vierailija kirjoitti:
Nättärissä on ihan asiaporukkaa, täällä viihtyy. Jäkärlään en enää muuta, ihme rahanvippaajia, sluibailijoita ja varkaita koko Jäkälä täynnä.
Etkö tuota tiennyt ennakkoon että Jäkärlä on ihan hirveä slummi??
Pansio ja Perno, Herttuankulma. Varissuo ei ole kovin paha, voisin jopa muuttaa sinne, se on siistiytynyt aika paljon ja yhteydet keskustaan ovat hyvät.
Kupittaa, Martti ja keskusta ovat parhaat alueet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö tuota tiennyt ennakkoon että Jäkärlä on ihan hirveä slummi??
Tulin Turkuun ihan ummikkona ulkosaaristosta
Runosmäki on slummi