Mikä on Turun pahin asuinalue?
Missä Turun lähiössä et haluaisi ikinä (enää?) asua? Miksi? Itsellä tulee heti mieleen Pansio- Perno, Varissuo, Lauste, Vaala ja Halinen.
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Muutin marraskuussa Pansiosta. En käy siellä enää milloinkaan.
Miten erehdyit alueelle alunperin? Sillähän on maineensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutin marraskuussa Pansiosta. En käy siellä enää milloinkaan.
Miten erehdyit alueelle alunperin? Sillähän on maineensa.
Tätä elämää eletään oman elämän vuoksi, ei kenenkään mielipiteiden anneta vaikuttaa. Puheet on puheita. Kaikki pitää itse nähdä ja kokea. Se mitä puhutaan, on vain jonkun yksittäinen mielipide.
Linnanfältti vastaa olemukseltaan Helsingin Jätkäsaarta. Näin käy, kun annetaan rakennusliikkeille valta.
Vierailija kirjoitti:
Tulin vaan tähän ketjuun, kun on turkulaisia paikalla, ei ole mitään tietoa ulkopaikkakintalaisena, mutta Martti? onko minkälainen paikka?
Aurajoen rannassa on rauhattomampaa, mutta muuten Martti on mun käsittääkseni keskusta-alueeksi rauhallinen. Vanhat keskustan tiet on aika turvattomia ja huonoja pyöräillä, ja lisäksi ne on myös raskaita pyöräillä koska siellä on valtavasti mäkiä. Jos on pikkulapsia niin ne tiet ei myöskään ole pikkulapsille kovin turvallisia kävellä, mutta Martissa vähemmän turvattomampia kun suurimmalla osalla muista vanhoista Turun keskusta-alueista.
Martissa on aika vähän palveluita jos ei lasketa kesällä Aurajoella olevia kapakkalaivoja, mutta siitä on lyhyt matka kävellen sekä Turun ydinkeskustaan että Kupitaan Cittarille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulin vaan tähän ketjuun, kun on turkulaisia paikalla, ei ole mitään tietoa ulkopaikkakintalaisena, mutta Martti? onko minkälainen paikka?
Aurajoen rannassa on rauhattomampaa, mutta muuten Martti on mun käsittääkseni keskusta-alueeksi rauhallinen. Vanhat keskustan tiet on aika turvattomia ja huonoja pyöräillä, ja lisäksi ne on myös raskaita pyöräillä koska siellä on valtavasti mäkiä. Jos on pikkulapsia niin ne tiet ei myöskään ole pikkulapsille kovin turvallisia kävellä, mutta Martissa vähemmän turvattomampia kun suurimmalla osalla muista vanhoista Turun keskusta-alueista.
Martissa on aika vähän palveluita jos ei lasketa kesällä Aurajoella olevia kapakkalaivoja, mutta siitä on lyhyt matka kävellen sekä Turun ydinkeskustaan että Kupitaan Cittarille.
Kupittaan CM on Martista 2,5 km kävelymatkan päässä että miten niin lyhyt matka kävellen? Ei tuolta mitään kauppakasseja raahata yht. 5 km mennen tullen
Vierailija kirjoitti:
Pansiossa ja Pernossa on eniten luottotiedottomia koko Suomessa.
Oho, tätä en tiennyt. Nyt löytyi Suomen weetein paikka!
Media paikalle haastattelemaan miltä tuntuu olla Suomen huonoin!
Varissuo, Lauste, Halinen.
ja Raisio
noissa olen majaillut kaikissa, láuste rumin ja pahin, kadut täynnä mielisairaita alkoholisteja, Varissuo täynnä muslimeja ja alkoholisteja ja Halinen täynnä rikollisnarkkareita ja alkoholisteja jotka yrittää yölläkin tulla sisään postilaatikon kautta ja mielisairaita sekin täynnä
ja raision on yksi rakennustyömaa
jos olisi pakko olla tuolla niin asuisin Halisessa, onhan siellä paskan keskellä sentään se jaiseva joki ja voi keväällä perhokalastaa nousutaimenta siitä sillan alta koskessa
Vierailija kirjoitti:
Katariinanlaaksossa asuu ilkeitä häirikkö- vanhuksia, ainakin siinä isossa talossa Meriläistentiellä, jossa on alakerrassa ravintola ja uima-allas. Se on entinen vanhusten palvelutalo, nykyään vanhusten harmiksi Hopeakotien vuokratalo. Asuin alle vuoden, vanhukset häiriköivät koko ajan: valittivat porraskäytävässä kulkemisesta ja leikkikentällä leikkimisestä, huusivat herjoja tarhaikäiselle lapselle, tekivät heti perään lastensuojeluilmoituksen samasta lapsesta tekaistuilla syytöksillä, yläkerran pappa työskenteli Turun ruokajaossa ja jätti säkillisen mädäntynyttä ruokaa kotiovellemme, myöhemmin pursotti pikaliimaa ovemme lukkopesään. Isännöitsijä ja sosiaalitoimi neuvoivat vain muuttamaan pois ja äkkiä. Teimme rikosilmoituksen yläkerran papasta ennen lähtöämme. Kun ukko sai kutsun kuulusteluun, hän kuoli sydänkohtaukseen. En hirveästi surrut.
tuo on totta, jos pääsee eroon narkki alkkksialueilta muak rauhaan niin Turussa sitten on noita vanhusten omia alueita. joissa pitää ola hiirenhiljaa ja lapset yritetään savusta pois talosta, kun pitävät leikkipaikallakin kuulemma meteliä. eräskin mummo koputteli keskellä päivää harjanvarrella kattoon kun rukoilin ruokarukouksen ääneen sekin meteli oli h'älle liikaa
Mun lapset kävivät Turun keskustassa lukionsa ja kumpikin sanoi että ilkeimmät tyypit tulivat Hirvensalosta, sellaisia itsekkäitä ja ylimielisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kupittaan CM on Martista 2,5 km kävelym
Tarkistin Google Mapsista ja se antoi kävelymatkaksi Martin keskeltä Kupittaan Cittarille 2 km.
Mun mielestäni se on vielä ihan mukava kävelymatka, mutta ehkä tässä kriteerit siitä minkä katsoo olevan mukava kävelymatka vaihtelevat.
Vierailija kirjoitti:
Varissuo, Lauste, Halinen.
ja Raisio
noissa olen majaillut kaikissa, láuste rumin ja pahin, kadut täynnä mielisairaita alkoholisteja, Varissuo täynnä muslimeja ja alkoholisteja ja Halinen täynnä rikollisnarkkareita ja alkoholisteja jotka yrittää yölläkin tulla sisään postilaatikon kautta ja mielisairaita sekin täynnä
ja raision on yksi rakennustyömaa
jos olisi pakko olla tuolla niin asuisin Halisessa, onhan siellä paskan keskellä sentään se jaiseva joki ja voi keväällä perhokalastaa nousutaimenta siitä sillan alta koskessa
Lauste tosiaan keskellä peltoa ja aina ruokakaupan ympäristössä norkoilee spurguja.
Todella viihtyisä harmaa 70-luvun betonilähiö Turussa...
Hwrvanta, siellä on paljon opiskelija asuntoja
Vierailija kirjoitti:
Skanssi. Kauhea rakennnustyömaa. Aiemmin oli vähän luontoa ja peltoja, ei enää.
En ikinä muuttais Skanssiin. Kerrostaloslummi, joka rakentunut sen ostoshelvetin ympärille, eikä mitään muita palveluita tai kivaa? Paitsi hautausmaa.
Vierailija kirjoitti:
Linnanfältti vastaa olemukseltaan Helsingin Jätkäsaarta. Näin käy, kun annetaan rakennusliikkeille valta.
Slummi. Jo 70- luvulla nähtiin aluerakentamisen ongelmat, mutta mitään ei opittu tai haluttu oppia. Ihan samoin tärvelty kakolanmäki liian tiiviillä rakentamisella. Ahneen palkka on paska.
Vähiten slummi oli ainakin ennen Uittamo. Nyt kun olen siellä ajellut, niin on sekin aika täyteenpykätty betonitaloja, ja rivitaloissa ei omaa tilaa, eikä rauhaa. Hirvensalo on nyt jo liian täynnä: kalliita ylihintaisia miniasuntoja, ja jos on TVT:n vuokratalo, niin Helsingin hinnat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Martinmäen asukkaat on aika olevinaan, kulkevat nenä ylhäällä. Jos heiltä kysytään, niin Stålarminkatu kuuluu Marttiin, paitsi ei TVT:n vuokratalot, ne on "Itärantaa"!
Vierailija kirjoitti: Varissuo on kyllä mainettaan parempi.
Siskoni on asunut siellä 38 vuotta ilman mitään ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Mun lapset kävivät Turun keskustassa lukionsa ja kumpikin sanoi että ilkeimmät tyypit tulivat Hirvensalosta, sellaisia itsekkäitä ja ylimielisiä.
Haarlasta varmaan? Yksi mukava perhe on kotoisin Hirvensalosta: Robin Packalénin perhe.🌞
https://hoods.fi/fi/hood/turku/martti