Työttömänä et harrasta, tai menetät tuet!
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011795904.html
Tämä koskee ihan kaikkia, mutta jos sinulla on harrastukseen liittyvää koulutusta, ei asiaa edes harkita!
Kommentit (247)
Työttömien täytyy makailla vaan sohvalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon pitänyt Instagram-tiliä koska teen paljon käsitöitä ja niistä pidetään, oon välillä myynyt niitä kirpparilla pienesti. Laitoin tilin yksityiseksi 🙄
Löysin xamkin kurssivalikoimasta mielenkiintoisia ilmaisia kursseja. Uskallanko suorittaa niitä?
Hallitus on ihan sekaisin. Ei usko, vaikka tilastot jo todistaa että suunta on väärä, leikataan ja rangaistaan lisää, kyllä ne työpaikat siitä lisääntyy.
Mitä sä mussutat hallitus sitä ja hallitus tätä. Noin tyhmä ihminen tulee jatkossakin olemaan työtön. Kai sulla on edunvalvoja ja tuettu asuminen, edesvastuutonta päästää noin tyhmä sähläämään itsekseen.
Ikinä työtön ei ole voinut pyörittää yritystä kuten sinä tai opiskella vapaasti. Työkkärin sivuilla kerrotaan mitä työtön saa ja ei saa tehdä, myös opiskeleminen on käsitelty. Passiivinen työttömyys on mitä halutaan oli
Sinullapa on nyt paha mieli. Yhyy!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon pitänyt Instagram-tiliä koska teen paljon käsitöitä ja niistä pidetään, oon välillä myynyt niitä kirpparilla pienesti. Laitoin tilin yksityiseksi 🙄
Löysin xamkin kurssivalikoimasta mielenkiintoisia ilmaisia kursseja. Uskallanko suorittaa niitä?
Hallitus on ihan sekaisin. Ei usko, vaikka tilastot jo todistaa että suunta on väärä, leikataan ja rangaistaan lisää, kyllä ne työpaikat siitä lisääntyy.
Saat siis hieman tuloa myymistäsi käsitöistä ja odotat saavasi kuitenkin täyden tuen veronmaksajien rahoilla? 59 ihmistä vielä pitää tästä kommentista ja antaa tuen viranomaisen huijaamiselle. Porukka on kyllä sekaisin.
Me kaikki maksamme veroja. Kai sinäkin ilmoitat peliautomaateista saadut voitot verottajalle? Mitä? Miksi et? Kuvitteletko olevasi jonkinlainen erikoistapaus? Huijaat verottajaa ja koko Suomen valtiota. Syljen tuollaisten oksettavien rikollisten päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsittämätöntä. Mielestäni tienattujen sivutulojen pitäisi olla joka kuussa suunnilleen samaa tasoa kuin Kelasta saatu tuki ennen kuin tukea voi leikata. Ei siis kymmeniä senttejä kuten jutussa.
Kela tuskin pääsee kaikkien sivustojen tilityksiin käsiksi. Jutussa Kela mainitsi ettei se tue tappiollista yritystoimintaa, kyseessä kuitenkin oli palkkioita maksava alusta. Turha, itse aiheutettu ongelma.Kela saa tilitiedot automaattisesti ensi vuonna. Kelaa ei kiinnosta tienaatko, vai teetkö. Niinhän se on ollut vaikka kuinka kauan. Kelan mukaan olet yrittäjä jos vaikka Youtube tilittää sinulle 5 euroa ja kulusi ovat olleet tonnin.
Missä näin lukee? Linkki?
Vierailija kirjoitti:
Viranomaiset tekevät jatkossa työttömien koteihin kotietsintöjä, joissa tutkitaan löytyykö harrastusvälineitä. Jos löytyy esimerkiksi sukset, luistimet, kuntopyörä, uimahousut tai joku soitin, menettää työttömyyskorvaukset.
Hohhoijaa taas. Aika vaatimattomat älynlahjat tuntuu monella täällä olevan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on uuskommunistinen järjestelmä. Vain valtio saa päättää, mitä yksilö saa tai ei saa tehdä elämässään. Jos haluat kehittää itseäsi, valtio tuhoaa elämäsi.
Saatte te tehdä aivan mitä haluatte, jos elätätte itsenne ja maksatte itse harrastuksenne.
Ime paskasta persettä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saat siis hieman tuloa myymistäsi käsitöistä ja odotat saavasi kuitenkin täyden tuen veronmaksajien rahoilla? 59 ihmistä vielä pitää tästä kommentista ja antaa tuen viranomaisen huijaamiselle. Porukka on kyllä sekaisin.
Aika valikoivaa on monen oikeustaju. No toivottavasti sitten ovat halukkaita maksamaan työssäkäyvänä omasta pussista lisää, että toiset saa sekä tuet ja huijaamalla ekstraa.
Vierailija kirjoitti:
Työttömien täytyy makailla vaan sohvalla.
Ei vaan MENNÄ TÖIHIN!
- Arto Satanen
Vierailija kirjoitti:
TÖIHIN SIITÄ JO SAATANA LAISKURI PASKAT! EIKÖ TÄÄ KANNUSTAMINEN ALA JO RIITTÄMÄÄN VAI PITÄÄKÖ SITÄ VAUHTIA POTKIA VIELÄ LISÄÄKIN JOTTA ALKAISI TYÖNTEKO MAISTUMAAN? NYT SE KORKKI KIINNI JA NE PILLERIT VIEMÄRISTÄ ALAS!
MENKÄÄ TÖIHIN! V I T U N PUMMIT!
Sammutahan jo se kannabis-sätkä.
Vierailija kirjoitti:
TÖIHIN SIITÄ JO SAATANA LAISKURI PASKAT! EIKÖ TÄÄ KANNUSTAMINEN ALA JO RIITTÄMÄÄN VAI PITÄÄKÖ SITÄ VAUHTIA POTKIA VIELÄ LISÄÄKIN JOTTA ALKAISI TYÖNTEKO MAISTUMAAN? NYT SE KORKKI KIINNI JA NE PILLERIT VIEMÄRISTÄ ALAS!
KUKA SÄ LUULET OLEVASI MUITA KÄSKYTTÄMÄÄN, SAATANAN SUOJATYÖLOINEN?? TUKI TURPASI JA HYPPÄÄ JÄTEMYLLYYN VTUN ELTAANTUNUT PERSUNRAATO! VAI PITÄÄKÖ ANTAA VAUHTIA SAATANA!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me kaikki maksamme veroja. Kai sinäkin ilmoitat peliautomaateista saadut voitot verottajalle? Mitä? Miksi et? Kuvitteletko olevasi jonkinlainen erikoistapau
Kyllä ne tilillä näkyy. Veikkauksen peleistä saadut voitot ovat verottomia ja vähentävät tietenkin myös tukia kuten muualtakin saadut voitot. On siinä taas oikea järjen jättiläinen tämän kommentin takana.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olin hetken toiminimiyrittäjä. Kela meinasi katkaista tuet, lopetin yrittäjyyden ja lähetin selvityksen, välittömästi tuet palasivat. Eli ihan turhaa valitusta tuolta.
No eihän tuo Niko ole yrittäjä! Sehän se koko pointti tässä on. Kyse on harrastuksesta, josta ei tule mitään tuloja.
Miksi viranomaisilla on oikeus puuttua ihmisten vapaa-ajan harrastuksiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on uuskommunistinen järjestelmä. Vain valtio saa päättää, mitä yksilö saa tai ei saa tehdä elämässään. Jos haluat kehittää itseäsi, valtio tuhoaa elämäsi.
Saatte te tehdä aivan mitä haluatte, jos elätätte itsenne ja maksatte itse harrastuksenne.
Suomessa on sosiaaliturva vaikka se kuinka sinua ahdistaakin eikä sitä kukaan vie pois. Lällällää!
Sitä paitsi miksi sinä viet työnantajaltasi rahaa? Sinä voit työskennellä ilmaiseksikin tai vaikka työharjoittelijana. Eihän sen pitäisi olla sinulle ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KUKA SÄ LUULET OLEVASI MUITA KÄSKYTTÄMÄÄN, SAATANAN SUOJATYÖLOINEN?? TUKI TURPASI JA HYPPÄÄ JÄTEMYLLYYN VTUN ELTAANTUNUT PERSUNRAATO! VAI PITÄÄKÖ ANTAA VAUHTIA SAATANA!?
Palsta ei petä.
Onkohan ihmisillä vähän stressiä 🤣🤣🤣
Entinen sananlaaku "yrittänyttä ei laiteta" ei päde enää nykypäivänä... Yleensä nuo sanonnat ei vanhene.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ime paskasta persettä
Imen mielelläni isäni takamusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hv.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika valikoivaa on monen oikeustaju. No toivottavasti sitten ovat halukkaita maksamaan työssäkäyvänä omasta pussista lisää, että toiset saa sekä tuet
Yhyy!!! Yhyhyy!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsittämätöntä. Mielestäni tienattujen sivutulojen pitäisi olla joka kuussa suunnilleen samaa tasoa kuin Kelasta saatu tuki ennen kuin tukea voi leikata. Ei siis kymmeniä senttejä kuten jutussa.
Kela tuskin pääsee kaikkien sivustojen tilityksiin käsiksi. Jutussa Kela mainitsi ettei se tue tappiollista yritystoimintaa, kyseessä kuitenkin oli palkkioita maksava alusta. Turha, itse aiheutettu ongelma.Kela saa tilitiedot automaattisesti ensi vuonna. Kelaa ei kiinnosta tienaatko, vai teetkö. Niinhän se on ollut vaikka kuinka kauan. Kelan mukaan olet yrittäjä jos vaikka Youtube tilittää sinulle 5 euroa ja kulusi ovat olleet tonnin.
Missä näin lukee? Linkki?
Lukee sitten Kelan päätöksissä aikanaan, kun kohdallesi osuu. Ei minullekaan missään ollut linkkiä, kun viime vuonna myin osakkeita. Myin toista osaketta 30000€ tappiolla ja toisista sain 20000€ voittoa. Maksoin asuntolainan. Sitten tuli lomautus ja Kela eväsi työmarkkinatuen, koska olin tienannut 20000€. Kelan päätöksessä luki, että luovutustappioita ei vähennetä luovutusvoitoista.