***SUURperhekuumeilijat viikko 18***
 Tässä edellinen pino
 http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10139139&p=1&tmode=1&smod…
Kommentit (48)
 Kiva lukea että te muutkin tunnutte olevan ihan yhtä kärsimättömiä tässä vauva asiassa kuin minäkin :) Hiljaa hyvää tulee, mutta niin vaan sitä haluaisi kaiken heti ja nyt!
 Nyt sain viimeinkin kuitenkin ajan gynelle. 29.5 menen kierukan poistoon. Nyt vaan on tosi pahasti joku vialla tuolla sisuksissani... Luulen että se kieukka on mennyt jotenkin vinoon ja siksi ne langatkin olivat kadonneet. Alavatsassa pistää pahasti kun painaa vatsaa. Seksin jälkeen tulee aina vähän verta... Nyt siis uusi pelko iskenyt että kierukka on puhkaissut jotain ja selviää siellä gynellä etten voi koskaan enää saadakaan lapsia! No jos ei noin pahaa sentään niin jotain mätää siellä kuitenkin on... Ei tämä normaalia ole. Pitäisiköhän sittenkin varata aika yksityiselle? Jaksanko muka odottaa näiden oireiden kera noin kauan? Pitää miettiä vielä miehen kanssa olisiko kuitenkin mentävä heti gynelle... Voi että odotan kesää ja sitä että pääsisi eroon tästä kierukasta jo!

Pinoudunpa tänne minäkin, lähinnä kai tarpeena purkaa omaa pahaa oloa. Mutta jospa sen minulle suotte...
 Ensin kuitenkin SOFFALALLE: Mene ihmeessä lääkäriin jo aimmin. En halua pelotella, mutta kannattaa kyllä käydä tutkituttamassa tuo kierukan paikka. Ei ole ihan normaalia kyllä tuo verentulo.
 Ja NIILOAKSELI: Pahoittelut, ettet päässyt kouluun. Ehkä ensi kerralla on sinun vuoro sillä saralla ja nyt plussauksen puolella, siksi et päässyt kouluun=) Peukut peukut!!
 Nii-in, nyt sitten seuraa varmaan aika sekavaa tekstiä, kuvastaa hyvin mielialaani.
 Meillä tämä kuumeilu näyttää edelleen olevan lähinnä minun heiniä. Vaikka mies jo hoitoihinkin suostui ja ne on kovaa kyytiä käynnissä, niin aina sopivan riidan tullen hän uhkailee jättää leikin kesken. Voihan vee, että voi taas ketuttaa koko äijä. Nyt kaikki alkoi vaan siitä, kun hän syvässä ymmärtämättömyydessään toivoi, että pakkasesta sulatettavassa kiveskudoksessa olisi eloa, jotta hän säästyisi ronkinnalta. Sanoin, ettei minun kuullen kannattaisi tuollaista edes mainita (itse kun olen nämä kaikki hoidot käynyt läpi hänestä johtuvan vian vuoksi). Siis minä panen terveytenikin likoon, niin ei passaisi puhua tuollaisia. Tottahan minäkin toivon, että pakkaskudos olisi kelpoa tavaraa, mutta en toivo sitä sen vuoksi, että mies säästyisi, vaan ihan oikeiden tavotteiden vuoksi. En nyt rupea koko keskustelua (=huutoa) tähän toistamaan. Ei hän ymmärtänyt ollenkaan ja häneltä kun puuttuu kyky keskustella asioista - heti alkaa vaan kauhea riitelymeininki ja minä en saisi puhua mitään. Eikä ymmärrä, mikä hänen sanoissaan minua loukkaa. No, minä se meillä olen tätä kuumetta yllä pitänyt, miehelle olisi aina olemassaoleva tilanne riittänyt. Siksipä kai nyt meinaakin, että tämä on minun projekti, minähän tätä olen halunnut jne. Toisaalta ei hänkään kyllä ole koskaan ollut valmis ehkäisyä käyttämään, joten tavallaan " riskin"  ottaa siinäkin.
 Minä kuitenkin olen aina tiennyt, että haluan paljon lapsia (kuten tilitin kai jo joskus aiemmin), ja se onkin ainoa asia, jonka olen elämässäni tiennyt. Kaikki muu on mennyt vähän omalla painollaan, ammatinvalinnat sun muut... Nytkään vielä en tiedä, mitä muuta elämältä tahdon, kuin seurata omien lasten varttumista.
 Meen välillä itsekin niin lukkoon jo omien ajatusteni kanssa. Näinä riidan hetkinä tuntuu, että onko mitään järkeä edes toivoa lisää lapsia tähän suhteeseen. Nytkin vain lapsipolot saivat todistaa äidin ja isän riitelyä,valitettavasti. Mies (enkä kyllä aina itsekään) ei jaksa pidätellä siihen asti, että lapset olisivat nukkumassa. Eikä sitten tosiaan lapset saa mitään oikeaa riitelyn mallia, jossa puhuttaisiin normaalisti asiat asioina ja sitten sovittaisiin. Ehei, ei meillä... Asiat jätetään sikseen ja lepytään jos lepytään ;´(
 Kai mä alan olla liian vanha tähän touhuun, kun tämä tuntuu nyt jotenkin niin rankalta. Tai sitten elämä on vaan koetellut viime aikoina vähän liikaa; on ollut monennäköistä surua ja murhetta.
 Mutta jospa se tästä vielä iloksi muuttuu.
 Ensi keskiviikkona olisi punktio, jos on. Eli silloin minun vihoviimeinen unelma ehkä saa alkunsa. Tai sitten ei.
 Ehkä olisi täälläkin paikallaan taas miettiä, mikä elämässä on tärkeintä, tuohon GALLUPPIIN viitaten. Tähän asti olen ollut sitä mieltä, että nuo kaikki ovat aika lailla samalla viivalla, kaikki kulkevat niin käsi kädessä ja vaikuttavat toisiinsa, että niitä on aika vaikea lähteä priorisoimaan. Jos nyt jotain järjestystä laitan, niin PERHE, RAKKAUS ja TERVEYS ylitse muiden, ja se TYÖ viimeisenä.. YSTÄVÄT ois tosi tärkeitä, mutta kuten varmaan tilityksestäni huomaatte, multa ainakin on matkan varrella karsiutunut sellaiset tosi-ystävät, joille viitsisi/voisi tällaiset asiat purkaa (ja säästyisi tuiki tuntemattomat palstasiskot tällaisilta purkauksilta;)
 RAHA ja TYÖ ovat välttämättömiä pahoja, joita ilman ei tule toimeen. Tai työtä nyt ei kaipais, mutta ilman työtä ei ole rahaa ja ilman rahaa taas käy elämä aika hankalaksi (ja mm. meikäläisellä ei ole mahdollisuutta saada lapsia).
 Juu, tässäpä tämä kaikessa lyhykäisyydessään...
 Parempaa huomista odotellessa, Pikkis

Toivottavasti sulla pikkukakkonen on nyt aamusella ollut jo parempi mieli.. ISO RUTISTUS! Luin just kirjoituksesi ja ajattelin suurella lämmöllä, että kumpa toiveesi toteutuisi! Viides toiveissa, eikö niin? Onko sulla ennestään tyttöjä vai poikia ja minkä ikäisiä? Paljon onnea vauvaprojektiin ja toivotan myös sopuisaa kesää isukin kans! :))
 Soffala, varaa ihmeessä aika yksityiselle ja poistata kierukka saman tien! Auts... :( Mitä mies on mieltä vauva-asiasta tätä nykyä..?
 Niiloakselilla viikko (korkeintaan) testaukseen! Jännää! :))
 Ja meillä isukkia pehmitellään..
 Pikkukakkoselle voimia! taitaa olla niin että vauvan kaipuu ja pelko siitä ettei sitä saakaan nostaa tunteet pintaan herkästi. Ja ilmeisesti teillä riidellään samaan tyyliin kuin meillä,kovaa ja korkealta ja lopulta kaikki roikkuu ilmassa niin kauan että jompikumpi antaa periksi ja alkaa käyttäytyä normaalisti :o( olisiko miehelläsikin pelko siitä ettei vauvan teko onnistuisikaan ja hän kokee itse jotenkin epäonnistuvansa jos kerran " vika"  on hänessä?
 Voimia ja uskoa siihen että aurinko paistaa myös pimeimpään risukasaan lopulta!
 ).( tylsää,tylsää... Aamulla ennen aamupalaa yökötti ja oli paska olo mutta siinäpä tämän päivän oire saldo onkin :o( enempi on oireita tädin tulon suuntaan :o( selkää jomottaa,hirveä siivous vimma ja rasvan himo :o( mutta vielä voi kallistua suuntaan jos toiseenkin. Eihän se helmivauvakaan niin mahdoton ajatus olisi :o) Helmikuussa meillä ei ole kukaan syntynyt,saisi vauvakin oman syntymäkuukauden :o)
 Tammikuussa on meidän 4v neiti syntynyt ja JOS nyt oon onnellisesti raskaana menee la päällekkäin 5v synttäreiden kans ;o)
 Niiloakseli kp26/30 yk10
 Jopas tuo aurinko paistaa tännekin;) Aamulla ensimmäiseksi lopetettiin riita, ja vieläpä miehen aloitteesta! Nyt tuntuu ihan tyhmältä koko riita ja se, että kirjuuttelin sen lähes juurta jaksain tänne kaiken kansan nähtäville... Mutta onneksi täällä löytyy ymmärrystä, kiitos paljon Omppuäipälle ja Niiloakselille =)
 Omppuäippä: Juu, viideshän se on toiveissa. Meillä on 12v, 4v ja 2v pojat ja tuolla 2-vuotiaalla kaksoissisko =) Eli kolme poikaa ja yksi tyttö. Kiitos paljon toivotuksistasi, ne lämmittää mieltä. Onnea sinullekin isukin pehmitykseen! Toivottavasti pääsette pian tositoimiin ;)
 Niiloakseli: Onpa huojentavaa kuulla, että muuallakin riidellään samaan tyyliin. Olen luullut, että me ollaan jotain ihan kauheita kummajaisia... Kai sitä ihan suotta kaikessa negatiivisessa kuvittelee, ettei kukaan muu tee samalla lailla, vaan että muut käyttäytyy normaalisti.. Mutta mikähän sitten lopen on normaalia ja kuka sen määrittää. Ja toisaalta kyllä niitä noita riitojakin varmaan tarvitaan, ainakin meillä ne putsaa ilmaa aika kivasti.  Olet varmaan ihan oikeassa tuossa miehen pelkoasiassa, tosi viisaasti ajateltu! Pitäisi koittaa jaksaa minunkin aina asettua toisen pöksyihin, kun tahtoo tulla vähän liikaa ajateltua vaan omalta kantilta silloin, kun on monta rautaa tulessa.
 Voi kun toivon totisesti, että sinua nyt onnistaisi ja saisitte tunkua tammisynttäreille =) (Meilläkin on jo kolme kappaletta tammivauvoja! Esikko ja tuplat)
 Mutta nyt takaisin pihalle
 hyvä pikkukakkonen! oikein reipasta aurinkoa teille!!  ;o)
 Dr.philin sanoin epänormaalista käytöksestä löytyy kasapäin kirjoja ja normaalista muutama lehtinen eli kumpikohan on sitten normaalia käytöstä :o) tunnetumpi epänormaali käytös vai myyttinen normaali käytös :o)
 Itse tunnustaudun normaalin epänormaaliksi :o)
 Täällähän me ollaa toistemme " salattuja"  suruja ja toiveita varten :o)
 ).( pakko yrittää pitää jalat maassa ettei pety sitten niin kamalasti jos se täti tuleekin. Sen pitäisi kaasutella torstaina tai keskiviikkona. Keskiviikkona on 14pv oviksesta. Äitienpäivälle odottelen jotta voi sanoa että oli ne myöhässä ku testasin :o) voi kyllä olla että testaan on lauantaina ettei äitienpäivä mahdollisesti mene kuralle :o/
 Lupaavia kipuja,väsyä ja syömistä ilmassa muttei mitään mikä yksin omaan viittaisi raskauteen.
 Niiloakseli kp26/30 yk10
 [color=red]Mansikkamammalle:[/color] minäkin tässä laskeskelen päiviä jälkiehkäisyyn liittyen. Itse pillerin söin noin 40h vahingon jälkeen ja aivan täysin samoissa tunnelmissa olin/olen kuin sinäkin. Tälläset prosentit löysin googlettamalla: Jos koko jälkiehkäisy on suoritettu viimeistään 24 tuntia yhdynnästä teho on 95% ja 24-48 tunnin sisällä teho on 85 % mutta jos aikaa on kulunut 48-72 tuntia teho on enää 58%. Oireita kuvittelen minäkin: paleltaa, huono olo joka tulee ja menee, kahvi etenkin meinaa tulla ylös, valkkarivuoto melko hurjaa ja rinnat on vuotanut joitakin kertoja (viimeksi viime yönä oli paita ja lakana märkänä kun vuoti). Mut takaraivossa kummittelee se vappuna testattu nega... Huoh.. tänään siis kp40/28-30.
 sitten g: PERHE,TERVEYS, TYÖ, YSTÄVÄT, RAHA?
 Perhe kiilaa listan kärkeen, kakkossijaa jakavat terveys ja raha, kolmosena ystävät ja työ. Kauheen vaikea laittaa järjestykseen noita, paitsi toi ykkönen on helppo =) tietysti sitä toivoo pysyvänsä terveenä (perhe myös) ja raha on välttämätön paha selviytymiseen. Mutta myös ystävät on tärkeitä, vaikkei mulla ole sellaista parasta kaveria, muutama luottofrendi kuitenkin. Töihin ei ole kiire, sinne ehtii myöhemminkin. Ja mulle työ tuo arkeen kiirettä ja stressiä kun yrittää pitää kotia pystyssä ja lapsillekin täytyy ehtiä aikaa antamaan.. Olipas sekavia selityksiä, mut samoilla linjoilla mennään kuin muutkin.
 [color=blue] pikkukakkonen: [/color] hyvä kun saitte riidan sovittua. Mulla ainakin on aina ihan hirveä olo jos riita jää sopimatta mutta sen verran luupää olen etten kovin usein ekana anna periksi, varsinkaan jos olen ns syytön (jurnotan ja mökötän), mies höltyy yleensä jossain vaiheessa ja sovitaan.
 [color=green] soffala: [/color] kipin kapin lääkäriin! Mulla kuparikierukka sai aikoinaan kehitettyä semmosen tulehduksen että sain sitten tuplakuurin kerralla syödä.
 Ohoh, kello laulaa pian kymmenen ja kaikkea tarttis vielä tehdä... Toivottavasti plussatuulet kääntyisi meihin suurperhekuumeilijoihinkin päin ensi viikolla, taitaapi niiloakselin suuntaan puhallella ekana ;-)

Niiloakseli: Kuulostaa lupaavalta!!! Minusta jotenkin tuntuu, että plussaat, jos testaat. Toivotaan ainakin:-)
Sunmom: Meillä on vähän sama tilanne. Itse kuumeilen ja katselen kateellisena vauvamahoja ja pieniä vastasyntyneitä. Eilenkin tuli taas uusi vauvauutinen, kun miehen veli sai ensimmäisen lapsensa. Niis. Tahtoo kans... Minä kuumeilen siis neljättä, mutta mun miehellä on myös pakkasen puolella ja niin miinuksella, että pelkään, että neloshaave jää ikuiseksi haaveeksi.
Meillä tosin on nyt minimaalinen mahdollisuus tai mieheni mielestä riski olla nyt raskaana. Kirjoitinkin jo, että tunsin oviksen torstaina ja seuraavana maanantaina pupuiltiin. Periaatteessa en voi olla raskaana, mutta en voi olla varma siitä, että kipu olisi johtunut munasolun irtoamisesta. Olisihan se voinut johtua myös munasolun kasvamisesta. Kävin hakemassa sitten kuitenkin ja vastentahtoisesti jälkiehkäisyn. Luin ohjeet ja otin pillerin vasta ihan sen aikarajan viimeisillä hetkillä, mikä ohjeessa luki toivoen, että jos olisi tärpännyt, ei pilleri sitten kuitenkaan tehoaisi. Tosi tyhmää, mutta ajattelin, että mieheni vuoksi toimin näin ja jos silti olisin raskaana, sen jo mieskin ymmärtäisi, että niin on sitten tarkoitettu. Mieheni ei kuitenkaan minua painostanut, joten ihan oma valintani tämä nyt oli. Olen silti tässä nyt kuvitellut kaikenlaisia raskausoireita. Vilu värisee hetkittäin ja sormet ovat olleet tavallista kylmempänä. Käsi etsiytyy alavatsalle alitajuisen toiveen saattelemana, väsyttää... Tuskimpa kuitenkaan plussaa testaan. Oikeastaan mieluummin itsekin aloittaisin yrityksen vasta syksyllä, mutta toki ottaisin iloiten vastaan pikkuisen nytkin, jos niin on tarkoitettu.
PERHE,TERVEYS, TYÖ, YSTÄVÄT, RAHA...
Järjestystä on vaikea valite. Ensimmäisenä on ehdottomasti RAKKAUS ja PERHE samalla viivalla. Työ on minulle oikeastaan vain keino hankkia elanto, vaikka työstäni tykkäänkin. Raha on tärkeää, sillä ilman sitä ei elä ja ystävien kanssa virkistyn. Terveys on huipputarkeää perheen kannalta. HMM. Onko pakko valita