pärjääkö lievästi kehitysvammainen lapsi kotona hiihtolomalla yksin?
Vai pitääkö hänet ilmoittaa koulun lomahoitoon?
Jos lapselle tekee valmiiksi jääkaappiin ruokaa jonka voi lämmittää mikrossa. ( opettaa lapselle miten ruoka lämmitetään mikrossa) tai jokin ruokaisa salaatti jääkaappiin.
Kommentit (32)
Opeta kerralla kaikki se miten elämässä pärjää ja potkaise pihalle
Vierailija kirjoitti:
Poikani on 13-vuotias.
Jos näin on, niin eiköhän pärjää, varmaan osaa jo mikroa käyttää ja voi laittaa vaikka muistilapun kauanko ruokaa pidetään mikrossa. Toki jos lähtee johonkin niin jotenkin pitää selvittää että muistaa avain mukaan ja jos ei muista niin mitä sitten. Lievästi kehitysvammainen on lievästi ei siis kehitysvammainen. Minulla on jo aikuinen lievästi kehitysvammainen, mutta on käynyt uimahallissakin yksin jo 15 vuotiaana, eli ei hekään täysin avuttomia ole
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä itse teet, kun aika ei riitä lapselle? Menetkö Kanarian saarille?
Olen töissä koko lomanajan
Muista ne pisteet lauseen lopussa.
Huomioi myös yhdyssanat.
Jos tuota pitää täällä kysellä, niin ei pärjää yksin.
Kyllä se lievästi kehitysvammainen 13 vuotiaskin tykkäisi hiihtolomasta perheen kanssa. Häpeäisit. Miettii varmaan miksi ei pääse mukaan.
Olen opettanut pojalleni mikron käyttöä
Ajattelin pojalleni sanoa että pysyy sisällä hiihtolomalla ja vaikka pelaa sisällä
Pelkään että poikaini eksyy ulkona talvella
En haluaisi laittaa poikaani koulun lomahoitoon koska ajattelen sen olevan samanlaista kun olisi koulussa eikä poika tuntisi olevansa lomalla kaiken lisäksi pitäisi herätä aikaisin aamulla teinin pitää saada nukkua lomalla pidempään
Vai mitä tuolla koulun lomahoidossa sitten tehdään?
Hohhoijaa. 0/5 - et sitten yhtään epäuskottavampaa paskaa keksinyt?
Riippuu lapsesta. Toinen pystyy olemaan ja toinen ei. Lapsen iällä ei ole väliä vaan kehitystasolla.
Eiköhän lomahoitoon ilmoittautuminen ole kuitenkin mennyt jo ajat sitten.
Lapsellasi ei siis ole olemassa esim. isovanhempia, muita sukulaisia tai kummeja jotka voisivat auttaa?
No, tottahan tämä aloitus ei onneksi ole.
Vierailija kirjoitti:
Lapsellasi ei siis ole olemassa esim. isovanhempia, muita sukulaisia tai kummeja jotka voisivat auttaa?
No, tottahan tämä aloitus ei onneksi ole.
Mummola on kaukana noin 100km päässä voisin toki pyytää äitini vahtimaan isoa poikaani meille
Mistä päättelette tämän olevan trolli?
Kehitysvammaiselle ei mikrossa lämmitettävää, vaan raikkaita voileipiä voit valmistaa.