pärjääkö lievästi kehitysvammainen lapsi kotona hiihtolomalla yksin?
Vai pitääkö hänet ilmoittaa koulun lomahoitoon?
Jos lapselle tekee valmiiksi jääkaappiin ruokaa jonka voi lämmittää mikrossa. ( opettaa lapselle miten ruoka lämmitetään mikrossa) tai jokin ruokaisa salaatti jääkaappiin.
Kommentit (32)
Kuinka vanha lapsi on ja onko aikaisemmin ollut yksin kotona pitkiä aikoja?
Eiköhän jokainen tunne oman lapsensa ja hänen pärjäämisensä
Ei ole tähän mennessä lämmittänyt mikrossa mitään, mutta kerran näyttämällä onnistuu?
Entä pysyykö kotova lähteekö teilleen
Ei jumalauta. Ihan perseestä että lasten saaminen on ihan kenen tahansa oikeus.
Sen on tyttökulta sinun loputon tehdä oppia tuntemaan se oma lapsesi pärjääkö häh vai en.
En tunne lastasi joten en voi tietää.
Vie metsään ja sano, että pääsee kotiin jos löytää sinne :)
Taitaa vanhemmatkin olla lievästi kehitysvammaisia.
Mikrosta voi tulla säteilyä. Jos löytyy takapiha, niin ilman muuta ruuan lämmitys nuotiolla siellä.
Lasta tuntematta on vaikea sanoa pärjääkö. Mutta joka tapauksessa tulee kannustaa lasta suoriutumaan itse päivittäisistä askareista eikä tehdä kaikkea lapsen puolesta. Tällöin hänellä on paremmat edellytykset selviytyä lomapäivistä ja samalla antaa lapselle paremmat valmiudet aikuisuuteen.
No mitä itse teet, kun aika ei riitä lapselle? Menetkö Kanarian saarille?
Vierailija kirjoitti:
No mitä itse teet, kun aika ei riitä lapselle? Menetkö Kanarian saarille?
Olen töissä koko lomanajan
No jos palstaraati asiaa tuntematta nyt päättää että pärjää, niin jätätkö lapsen yksin pärjäämään?
Lapsen ikä, ilmeisesti koulu ikäinen jo, ja se onko ollut aiemmin yksin kotona ?
Jos lapsi käy erityisopetuksessa niin pitää ilmoittaa lomahoitoon ehdottomasti, muuten on kyseessä heitteillejättö.
Minkä ikäinen? Lievästi kehitysvammainen oppii yleensä asumaan itsenäisesti, mutta tarvitsee silti tukea omaan kotiin. Mutta jos kyseessä vanhempi lapsi, voi hyvin pärjätä kotona sen aikaa kuin olet töissä, jos ruoka on valmiiksi tehty.
Vierailija kirjoitti:
Jos lapsi käy erityisopetuksessa niin pitää ilmoittaa lomahoitoon ehdottomasti, muuten on kyseessä heitteillejättö.
Miten niin grillailla jättö?
Kyllä normaalitkin lapset pärjäävät yksin kotona.
Oletko hullu? Lapsi pois tuollaiselta.