VOI LUOJA! 40 miljoonaa roinapakettia KIINASTA Suomeen viime vuonna - lähes 10 PAKETTIA/ AIKUINEN
Mitä hemmenttiä tällä kaikella krääsällä tehdään?
Rahat menee joutavaan roinaan.
Ei näin, ei näin.
Kommentit (240)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kun ottaa huomioon, että suurin osa ihmisistä ei tilaa Kiinasta ikinä, niin kuinka hemmetin paljon ne aktiivitilaajat sitä tekee!?
Just tätä ihmettelen. En oo törmännyt keneenkään ns temuttajaan oikeassa elämässä. Niin heidän täytyy tilata ihan älyttömiä määriä.
Ei siiitä kaikille kerrota. Ei edws silloin, jos joku kysyy.
Ihanaa. Jokaisen paketin ostaja on köyhdyttänyt välikäsiä todella mukavasti. Antaa kokoomuksen kannattajien kärsiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääpä laittaa taas tilausta Temuun.
Olet aika säälitävä, mutta ei se mitään - kukin menee niillä eväillä, jotka on saanut.
Taas yks kateellinen, jonka yritys on menny konkkaan
Se yksi yrittäjä on tai olisi saattanut palkata sinunkin sukulaisnuoresi, vaan ei palkkaa enää.
On tämä järjetöntä, kun näköjään aika suuri osa suomalaisista haluaa aivan tieten tahtoen ajaa tämän maan konkurssiin.
Miksi nuori haluaisi olla päivät pitkät orjana keinovalossa jollekin nirppanokkayrittäjälle, joka rahastaa. Mene itse. Kyllä rahaa pitäisi löytyä muutenkin. Ei täällä valmisteta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa. Jokaisen paketin ostaja on köyhdyttänyt välikäsiä todella mukavasti. Antaa kokoomuksen kannattajien kärsiä.
Kyllä, juuri näin
Olen muutaman paketin tilannut temusta. Tilasin yhden työkalun joka maksoi 19.90 ja suomessa sama maksaa 159.90 euroa k raudassa. Sitten tilasin erilaisia ruuveja jotka maksoi 9.90 ja suomessa ne ruuvit maksaa sata euroa ja ylikin.
171 kommentoijille vastaus. Osa ei halua ostaa kierrätysmateriaalista tehtyjä vaatteita tai muiden vanhoja, siihen on syyt. Vain pakosta. Maasta otettu savi voi sisältää epäpuhtauksia, kunhan sitä ei syö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ongelma? Tavarat tulee isoissa konteissa ja ne jatkokuskataan samoin sinne postilootaan saakka. Kun kivijalkakauppa tilaa samaa kiinanrojua niin ne tulee konteissa aivan samalla tavalla sinne kaupan hyllyille saakka.
Mutta katsos, moraalisaarnaajan omatunto on puhdas kun hakee ne samat tuotteet Clasulta, Tokmannilta, Rustasta, Puuilosta, Halpa-Hallista jne. ja voi sanoa että Temusta en ainakaan mitään tilaa!
Tämä se on sitä ns. Parempaa Temua. Kaupan päälle tekopyhän sädekehä.
Vierailija kirjoitti:
Prisman tavara on Kiinasta, siinä missä Tokmannin ym. Mihin ihmeeseen perustuu käsitys, ettei näin olisi.
Väärinkäsitykseen, ja ehkä myös harhaanjohtavaan mainontaan. Mutta hyvin monille Prisman Kiinassa tuotetuille tuotteille löytyy myös vaihtoehto, joko Prismassa itsessään tai jossain muussa kaupassa.
Kiinan maailmanvalloitus etenee nyt niin monella rintamalla ja niin nopeasti, että jos yhtään kiinnostaa omalla pienellä panoksellaan olla estämässä ja/tai hidastamassa sitä, kannatta olla tarkkana ja tutkia valmistusmaat.
Halpa hinta on useimmiten ensimmäinen hälytyskello, jonka pitäisi soida päässä ja kovaa.
Jokaisella meillä on lopulta vain rajallinen määrä euroja käytettävissämme, ja itselleni ainakin on erittäin tärkeää katsoa, minne se yksittäinen euro oikeasti menee. Tämä on aika iso arvokysymys. Onko valmis näkemään hieman vaivaa ja selvittämään asioita, ja tekemään ehkä valintoja - jos ostaa vähän kalliimmalla ruotsalaisen tuotteen, joutuu ehkä luopumaan jostakin toisen tavaran ostamisesta - ja toimimaan suomalaiskansallisesta/eurooppalaisesta näkökulmasta katsoen moraalisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Prisman tavara on Kiinasta, siinä missä Tokmannin ym. Mihin ihmeeseen perustuu käsitys, ettei näin olisi.
Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää että maahantuoja kantaa vastuun jos ostat suomalaiselta yrittäjältä mutta sinä olet itse se maahantuoja kun ostat ulkomailta suoraan. Sinun syy ja korvausvelvollisuus jos jonkun toisen talo palaa surkean elektroniikan vuoksi tai vastasyntynyt kuolee kun saa sairaalassa päälleen lahjoittajan myrkyllisistä kiinalangoista neulotut sukat.
Ei kukaan tuota kiistä, kaikki me tiedetään että Suomen kaupat ovat täynnä kiinalaista tavaraa. Kyse on vastuusta ja korvausvelvollisuudesta, tuotetutkimuksista ja tuoteturvallisuudesta. Miksi sinulle nämä isot ja tärkeät asiat on täysi mahdottomuus ymmärtää?
Yksi paketti minulle, oli hyvät ja on vieläkin. Kesää odotellessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sieltä ostetaan mistä halvimmalla saadaan varsinkin jos rahat hiukan kireällä.
Kyllähän noista suurin osa tekee rahaa kun myyvät moninkertaisella hinnalla eteenpäin kirppiksillä, Vintedissä, Facebookin kirppisryhmissä. Ymmärtäähän sen että jostain on pakko rahaa saada jos ei ole töitä mutta onhan tuo tosi kyseenalaista.
Noista tapauksista pitäisi joka kerta vaivautua ilmoittamaan verottajalle. Uuden tavaran eteenpäin myyminen lienee aivan eri momentilla verotuksessa kuin pienimuotoinen oman vanhan tavaran myyminen.
Jos tästä tehtäisiin tietoiskut televisioon ja nettiin sekä Facebookin kirppisryhmiin, saataisiin ehkä tuollainen erittäin kyseenalainen toiminta loppumaan.
Mikä oikeus temuttajilla on a) laittaa suomalaisille markkinoille tuotteita, joiden turvallisuudesta ei ole takeita, ja b) tienata rahaa maksamatta veroja?
"Temuttaja-jälleenmyyjät on tästä lähin verolle pantava"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääpä laittaa taas tilausta Temuun.
Olet aika säälitävä, mutta ei se mitään - kukin menee niillä eväillä, jotka on saanut.
Taas yks kateellinen, jonka yritys on menny konkkaan
Se yksi yrittäjä on tai olisi saattanut palkata sinunkin sukulaisnuoresi, vaan ei palkkaa enää.
On tämä järjetöntä, kun näköjään aika suuri osa suomalaisista haluaa aivan tieten tahtoen ajaa tämän maan konkurssiin.
Vielä niitä naurattaa mutta jonain päivänä se osuu omaan tuulettimeen ja sitten tuleekin hiljaista.
Ymmärtävätkö he asiaa silloinkaan? Vähän tuntuu, täälläkin esitetyn argumentointitason perusteella, että ehkä eivät...
Minä olen tilannut Kiinasta laadukkaita tuotteita, mm. elektroniikkaa. Suomessa ei edes osata valmistaa samanlaisia tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaapa mitä te tilaatte? En ole koskaan tilannut ulkomailta ainuttakaan tavaraa.
kiinassa ne sinun tavarat on silti tehty, vaikka maksatkin niistä ylimääräistä välistävetäjäkauppiaille
Ei välttämättä. Jokaiseen tuotteeseen on varmasti löydettävissä ei-kiinalainen vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko jatkuvaa tilaamista verrata riippuvuuteen?
Voi, ihan siinä missä jatkuvaa vaatteiden ostoa suomalaisesta kivijalkakaupasta, alkoholin liikakulutusta, peliriippuvuutta, ylensyömistä. Elämä on riippuvuuksia täynnä - kuka sortuu sitten mihinkin.
Eli temutus = sairaus?
Kaikki riippuvuus on sairautta vaikka tykkäsitkin nyt onkia vain "temutuksen".
Niinpä saakeli kun tämä palstailukin on sairaus.
Ja tuon lisäksi vielä Vinted-vouhotus. Aikamme hyppykuppa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sieltä ostetaan mistä halvimmalla saadaan varsinkin jos rahat hiukan kireällä.
Kyllähän noista suurin osa tekee rahaa kun myyvät moninkertaisella hinnalla eteenpäin kirppiksillä, Vintedissä, Facebookin kirppisryhmissä. Ymmärtäähän sen että jostain on pakko rahaa saada jos ei ole töitä mutta onhan tuo tosi kyseenalaista.
Noista tapauksista pitäisi joka kerta vaivautua ilmoittamaan verottajalle. Uuden tavaran eteenpäin myyminen lienee aivan eri momentilla verotuksessa kuin pienimuotoinen oman vanhan tavaran myyminen.
Jos tästä tehtäisiin tietoiskut televisioon ja nettiin sekä Facebookin kirppisryhmiin, saataisiin ehkä tuollainen erittäin kyseenalainen toiminta loppumaan.
Mikä oikeus temuttajilla on a) laittaa suomalaisille markkinoille tuotteita, joiden turval
Eräs kivijalkakirppis kieltää temutavaran myymisen mutta yksi pöytä oli täpötäynnä temuroinaa kun viimeksi kävin eli viesti ymmärretty: vain yrittäjä itse saa ostaa ja myydä temuroinaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tilaan! Ja se kiinakrääsä, mitä tilaan, on ihan just niitä samoja askartelutuotteita, mitä voisin ostaa Sinellistä, mutta ostan ne maahantuojan ohi. Menkää tuonne askartelukauppoihin katsomaan, niin ei niitä suomessa/euroopassa valmisteta mitään. Ja sitten niille "kenen akku räjähti", niin mun kartongit/helmet ei ehkäpä sitten mahdollisesti kuitenkaan aiheuta mitään vaaraa naapureille... Sitten te menette joulumarkkinoille ostamaan Suomalaisia käsitöitä.......
Ei kai kukaan enää osta joulu- tai muiltakaan markkinoilta mitään "suomalaisia käsitöitä", kun on käynyt ilmi, että käsityöläiset tilaavat materiaalinsa kiinalaisista verkkokaupoista.
No kerroppa mulle, mistä minä käsityöläisenä ostan suomalaisia helmiä, kankaita, savea, metallikoukkuja Jne. Meinaatko
Nopeasti kun googletin niin ihan Suomessa toimivasta verkkokaupasta saa ainakin englantilaista savea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaapa mitä te tilaatte? En ole koskaan tilannut ulkomailta ainuttakaan tavaraa.
kiinassa ne sinun tavarat on silti tehty, vaikka maksatkin niistä ylimääräistä välistävetäjäkauppiaille
Se on just näin, menkööt Suomalaiset välistävetäjät konkkaan. Mä tilaan edelleen Temusta piste