Paljonko saatte rahaa säästöön vuodessa?
Juttelin aiheesta tänään töissä parin työkaverin kanssa, ja ilmeisesti paljonkin vaihtelee, kuinka paljon jää säästöön, vaikka saamme samaa palkkaa.
Joten kertokaahan, paljonko saatte säästöön (ml. sijoituksiin) vuodessa ja vuositulonne.
Minulla: säästöön 10 000€/vuosi, vuositulot noin 50 000€ (brutto).
Kommentit (51)
Tottakai eri ihmiset saa eri tavalla säästöön. Vaikuttajan siihen se, millaiset kulutustottumukset on, onko lapsia vai ei, millainen asumismuoto, millainen työmatka ym.
Saan 10 % nettotuloista säästöön. Perheessä 5 henkeä
Sijoitusasuntolainan lyhennyksiin 200, jemmatillle 200 ja sijoituksiin 200 eli 7200 lähtee heti tilipäivänä.
Lisäksi käyttämättä jää noin tonni per kk... 12000. Pyöreesti 20000 vuodessa. Bruttopalkka 60000.
Asuntolaina on maksettu aikapäivää sitten. Täysi-ikäinen lukiolainen, perheen ruoka, auto taitaa olla suurimmat kuluerät.
Mä en saa yhtään säästöön, mutta nykyään elätän itseni ilman tukia. Ehkä parin vuoden päästä alkaa jäämään säästöönkin, kun velat on maksettu.
Bruttotulot noin 55000 eur, 12000 eur säästöön.
Sinkkutalous, ei lapsia, ei autoa, ei tupakointia, alkoholia hyvin harvoin.
Netto 35 000, mutta teinien yh Helsingissä, niin ei saa sijoituksiin kuin 5000 €/v.
10 000-12 000€ jotain ja lisäksi asunlaina lyhenee 5000-6000€ vuodessa
En ole koskaan laskenut, mutta rahastoon menee joka kuukausi 250 euroa, lisäksi rahaa jää kuukaudesta riippuen 800-1200€. Esimerkiksi joulukuussa jäi tuo 800 kun oli ostoksia enemmän, tammikuussa ja nyt helmikuussa summa on se 1200/kk
Bruttotulot 32K, säästöön 10% mitä jää käteen.
En tarkalleen tiedä, mutta 750 euroa/kk menee sijoituksiin, jotka ovat tuottaneet mukavasti. Asun vuokralla, joten säästöön jää kyllä ihan hyvin rahaa.
Noin 1000 e/vuosi kahteen rahastoon. Tuokin tekee tiukkaa. Mutta parempi kuin ei mitään.
En aktiivisesti enää säästä. Sijoituksissa on nyt 150.000e ja perintöäkin aikanaan tulossa.
Käytän rahat matkusteluun ja mökin kunnostamiseen. Noihin menee kymppitonni vuodessa.
Olen 55v
Vierailija kirjoitti:
Säästän ja matkustan, en hilloa tilille. Elämä on nyt.
Ihan rehellisesti.Olen kyllästynyt matkustamaan koska NE on valloittaneet joka paikan. Yritän laittaa kotini kivaksi että viihdyn, en siedä tiettyjä naamoja ,jotka joka paikassa häiritsevät.
Vierailija kirjoitti:
Mä en saa yhtään säästöön, mutta nykyään elätän itseni ilman tukia. Ehkä parin vuoden päästä alkaa jäämään säästöönkin, kun velat on maksettu.
Kirjoitin : Ha tun nos to sin ulle. Ja se laitettiin moderointiin, Ilmoitettu ! Paskapuhetta.
Vierailija kirjoitti:
Noin 1000 e/vuosi kahteen rahastoon. Tuokin tekee tiukkaa. Mutta parempi kuin ei mitään.
Kui pal su vuositulot o?
Mä saan 20 000 eurol vuodes säästöön 1400 euroo.
Mutta hyvä, että pienitulosetki säästää, arvostan.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai eri ihmiset saa eri tavalla säästöön. Vaikuttajan siihen se, millaiset kulutustottumukset on, onko lapsia vai ei, millainen asumismuoto, millainen työmatka ym.
Saan 10 % nettotuloista säästöön. Perheessä 5 henkeä
Tottakai, mutta yleensähän menot (kuten kulutus, lasten hankinta, asuminen) suunnitellaan tulojen mukaan. Kiinnostaa tietää, kuinka paljon ihmiset säästää vai käyttävätkö kaikki rahansa heti.
En mitään. En säästä. Elämä on tässä ja nyt. Voin olla huomenna jo kuollut.
N. 5000 e/ vuosi, mutta käytän ne matkoihin. Pääomatuloja en laske tuloihin, sijoitan ne eteenpäin. En halua "säästää", haluan elää.
Vaikeaa on yhteiselo, kun YH:a on niin paljon.
Mulla jää myös noin 10 000, vaikka makselen vielä asuntolainaa. Laina, korot, vastike ym. pakolliset asumiskulut noin 1000/kk, ruokaan joku 300 ja ehkä keskimäärin vajaa tonni kaikkeen muuuhun (bussiliput, harrastukset, matkustus, vaatteet jne). Palkka bruttona 58 000 vuodessa.