Mistä adhd-piirteiset tunnistaa toisensa
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnistan siitä kun suu käy käläkäläkälä. Eivät osaa olla hetkeäkään hiljaa
Ei kaikki adhd:t ole puheliaita.
Jep. Eikä kaikki ADHD:t ole ylipäätään kovin ekstroverttejä. Osa ADHD-tyypeistä on nimenomaan tarkkailijoita, mutta voivat olla samalla hyvinkin puheliaita.
Tuo on ehkä vähän sellainen ADHD-erikoisuus, eli olla samaan aikaan äärimmäisen sensitiivinen tarkkailija ja keskustellessa puhelias. Jotkut sitten joskus saattavat jättää huomiotta sen koko tarkkailu-osuuden, kun vähän yksinkertaisesti olettavat, ettei puhelias voisi olla tarkkailija.
ADHD-porukoissa on hankalaa kun kaikilla tulee sikana tekstiä. Jatkuvasti unohtaa mitä aikoi sanoa ja joutuu härskisti käyttämään hengenvedot puheenvuoron kaappaukseen ja pitää vielä ehtiä tehdä se ennen muita.
Vierailija kirjoitti:
ADHD-porukoissa on hankalaa kun kaikilla tulee sikana tekstiä. Jatkuvasti unohtaa mitä aikoi sanoa ja joutuu härskisti käyttämään hengenvedot puheenvuoron kaappaukseen ja pitää vielä ehtiä tehdä se ennen muita.
Tämäkin on vähän tällainen stereotypia.
On erilaisia porukoita, joissa monilla tai lähes kaikilla ADHD.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin nautin suunnattomasti kun pääsee juttelemaan ihmisen kans jolla adhd. Olin alkuviikosta duunimatkalla ja keskustelin erään ihmisen kanssa aluksi tietty työjuttuja, mutta sitten kaikesta muusta. Huomattiin että meillä on kiire tapahtumaan ja pahoittelin et oon adhd kun en huomaa ajankulua ja kaikenlaista juttua tulee, hän naurahti et hänellä myös adhd. Siinä me sitten kaks uppo-outoa ihmistä löysimme samankaltaisuutta ja myöhemmin tapahtuman jälkeen puhuttiin adhd:sta kun mentiin extempore vielä yhdessä syömään. Vaihdettiin yhteystiedot ja ajateltiin olla yhteydessä myöhemminkin ja osittain töiden puolesta tullaan olemaankin. Ehkä tässä on uusi ystävä mun elämään.
Ei tulis mieleenkään mainostaa omaa adhdeeta,ikinä.
Ehkä lähimmille kavereille voi kertoa,muille se ei kuulu.
Luuletko ettei ihmiset huomaa sitä? Se on käytökseen perustuva diagnoosi.
"Jotkut osaa manipuloida. Sitä voi epäillä jos toinen vaikuttaa heti vahvasti loppuelämän ystävältä."
Tuollainen näkyy aitouden puutteena niin että tässä henkilössä on jotain outoa. Pitää selvittää mitä.
Ei tulis mieleenkään mainostaa omaa adhdeeta,ikinä.
Ehkä lähimmille kavereille voi kertoa,muille se ei kuulu.