Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erittäin hyvin, hyvin tai normaalisti toimeentulevat

Vierailija
06.02.2026 |

MItä mieltä olette siitä että suomlaisilta köyhiltä otetaan kaikki

pois ja teiltä ei mitään. Onko teistä oikein rangaista niitä joilla

on vähän  ja miten selitätte tämän itsellenne. Mitä teidän 

arvonne ovat? Muistatettko nauttia elämästänne tarpeeksi

köyhienkin puolesta. Vai onko niin että valitatte jatkuvasti? 

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyvin toimeentuleva, ja mielestäni hallitus säästää nyt liikaa ihan väärästä paikasta. Köyhät imetään kuiviin. 

Tavallaan ymmärrän jotakin linjanvetoja, mutta tämä on mennyt jo äärimmäisyyksiin. Verotuksen kiristäminen pitäisi ottaa mukaan työkalupakkiin. Köyhiltä ei voi ottaa enää yhtään, pikemminkin päinvastoin. 

Vierailija
2/10 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hyvin toimeentuleva, ja mielestäni hallitus säästää nyt liikaa ihan väärästä paikasta. Köyhät imetään kuiviin. 

Tavallaan ymmärrän jotakin linjanvetoja, mutta tämä on mennyt jo äärimmäisyyksiin. Verotuksen kiristäminen pitäisi ottaa mukaan työkalupakkiin. Köyhiltä ei voi ottaa enää yhtään, pikemminkin päinvastoin. 

Meillä on yksi maailman kovimmista verotuksista eikä sekään tunnu riittävän. Sitä ei voi nostaa enää yhtään, päin vastoin pitäisi pyrkiä laskemaan. Menoissa on karsittavaa eikä se tarkoita että pitäisi leikata köyhiltä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä

Leikkasit

Ja

Liimasit

Tekstin

Persijeelleen

Olevine

Rivijakoineen

?

Vierailija
4/10 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi jo muutenkin niukalla budjetilla elävien opiskelijoiden tilannetta on pitänyt vaikeuttaa. Varsinkin, kun työllisyystilanne on mitä on ja niitä harvoja kesätöitä ja osa-aikatöitä on hakemassa myös työttömänä olevat.

Vierailija
5/10 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa veneessä tässä ollaan. Olen sitä mieltä että järjestelmän pitäisi kannustaa työn tekemiseen aina ennemmin kuin tekemättömyyteen, mutta tiedostan kyllä että kaikki eivät saa töitä vaikka haluaisivat. Olen myös sitä mieltä että järjestelmää hyväksi käyttävät pitäisi tunnistaa ja heidän aiheuttamansa ongelma poistaa, mutta toisaalta on kurjaa jos ns. syyttömät kärsivät joidenkin härskien tukihuijareiden takia. Vaikka olenkin toistaiseksi hyvin toimeentuleva itse, olen huolissani lasteni tulevaisuudesta, ja olen huolissani myös omasta tulevaisuudestani vanhana ja mahdollisesti sairaana. Ei ole kenenkään etu että hyvinvointivaltiostamme on tullut pahoinvointivaltio.

Vierailija
6/10 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isosta palkasta maksetaan jo 40 - 50% veroja. Paljonko pitäisi maksaa että se olisi tarpeeksi? 

Vierailija
7/10 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe, että köyhiltä olisi oleellisesti viety mitään. Edelleen köyhinkin saa yhteiskunnan maksaman asunnon, ruokarahat, ilmaisen terveydenhuollon, koulutuksen, jos koulunkäynti kiinnostaisi ja lapsilleen päivähoidon. Ihan järjetön ulina lähinnä kosmeettisista leikkauksista. 

Vierailija
8/10 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten köyhiltä viedään? Joku viranomainen soittaa ovikelloa ja kun ovi avataan, ryhtyvät kantamaan tavaroita pois ja jos huonosti käy, ottavat 3 kissaan ja rescuekoirankin mukaansa?

Vai kielletääntö köyhien perheiltä maksuton päivähoito, koulutus, kouluruoka...?

Mitä viedään vai onko niin, että ei anneta lisää?

Vierailija
9/10 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi jo muutenkin niukalla budjetilla elävien opiskelijoiden tilannetta on pitänyt vaikeuttaa. Varsinkin, kun työllisyystilanne on mitä on ja niitä harvoja kesätöitä ja osa-aikatöitä on hakemassa myös työttömänä olevat.

Omista opiskeluista ei ole niin kauaa aikaa ja voin sanoa moni opiskelija on itse aiheuttanut tilanteensa.

Itse olen vähävaraisten vanhempien lapsi. Ei siinä kylässä ollut mitään opiskelupaikkoja.

Ei silloin aateltu haluan Helsinkiin, vaan mentiin sinne, mistä saatiin halpa sängynpaikka. Me kaikki lapset muutettiin tädin luo vuorollaan, asui Turussa. Vaihtoehtoja koulua varten katsottiin Turusta, ei muualta.

Työkavereiden lapset ovat muuttanet jopa lukioksi muualle. Isoveli vei tädin asuntoon mukanaan koulupöydän ja saman pöydän ääressä me kaikki opiskeltiin. Pöytä paloiksi ja mukaan bussiin. Seuraavalla kerralla tuoli

Yhden vuoden nukuin samassa huoneessa siskoni kanssa, kunnes hän valmistui. 

Vierailija
10/10 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin tilinauhaa, joku oli käynyt nappaamassa vähän yli 2800 e pois palkastani. Miksi köyhät ei koskaan kyseenalaista sitä, miten paljon muilta otetaan, jotta heille voidaan antaa ihan liikaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi