Erittäin hyvin, hyvin tai normaalisti toimeentulevat
MItä mieltä olette siitä että suomlaisilta köyhiltä otetaan kaikki
pois ja teiltä ei mitään. Onko teistä oikein rangaista niitä joilla
on vähän ja miten selitätte tämän itsellenne. Mitä teidän
arvonne ovat? Muistatettko nauttia elämästänne tarpeeksi
köyhienkin puolesta. Vai onko niin että valitatte jatkuvasti?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Olen hyvin toimeentuleva, ja mielestäni hallitus säästää nyt liikaa ihan väärästä paikasta. Köyhät imetään kuiviin.
Tavallaan ymmärrän jotakin linjanvetoja, mutta tämä on mennyt jo äärimmäisyyksiin. Verotuksen kiristäminen pitäisi ottaa mukaan työkalupakkiin. Köyhiltä ei voi ottaa enää yhtään, pikemminkin päinvastoin.
Meillä on yksi maailman kovimmista verotuksista eikä sekään tunnu riittävän. Sitä ei voi nostaa enää yhtään, päin vastoin pitäisi pyrkiä laskemaan. Menoissa on karsittavaa eikä se tarkoita että pitäisi leikata köyhiltä.
Mistä
Leikkasit
Ja
Liimasit
Tekstin
Persijeelleen
Olevine
Rivijakoineen
?
En ymmärrä miksi jo muutenkin niukalla budjetilla elävien opiskelijoiden tilannetta on pitänyt vaikeuttaa. Varsinkin, kun työllisyystilanne on mitä on ja niitä harvoja kesätöitä ja osa-aikatöitä on hakemassa myös työttömänä olevat.
Samassa veneessä tässä ollaan. Olen sitä mieltä että järjestelmän pitäisi kannustaa työn tekemiseen aina ennemmin kuin tekemättömyyteen, mutta tiedostan kyllä että kaikki eivät saa töitä vaikka haluaisivat. Olen myös sitä mieltä että järjestelmää hyväksi käyttävät pitäisi tunnistaa ja heidän aiheuttamansa ongelma poistaa, mutta toisaalta on kurjaa jos ns. syyttömät kärsivät joidenkin härskien tukihuijareiden takia. Vaikka olenkin toistaiseksi hyvin toimeentuleva itse, olen huolissani lasteni tulevaisuudesta, ja olen huolissani myös omasta tulevaisuudestani vanhana ja mahdollisesti sairaana. Ei ole kenenkään etu että hyvinvointivaltiostamme on tullut pahoinvointivaltio.
Isosta palkasta maksetaan jo 40 - 50% veroja. Paljonko pitäisi maksaa että se olisi tarpeeksi?
En näe, että köyhiltä olisi oleellisesti viety mitään. Edelleen köyhinkin saa yhteiskunnan maksaman asunnon, ruokarahat, ilmaisen terveydenhuollon, koulutuksen, jos koulunkäynti kiinnostaisi ja lapsilleen päivähoidon. Ihan järjetön ulina lähinnä kosmeettisista leikkauksista.
Miten köyhiltä viedään? Joku viranomainen soittaa ovikelloa ja kun ovi avataan, ryhtyvät kantamaan tavaroita pois ja jos huonosti käy, ottavat 3 kissaan ja rescuekoirankin mukaansa?
Vai kielletääntö köyhien perheiltä maksuton päivähoito, koulutus, kouluruoka...?
Mitä viedään vai onko niin, että ei anneta lisää?
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi jo muutenkin niukalla budjetilla elävien opiskelijoiden tilannetta on pitänyt vaikeuttaa. Varsinkin, kun työllisyystilanne on mitä on ja niitä harvoja kesätöitä ja osa-aikatöitä on hakemassa myös työttömänä olevat.
Omista opiskeluista ei ole niin kauaa aikaa ja voin sanoa moni opiskelija on itse aiheuttanut tilanteensa.
Itse olen vähävaraisten vanhempien lapsi. Ei siinä kylässä ollut mitään opiskelupaikkoja.
Ei silloin aateltu haluan Helsinkiin, vaan mentiin sinne, mistä saatiin halpa sängynpaikka. Me kaikki lapset muutettiin tädin luo vuorollaan, asui Turussa. Vaihtoehtoja koulua varten katsottiin Turusta, ei muualta.
Työkavereiden lapset ovat muuttanet jopa lukioksi muualle. Isoveli vei tädin asuntoon mukanaan koulupöydän ja saman pöydän ääressä me kaikki opiskeltiin. Pöytä paloiksi ja mukaan bussiin. Seuraavalla kerralla tuoli
Yhden vuoden nukuin samassa huoneessa siskoni kanssa, kunnes hän valmistui.
Katsoin tilinauhaa, joku oli käynyt nappaamassa vähän yli 2800 e pois palkastani. Miksi köyhät ei koskaan kyseenalaista sitä, miten paljon muilta otetaan, jotta heille voidaan antaa ihan liikaa?
Niin no. En tiedä, mitä voin asialle tehdä, muuta kuin äänestää puoluetta, joka yrittää säilyttää hyvinvointivaltion, kuten olen jo tehnyt. Joten en ihan ymmärrä syytöksiäsi. Pitäisikö minunkin nyt vajota kurjuuteen?
Menoissa on karsittavaa eikä se tarkoita että pitäisi leikata köyhiltä.
Mistä me leikkaisimme? Terveydenhuollosta? Lasten koulutuksesta? Eikö parempi ole kuitenkin leikata sieltä tuilla eläviltä?
Vierailija kirjoitti:
Mistä me leikkaisimme? Terveydenhuollosta? Lasten koulutuksesta? Eikö parempi ole kuitenkin leikata sieltä tuilla eläviltä?
Tuolla on pitkä keskustelu aiheesta
https://www.vauva.fi/keskustelu/6348539/mista-te-sita-julkista-sektoria…
Esimerkiksi Liberaalipuolueen leikkauslista ei koske sosiaaliturvaan lainkaan.
Hyvätuloiset maksaa nyt jo hyvin paljon enemmän veroja ja tukee yhteiskunnan huono-osaisia. Kaikkiko meiltä pitäisi ottaa? Kuka enää viitsisi opiskella ja tehdä vaativia töitä, jos niistä ei jäisi käteen sen enempää kuin tuilla eläville?
Vierailija kirjoitti:
Hyvätuloiset maksaa nyt jo hyvin paljon enemmän veroja ja tukee yhteiskunnan huono-osaisia. Kaikkiko meiltä pitäisi ottaa? Kuka enää viitsisi opiskella ja tehdä vaativia töitä, jos niistä ei jäisi käteen sen enempää kuin tuilla eläville?
Miksi lähtökohtaisesti peruskoulupudokkaille pitäisi maksaa vastaavaa elintasoa kuin akateemiselle keskiluokalle?
Olen hyvin toimeentuleva, en rikas omaisuuden puolesta, mutta sinkku ja ylimpään tulodesiiliin kuuluva. En ole ikinä kannattanut kovaa oikeistolaista politiikkaa, enkä varsinkaan tätä nykyistä menoa, jossa hallitus ei juuri muuta osaa tehdäkään kuin leikata. Ja koska etuuksia saa lähinnä vähävaraiset, leikkaukset osuu heihin. Nyt sitten alettu jo uhkailla eläkkeisiin puuttumisellakin. Ei tulisi kyllä mieleenkään äänestää persuja eikä kokoomusta.
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä pitäisi harkita muutakin kuin menojen karsimista. Verotuksen koventaminen on yksi keino. Mutta vahvasti täytyisi yrittää saada talous tässä maassa kasvamaan, hyvin pitkään jatkuneen hyytymisen jälkeen. Silloin ei tarvisi edes kasvattaa veroprosentteja, koska isommasta kokonaispotista jäisi nykyiselläkin verotuksella valtiolle ja kunnille isompi määrä rahaa käyttöön. Ottaisivat mallia vaikka Irlannissa, siellä on maa nostettu Euroopan köyhimpien joukosta rikkaimpien joukkoon parissa vuosikymmenessä, rohkealla ja kasvuhakuisella politiikalla.
Olemme mieheni kanssa molemmat lääkäreitä, paljon sijoituksia, sijoitusasuntoja, perintöjä jne. Toimeentulo on erittäin hyvä. Seurataan ihan kauhulla näitä leikkauksia ja säästötoimenpiteitä mitkä kohdistuu hyvin pitkälle pienituloisiin. Aivan järjetöntä ja vetää mielen todella surulliseksi. Jos aloituksen viesti oli syyllistää meitä jotenkin niin eihän tämä meidän vikamme ole. Me teemme mieheni kanssa todella paljon vapaaehtoistyötä heikompien hyväksi, annamme aikaa ja taloudellista panostusta hyvin paljon. Varsinaisessa päivätyössä tulee usein esille elämän kirjo ja myös pienituloisten ongelmat. Pienituloisella ei välttämättä ole jaksamista saati rahaa lääkäri/lääkekuihin jolloin joku pienempi vaiva voi paisua suuremmaksi jopa tehohoitoon lopulta. Emme ymmärrä hallituksen toimia yhtään!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä pitäisi harkita muutakin kuin menojen karsimista. Verotuksen koventaminen on yksi keino. Mutta vahvasti täytyisi yrittää saada talous tässä maassa kasvamaan, hyvin pitkään jatkuneen hyytymisen jälkeen. Silloin ei tarvisi edes kasvattaa veroprosentteja, koska isommasta kokonaispotista jäisi nykyiselläkin verotuksella valtiolle ja kunnille isompi määrä rahaa käyttöön. Ottaisivat mallia vaikka Irlannissa, siellä on maa nostettu Euroopan köyhimpien joukosta rikkaimpien joukkoon parissa vuosikymmenessä, rohkealla ja kasvuhakuisella politiikalla.
Irlannissa tiputettiin yritysten tuloveroja puolella. Lisäksi investoitiin koulutukseen ja pidettiin palkat suht alhaisina tupo -ratkaisuilla.
Lafferin käyrän ymmärtäminen auttaa vähän. Sen toteuttaminen käytännössä auttaisi paljon.
Olen hyvin toimeentuleva, ja mielestäni hallitus säästää nyt liikaa ihan väärästä paikasta. Köyhät imetään kuiviin.
Tavallaan ymmärrän jotakin linjanvetoja, mutta tämä on mennyt jo äärimmäisyyksiin. Verotuksen kiristäminen pitäisi ottaa mukaan työkalupakkiin. Köyhiltä ei voi ottaa enää yhtään, pikemminkin päinvastoin.