Pörssisähköpellet !
Ihme porukkaa: ensin haukutaan tyhmäksi kiinteän sopimuksen ottaneita, sitten kiljutaan apuun valtiovaltaa. Eli oikein kunnon kommareita, voitot itselle, mutta tappiot pitäisi sosialisoida!
Tajuatteko, että se on pörssisähköä ?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mun lähipiirissä kiinteän sopimuksen tehneet ovat maksaneet sähköstä parikymppiä enemmän kuin minä pörsissähköilijä.
Ja parinkympin takia sitten räpläät varaajaa pois/päälle ja hipsit villasukissa ja toppatakissa kotona ?
Pitäsi tehdä näistä leffa: vain muutaman euron tähden tai kourallinen kolikoita.
Tämä tuli vain yllättäen vastaan, että olen maksanut vähemmän kuin kiinteän sopimuksen tehneet. Mutta toki jos käyttäisin yhtä paljon sähköä kuin he, niin ottaisin kiinteän sopimuksen. Minun tapauksessani se ei vain olisi fiksua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tammi- ja helmikuussa tuleva pörssisähkölaskun piikki on kuitattu keskihinnalla jo 2028 heinäkuussa. Ei näitä pakkasia joka vuosi ole.
Mistä sitten vinkuminen ja vaatimukset hintakatosta yms.? Eihän pörssiosakkeillakaan ole alinta/korkeinta mahdollista hintaa?
Kyllä Talvivaaran konkurssissakin itkettiin korvauksia valtiolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tammi- ja helmikuussa tuleva pörssisähkölaskun piikki on kuitattu keskihinnalla jo 2028 heinäkuussa. Ei näitä pakkasia joka vuosi ole.
Mistä sitten vinkuminen ja vaatimukset hintakatosta yms.? Eihän pörssiosakkeillakaan ole alinta/korkeinta mahdollista hintaa?
Kyllä Talvivaaran konkurssissakin itkettiin korvauksia valtiolta.
Itkeähän saa mutta ei se homma niin toimi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mun lähipiirissä kiinteän sopimuksen tehneet ovat maksaneet sähköstä parikymppiä enemmän kuin minä pörsissähköilijä.
Miksi sitten valitat ?
Ne valittajat ovat lähinnä niitä, jotka asuvat omakotitalossa tai eivät ole ottaneet asioista selvää. Etupäässä olen kuullut vain omakotitaloasujien valituksia.
Jaa. Mulla on sellainen pörssisähkösopimus, jossa käytetään vain pohjoismaista vesivoimaa ja hinta muodostuu kuukauden keskiarvosta.
Lisäksi siinä on pieni ylimääräinen maksu, joka laitetaan koskien ja vesien ennaltamiseen pohjoismaissa.
Saisin varmasti halvempaakin, mutta mulla menee niin vähän sähköä, että ihan mielummin tätä. Ja en ole pyytänyt apua laskuihin, enkä tarvi.
Niin joo, ensin "säästetään" kesällä sähköstä pörssisopimuksella ja sitten talvella huudetaan yhteiskuntaa apuun, kun lasku onkin tonnin. "Säästetään" lainausmerkeissä siksi, että oikeastihan säästäminen tarkoittaa rahan sivuun laittamista, ei sen "säästön" tuhlaamista välittömästi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten valitat ?
Ne valittajat ovat lähinnä niitä, jotka asuvat omakotitalossa tai eivät ole ottaneet asioista selvää. Etupäässä olen kuullut vain omakotitaloasujien valituksia.
Ja se on ihan oma syy, jos on ottanut sähkölämmitteiseen oktaloon pörssisopimuksen.
Vierailija kirjoitti:
Ja pitääkö tätä pörssisähköä puida joka studioissa ja uutisissa. Toiset pelaa riskiä pörssisähköllä ja toiset elää kiinteänsopimuksen kanssa tietäen mitä maksaa.
Et tiedä kiinteällä mitä maksat jos lämmität sähköllä. Se on lämpötiloista kiinni se loppulaskun suuruus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja pitääkö tätä pörssisähköä puida joka studioissa ja uutisissa. Toiset pelaa riskiä pörssisähköllä ja toiset elää kiinteänsopimuksen kanssa tietäen mitä maksaa.
Et tiedä kiinteällä mitä maksat jos lämmität sähköllä. Se on lämpötiloista kiinni se loppulaskun suuruus.
Luultavasti hän tarkoitti Kwh hintaa. Sellainen olisi mahtis kun saisi samalla hinnalla käyttää niin paljon sähköä kuin haluaa. Onhan niitä kiinteähintaisia puhelinliittymiäkin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti hän tarkoitti Kwh hintaa. Sellainen olisi mahtis kun saisi samalla hinnalla käyttää niin paljon sähköä kuin haluaa. Onhan niitä kiinteähintaisia puhelinliittymiäkin...
Nuo eivät ole verrannollisia. Kun puhelininfra on pystyssä, se ei kuluta juuri enempää rahaa firmalta , oli käyttö 1 Mb tai 100 Mb, mutta jokainen extra-kWh maksaa lisää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saahan sitä käyttää kaikilla soppareilla niin paljon kuin haluaa. Meillä ainakin perusmaksu ja siirtomaksu muodostaa enemmän hintaa kuin itse sähkö, joten ei kannata kiinteä ainakaan meillä.
Sitten ymmärtäisin tämän kiinteä-propagandan, jos saisit kuluttaa samalla hinnalla mielin määrin kilowattitunteja, mutta sellaista soppimusta ei ole olemassakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saahan sitä käyttää kaikilla soppareilla niin paljon kuin haluaa. Meillä ainakin perusmaksu ja siirtomaksu muodostaa enemmän hintaa kuin itse sähkö, joten ei kannata kiinteä ainakaan meillä.
Sitten ymmärtäisin tämän
Sitähän minä tarkoitinkin. En energiaa ja siirtoa erikseen. Ehkä ilmaisin huonosti, kun heti tuli alapeukkua joltain peukun käyttäjältä.
Ööh tai siis ääh, eihän pörssissä saa tulla tappioita?