Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mökkiremontin suunnittelua. Maalaanko keväällä saunakamarin lattian vaaleanbeessiksi vai vaaleansiniseksi?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jatkokysymys, kun maalia kumminkin jää yli, maalaanko kamarissa olevat puutuolit samalla maalilla vai onko liikaa samaa? 

Vierailija
2/44 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyttäisin väritöntä ja vedenkestävää lakkaa tuollaisen tilan lattiaan ja niihin huonekaluihinkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käyttäisin väritöntä ja vedenkestävää lakkaa tuollaisen tilan lattiaan ja niihin huonekaluihinkin.

Miksi?

Vierailija
4/44 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolit on jo ennestään maalattu

Vierailija
5/44 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen sinistä. Vaaleista lattioista vaalea beige/valkea erottuu kaikki pienikin lika ja pöly. 

Vierailija
6/44 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en uittu tiedä mitä tekisit

Vierailija
7/44 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaalet sävyt ja mökkisaunan lattia on huono idea. Uutena varmasti hieno, mutta mahdoton pitää puhtaana.

Vierailija
8/44 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaa ikkunat umpeen ettei kukaan kyylää. 😱

Vierailija
9/44 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko saunakamari sama kuin pukuhuone? 

Mökin ulkoväriä tietämättä vaikea sanoa, mutta laita listat samalla värillä kuin lattia. 

Vierailija
10/44 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maalaa ikkunat umpeen ettei kukaan kyylää. 😱

Turhautunut elämään, eihän se onnaa aina.

Vierailija
11/44 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi sininen on nätti ja jotenkin kesäinen, sopii mökille. Beige on ruma. En maalaisi huonekaluja samalla värillä, valkoinen olisi raikkaampi vaihtoehto. Jos sitä sinistä haluaa vielä käyttää johonkin, niin mieluummin vaikka ikkunalistoihin tai huussin lattiaan/seinään.

Vierailija
12/44 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko saunakamari sama kuin pukuhuone? 

Mökin ulkoväriä tietämättä vaikea sanoa, mutta laita listat samalla värillä kuin lattia. 

Paikka jossa riisutaan/puetaan vaatteet, juodaan kalja tai pari. Joo listat samalla, ikkunalistat myös. Punamulta ulkoa. 

Vierailija
13/44 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin tuon ihanan vaaleansinisen. Ja maalaisin ne myös ne huonekalut tuolla. 

Rauhoittaa, kun on samaa väriä ja pieni tila. 

Tulee varmasti kiva.

Vierailija
14/44 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi sininen on nätti ja jotenkin kesäinen, sopii mökille. Beige on ruma. En maalaisi huonekaluja samalla värillä, valkoinen olisi raikkaampi vaihtoehto. Jos sitä sinistä haluaa vielä käyttää johonkin, niin mieluummin vaikka ikkunalistoihin tai huussin lattiaan/seinään.

En mä valkoista halua, se taas on minusta ei nyt ruma mutta ei nättikään. Tulee liikaa 2000-luvun maalaisromantiikka mieleen kun kaikki maalattiin valkoiseksi. 

Vierailija
15/44 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en uittu tiedä mitä tekisit

Miksi tulet kommentoimaan, kun et kerran tiedä? Nousutko väärällä jalalla vai miksi pitää tänne tulle "uittu"a hokemaan?

Kommentillasi ei ole mitään arvoa.   Avaa tästä lähtien vain ketjussa, joihin sinulla on jotakin sanottavaa, eikä turhaa "uittu"ilua.

Vierailija
16/44 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en sinistä laittaisi. Mun mielestä ei sovi kuin huussiin. Laittaisin sellaisen vaaleanharmaan kuin 40 ja 50-luvulla paljon käytettiin lattioissa. 

Vierailija
17/44 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en sinistä laittaisi. Mun mielestä ei sovi kuin huussiin. Laittaisin sellaisen vaaleanharmaan kuin 40 ja 50-luvulla paljon käytettiin lattioissa. 

Mä en tykkää harmaasta, on jotenkin ankea. 

Vierailija
18/44 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ottaisin tuosta pastelliturkoosista neutraalimman kyyhkynharmaan, esim. T1478.

Vierailija
19/44 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannatan tätä mielipidettä.  Paitsi beige ei ole sinänsä ruma, mutta sininen on raikkaampi. 

Vierailija
20/44 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti sininen. Se raikastaa tilan, beessi on liian samaa kellertävää sävymaailmaa kuin hirsi, jos hirttä ei ole käsitelty. Paneeli- ja hirsiseinästä tulee vuosien mittaan tunkkaisen kellertävä ja muut kellertävät kuten tuo beessi vain korostaa keltaisuutta.

Tuolit voi hyvin vetää samaan väriin lattian kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme