Mökkiremontin suunnittelua. Maalaanko keväällä saunakamarin lattian vaaleanbeessiksi vai vaaleansiniseksi?
Minikokoinen hirsiseinäinen tila. Jotain tän suuntaisia värejä katselin
https://www.teknos.com/fi-FI/kuluttajat-ja-ammattilaiset/varit/kaikki-s…
https://www.teknos.com/fi-FI/kuluttajat-ja-ammattilaiset/varit/kaikki-s…
Kommentit (45)
Minä käyttäisin väritöntä ja vedenkestävää lakkaa tuollaisen tilan lattiaan ja niihin huonekaluihinkin.
Vierailija kirjoitti:
Minä käyttäisin väritöntä ja vedenkestävää lakkaa tuollaisen tilan lattiaan ja niihin huonekaluihinkin.
Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Tuolit on jo ennestään maalattu
Suosittelen sinistä. Vaaleista lattioista vaalea beige/valkea erottuu kaikki pienikin lika ja pöly.
Vaalet sävyt ja mökkisaunan lattia on huono idea. Uutena varmasti hieno, mutta mahdoton pitää puhtaana.
Maalaa ikkunat umpeen ettei kukaan kyylää. 😱
Onko saunakamari sama kuin pukuhuone?
Mökin ulkoväriä tietämättä vaikea sanoa, mutta laita listat samalla värillä kuin lattia.
Vierailija kirjoitti:
Maalaa ikkunat umpeen ettei kukaan kyylää. 😱
Turhautunut elämään, eihän se onnaa aina.
Toi sininen on nätti ja jotenkin kesäinen, sopii mökille. Beige on ruma. En maalaisi huonekaluja samalla värillä, valkoinen olisi raikkaampi vaihtoehto. Jos sitä sinistä haluaa vielä käyttää johonkin, niin mieluummin vaikka ikkunalistoihin tai huussin lattiaan/seinään.
Vierailija kirjoitti:
Onko saunakamari sama kuin pukuhuone?
Mökin ulkoväriä tietämättä vaikea sanoa, mutta laita listat samalla värillä kuin lattia.
Paikka jossa riisutaan/puetaan vaatteet, juodaan kalja tai pari. Joo listat samalla, ikkunalistat myös. Punamulta ulkoa.
Laittaisin tuon ihanan vaaleansinisen. Ja maalaisin ne myös ne huonekalut tuolla.
Rauhoittaa, kun on samaa väriä ja pieni tila.
Tulee varmasti kiva.
Vierailija kirjoitti:
Toi sininen on nätti ja jotenkin kesäinen, sopii mökille. Beige on ruma. En maalaisi huonekaluja samalla värillä, valkoinen olisi raikkaampi vaihtoehto. Jos sitä sinistä haluaa vielä käyttää johonkin, niin mieluummin vaikka ikkunalistoihin tai huussin lattiaan/seinään.
En mä valkoista halua, se taas on minusta ei nyt ruma mutta ei nättikään. Tulee liikaa 2000-luvun maalaisromantiikka mieleen kun kaikki maalattiin valkoiseksi.
Vierailija kirjoitti:
No en uittu tiedä mitä tekisit
Miksi tulet kommentoimaan, kun et kerran tiedä? Nousutko väärällä jalalla vai miksi pitää tänne tulle "uittu"a hokemaan?
Kommentillasi ei ole mitään arvoa. Avaa tästä lähtien vain ketjussa, joihin sinulla on jotakin sanottavaa, eikä turhaa "uittu"ilua.
Minä en sinistä laittaisi. Mun mielestä ei sovi kuin huussiin. Laittaisin sellaisen vaaleanharmaan kuin 40 ja 50-luvulla paljon käytettiin lattioissa.
Vierailija kirjoitti:
Minä en sinistä laittaisi. Mun mielestä ei sovi kuin huussiin. Laittaisin sellaisen vaaleanharmaan kuin 40 ja 50-luvulla paljon käytettiin lattioissa.
Mä en tykkää harmaasta, on jotenkin ankea.
Itse ottaisin tuosta pastelliturkoosista neutraalimman kyyhkynharmaan, esim. T1478.
Vierailija kirjoitti:
Kannatan tätä mielipidettä. Paitsi beige ei ole sinänsä ruma, mutta sininen on raikkaampi.
Ehdottomasti sininen. Se raikastaa tilan, beessi on liian samaa kellertävää sävymaailmaa kuin hirsi, jos hirttä ei ole käsitelty. Paneeli- ja hirsiseinästä tulee vuosien mittaan tunkkaisen kellertävä ja muut kellertävät kuten tuo beessi vain korostaa keltaisuutta.
Tuolit voi hyvin vetää samaan väriin lattian kanssa.
Ja jatkokysymys, kun maalia kumminkin jää yli, maalaanko kamarissa olevat puutuolit samalla maalilla vai onko liikaa samaa?