Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä siitä kun hallitus kaavailee halpamerkkien, kuten Pirkka ja Kotimaista tuotteiden poistamista?

Vierailija
05.02.2026 |

Mitä mieltä sinä olet asiasta kun hallitus valmistelee lakia joka nostaa väistämättä ruokien hintaa?

Kommentit (87)

Vierailija
81/87 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tämä asia hallitukselle edes kuuluu! Yrittäjyyden rajoittamista. 

Vierailija
82/87 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa viisas päätös, miten minä työttömänä nyt alkaisin yhtäkkiä ostelemaan kalliimpia kotimaisia tuotteita kun saa ostella tälläkin hetkellä halvin mahdollinen. Miten tänä päivänä Suomessa nämä hallituksen päätökset on todella vihamielisiä omaa kansaa kohtaan?? Ei minulla kotimaisia tuotteita ole mitään vastaan mutta sitä on ostettava johon on varaa! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/87 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten asia kuuluu hallitukselle!

Vierailija
84/87 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus haluaa venäjän valikoiman Suomen kauppoihin.

Vierailija
85/87 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa viisas päätös, miten minä työttömänä nyt alkaisin yhtäkkiä ostelemaan kalliimpia kotimaisia tuotteita kun saa ostella tälläkin hetkellä halvin mahdollinen. Miten tänä päivänä Suomessa nämä hallituksen päätökset on todella vihamielisiä omaa kansaa kohtaan?? Ei minulla kotimaisia tuotteita ole mitään vastaan mutta sitä on ostettava johon on varaa! 

Meillä Ei enää osteta Suomalaisia tuotteita koskee elintarvikkeita ja muitakin tuotteita!!!

Vierailija
86/87 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tämä asia hallitukselle edes kuuluu! Yrittäjyyden rajoittamista. 

Mikäli kauppa vaatii tuottajaa valmistamaan kaupalle omia merkkejä saadakseen merkkituotteen kaupan valikoimaan, niin kyseessä on kilpailua vääristävää toimintaa. Suomessa eduskunta päättää millaisia lakeja Suomessa on, että kilpailu olisi reilua kaikille osapuolille. Samalla tutkisin kauppojen veloittamat hyllymaksut, että ovatko nekin kilpailua rajoittavia elementtejä. Kustannuksia ne ainekin nostavat, kun valmistajat aikanaan siirtävät omiin hintoihinsa kaupalle maksamat hyllymaksut.

Vierailija
87/87 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelataan Lidl pois markkinoilta. Sillä on eniten kaupan omia merkkejä myynnissä. Sitten S ja K voivat jatkaa kartellihinnoittelua kaikessa rauhassa. 

Miten niin Lidl pois markkinoilta? Kait se saa oman valikoimansa pitää. Sen sijaan K ja S ovat hampaissa, sillä niillä on muiden merkkien lisäksi aika isona osana coop- ja Pirkka-merkkisiä halpatuotteita. 

Tämähän johtaa vain siihen, että Lidl saa enemmän asiakkaita.