Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole työkykyinen, mutta lääkäri ei kirjoittanut sairaslomaa

Vierailija
05.02.2026 |

Mitä nyt teen? 

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uupumuksesta pääsee kyllä sotellakin sairauslomalle. Minä kävin vastaavassa tilanteessa työterveydessä, eka lääkäri ei oikein ymmärtänyt ja purskahdin itkuun vastaanotolta tullessani. Olin uudestaan työterveyteen yhteydessä, sain ajan toiselle lääkärille ja jäinkin sitten 3 viikoksi sairauslomalle. 

Uupumus alkaa olla ammattitauti sote-alalla. Meillä on vuorotellen työkaverit uupumuksen takia saikulla.

Vierailija
42/84 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Töihin sekoilemaan niin pomo passittaa kyllä lääkäriin jos et ole työkykyinen."

Olen jo sen verran "sekoillut" töissä, että jos "sekoilemalla" saisi sairaslomaa, niin se olisi jo tullut. Asiakkaat ovat niin huonokuntoisia, että eivät valita, ja ketään muuta ei kiinnosta. Ja kyllä, olen vääntänyt rautalangasta, että en kykene tämän kuntoisena tähän työhön. Ketään ei kiinnosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kissa oli mun paras kaveri 20 vuotta. Jutteli, seurasi, autteli, välillä riideltiinkiin, usein nukuttiin lusikassa, pestiin ja hoivattiin kipeänä vuorotellen toisiamme. Aina lomalla iski hirveä ikävä jo parissa päivässä ja jälleennäkeminen oli mahtavaa. Eli todellakin osa perhettä. Kun kissa kuoli, oli kipu terävämpää kuin vanhempani kuollessa. Enhän ollut vanhempieni kanssa ollut päivittäin tekemisissä sitten lapsuuden, kun taas kissa oli aina siinä lähellä, siis läheisempi.

Tietysti jos joku ei ole luonut kissaansa aitoa yhteyttä niin ei voi ehkä ymmärtää.

Vierailija
44/84 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta kissan tai yleensäkin lemmikin kuolemasta voin sanoa, että itselleni oli todella kova paikka, kun koiramme jouduttiin lopettamaan. Mutta töissä oli helpointa olla. Se oli niitä ainoita paikkoja, jossa koira ei ollut koskaan mukanani, joten mikään siellä ei varsinaisesti muistuttanut koirasta vaan kaikki oli siellä kuin aina ennenkin. 

Vierailija
45/84 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Uupumuksesta pääsee kyllä sotellakin sairauslomalle. Minä kävin vastaavassa tilanteessa työterveydessä, eka lääkäri ei oikein ymmärtänyt ja purskahdin itkuun vastaanotolta tullessani. Olin uudestaan työterveyteen yhteydessä, sain ajan toiselle lääkärille ja jäinkin sitten 3 viikoksi sairauslomalle. 

Uupumus alkaa olla ammattitauti sote-alalla. Meillä on vuorotellen työkaverit uupumuksen takia saikulla."

Mä olen niin uupunut, että en kykene enää itkemään. Siksi varmaan en saakaan sairaslomaa. Niillä on parempi tilanne, jotka vielä jaksavat itkeä. Minulle vain kirjattu sairaskertomukseen, että "potilas ilmeetön".

Vierailija
46/84 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet laiska työtä vieroksuva. Mene töihin siitä. Jos sulla ees on töitä 

Vierailija
47/84 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kissa kuoli? Joku katsoi kaupassa vinoon? Lääkäri puuttui painoon? 

Mua ei ainakaan pätkääkään haittaisi jos joku katsoo vinoon tai lääkäri puuttuu painoon, mutta kissan kuolema kyllä haittaisi paljon. Kissa ei ole joku esine, vaan tärkeä ja rakas perheenjäsen. Suru ei ole yhtään vähäisempää kuin ihmisen kuollessa. Häpeä kun vertaat noin erilaisia asioita toisiinsa.

Suru ei ole sairaus.

Suru voi tehdä työkyvyttömäksi. 

Vierailija
48/84 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta katkesi hius ja ihmettelin, etten saanut sairauslomaa. T. Missi

Vierailija
49/84 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
50/84 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että kärsit ilmastonmuutosahdistuksesta, pääset eläkkeelle.

Vierailija
51/84 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs luulosairaus sinulla on kun olet jo selvästikin diagnoosin tehnyt Googlen perusteella?

Vierailija
52/84 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uupumuksesta pääsee kyllä sotellakin sairauslomalle. Minä kävin vastaavassa tilanteessa työterveydessä, eka lääkäri ei oikein ymmärtänyt ja purskahdin itkuun vastaanotolta tullessani. Olin uudestaan työterveyteen yhteydessä, sain ajan toiselle lääkärille ja jäinkin sitten 3 viikoksi sairauslomalle. 

Uupumus alkaa olla ammattitauti sote-alalla. Meillä on vuorotellen työkaverit uupumuksen takia saikulla.

Väkisinkin porukka uupuu, kun pitää tehdä sen uupuneen työt omien töiden lisäksi. Siitä se kierre lähtee liikkeelle. Meillä oli työntekijä puoli vuotta pois ja hänen töitään paikkasi muuut. Sitten toinen uupui ja sen jälkeen vielä kolmas. Jos yksi uupuu  työtaakasta, niin muille tulee vielä enemmän töitä sitten. 

Vierailija
53/84 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satutin käteni tapaturmaisesti. Vanhempi mieslääkäri meinasi, etten tarvitse sairaslomaa, vaikka käsi ei noussut vyötäröä ylemmäksi. Meinasi, että kantamiset ja kirjoittamiset voi työkaveri hoitaa.

Vaan kun olen ainoa työntekijä. Lopulta väittelyn kautta kirjoitti 2 viikkoa sairaslomaa.

Silmän iriitissä, jonka lääkityksen pystyn töissäkin hoitamaan, lääkäri kysyi, tarvitsetko sairaslomaa. Sanoin, ei kiitos, pystyn töihin.

On se tuurissa, millainen lääkäri sattuu eteen.

Olisit mennyt töihin vain, jättänyt tekemättä kantamiset ja kirjoittamiset ja ilmoittanut että lääkäri kertoi, että muiden tehtävä on nyt hoitaa asiat joita et kykene nyt tekemään. Pomo olisi voinut kantaa. 

Vierailija
54/84 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minulta katkesi hius ja ihmettelin, etten saanut sairauslomaa. T. Missi"

Ette viitsisi pilailla vakavalla asialla. Olen oikeasti tosi ahdistunut tämän kanssa. 

Ymmärrättekö, kuinka vakava asia on sote-alan uupunut työntekijä? Ymmärrätkö, mitä tarkoittaa, kun lääkkeet jää saamatta? Asiakas unohtuu ulos? Ruoka jää jakamatta?

Vierailija
55/84 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja naiset kehtaavat vielä itkeä miksi ei tienaa samaa kuin miehet. Selvästikin sinä yritit vain jonkun tekosyynä varjolla hakea saikkua kun et vain jaksa tehdä töitäsi

Vierailija
56/84 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väkisinkin porukka uupuu, kun pitää tehdä sen uupuneen työt omien töiden lisäksi. Siitä se kierre lähtee liikkeelle. Meillä oli työntekijä puoli vuotta pois ja hänen töitään paikkasi muuut. Sitten toinen uupui ja sen jälkeen vielä kolmas. Jos yksi uupuu  työtaakasta, niin muille tulee vielä enemmän töitä sitten. 

Se ei kyllä ole sen uupuneen vika!! Hän sattui olemaan se ensimmäinen ja kyllä työnantajillakin on vastuunsa järjestää asiat niin, ettei kukaan uuvu! Ja se, joka uupuu, on se, joka venyy ja paukkuu äärimmilleen ja silti jatkaa työntekoa kunnes oikesti romahtaa. Kaikki ei edes pysty vetämään itseään niin kireälle! Yleensä uupunut on kiltti, tunnollinen, vastuuta ottava, työteliäs ja ahkera. Uupumus ei ole laiskojen tauti.

Vierailija
57/84 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en saanut naiselta pillua viime viikonloppuna niin kuinka monta kuukautta voin lypsää saikkua tähän ahdistukseen kun en jaksa töitä tehdä?

Vierailija
58/84 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee valitus. Suosittelen kaikkia ihmisiä tekemään Kelan ja lääkäreiden kielteisistä päätöksistä oikaisuhakemuksia. Vaikka saisitte siltikin hylyn, niin teette sitten uuden. Laittakaa myös EU:n ihmisoikeustuomioistumeen. https://um.fi/valittaminen-euroopan-ihmisoikeustuomioistuimeen

Vierailija
59/84 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kissa kuoli? Joku katsoi kaupassa vinoon? Lääkäri puuttui painoon? 

Mua ei ainakaan pätkääkään haittaisi jos joku katsoo vinoon tai lääkäri puuttuu painoon, mutta kissan kuolema kyllä haittaisi paljon. Kissa ei ole joku esine, vaan tärkeä ja rakas perheenjäsen. Suru ei ole yhtään vähäisempää kuin ihmisen kuollessa. Häpeä kun vertaat noin erilaisia asioita toisiinsa.

Suru ei ole sairaus.

Aaargh, näitä aivottomia tyhjän hokijoita. 

Samaa sarjaa kuin "Raskaus ei ole sairaus." ja "Kuukautiset eivät ole sairaus."   

Ei, mutta silti molemmat voivat tehdä työkyvyttömiksi. 

Terkkuja yläasteen mäkättävälle liikkamaikalle, joka pakotti osallistumaan julmetuissa krampeissa, menkkaripulissa ja häränkurkkuvuodoissa mm. juoksuihin, suunnistuksiin, peleihin ja hyppelyihin. Nyt en kyllä säästelisi sanaista arkkuani hänet nähdessäni. Sellaiseen kärsimykseen pakottaminen on väkivaltaa.

Vierailija
60/84 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Selvästikin sinä yritit vain jonkun tekosyynä varjolla hakea saikkua kun et vain jaksa tehdä töitäsi"

Toivottavasti saat oikein uupuneen työntekijän, kun tarvitset joskus apua. Sinua ei varmaan haittaa, jos lääkkeet ja ruoka jää saamatta? Tai unohdut jopa joksikin aikaa ulos pakkasella?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi