En ole työkykyinen, mutta lääkäri ei kirjoittanut sairaslomaa
Kommentit (84)
Kissa kuoli? Joku katsoi kaupassa vinoon? Lääkäri puuttui painoon?
Sitten olet työkykyinen, lääkäri on aina oikeassa näissä asioissa.
Vierailija kirjoitti:
Mua ei ainakaan pätkääkään haittaisi jos joku katsoo vinoon tai lääkäri puuttuu painoon, mutta kissan kuolema kyllä haittaisi paljon. Kissa ei ole joku esine, vaan tärkeä ja rakas perheenjäsen. Suru ei ole yhtään vähäisempää kuin ihmisen kuollessa. Häpeä kun vertaat noin erilaisia asioita toisiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Sitten olet työkykyinen, lääkäri on aina oikeassa näissä asioissa.
Ei ole.
Meet töihin sekoileen kunnes pomo lähettää sut kotiin sairastaan
No mikä sua vaivaa, ja miksi et saanut sairaslomaa. Jos ulosanti aloituksessa on tuota tasoa, niin se mitä voit tehdä, on kehittää sitä. Eihän se lääkärikään osaa ajatuksiasi lukea.
Sehän tarkoittaa, että olet sitten työkykyinen. Eikö se ole iloinen asia?
Minulle yritti lääkäri kirjoittaa sairaslomaa vaikka oli vain poskiontelon tulehdus, sanoin suoraan ettei se kotona sen nopeampaa parane
Haluatko pohjoiskorealaisen yhteiskunnan vai vapaamman. Rahasysteemi on liian kireä nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ei ainakaan pätkääkään haittaisi jos joku katsoo vinoon tai lääkäri puuttuu painoon, mutta kissan kuolema kyllä haittaisi paljon. Kissa ei ole joku esine, vaan tärkeä ja rakas perheenjäsen. Suru ei ole yhtään vähäisempää kuin ihmisen kuollessa. Häpeä kun vertaat noin erilaisia asioita toisiinsa.
Niinpä. Mun kissa on mun ainoa "ihmissuhde".
Minulla murtui sormi vapaa-ajalla, arvauskeskuksen lääkäri totesi venähdyksen ja passitti töihin. Siellä tietysti oireili ja pääsin sitten työterveyslääkärille joka laittoi lähetteen röntgeniin josta murtuma todettiin. Ei niitä kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Minulle yritti lääkäri kirjoittaa sairaslomaa vaikka oli vain poskiontelon tulehdus, sanoin suoraan ettei se kotona sen nopeampaa parane
Minulla sama. Lääkäri vielä varmisteli, että olenko ihan varma, etten huoli sairaslomaa. Fyysinen työ, mutta ei ollut ongelmaa sitä suorittaa.
Otat sitten palkatonta vapaata tai käytät lomapäiviä jos sairauslomaa sillä vaivalla mikä sulla on ei saa ja koet ettet kykene töihin. toinen vaihtoehto on että menet vaan töihin ja teet töitä mitä kykenet.Eipä tuossa muita vaihtoehtoja ole.
Ei tietenkään todennut sairaaksi. Sellaisestahan lääkäreille maksetaan provisiopalkkio.
Satutin käteni tapaturmaisesti. Vanhempi mieslääkäri meinasi, etten tarvitse sairaslomaa, vaikka käsi ei noussut vyötäröä ylemmäksi. Meinasi, että kantamiset ja kirjoittamiset voi työkaveri hoitaa.
Vaan kun olen ainoa työntekijä. Lopulta väittelyn kautta kirjoitti 2 viikkoa sairaslomaa.
Silmän iriitissä, jonka lääkityksen pystyn töissäkin hoitamaan, lääkäri kysyi, tarvitsetko sairaslomaa. Sanoin, ei kiitos, pystyn töihin.
On se tuurissa, millainen lääkäri sattuu eteen.
Vierailija kirjoitti:
Meet töihin sekoileen kunnes pomo lähettää sut kotiin sairastaan
Meillä yksi työntekijä vaan itki toimistolla eikä saanut mitään tehtyä. Pomo passitti lääkärin kautta kotiin. Nyt on kahden kuukauden sairauslomalla näin alkajaisiksi.
Jos koet, että et ole oikeasti työkykyinen, niin mene toiselle lääkärille.
Menet töihin. Laiskuus ei sairauslomalla parane.