En ole työkykyinen, mutta lääkäri ei kirjoittanut sairaslomaa
Kommentit (84)
Eihän nykyään enää saa sairauslomaa, se pitää pyytää ite.
esim vime vuonna kävin vuositarkastuksesssa silmistäni silmäpolilla. Tutkimusten jälkeen silmiin laitettiin antibakteerista salvaa ja teipattiin laput päälle. Älä ota nyt lappuja pois 24tunnin aikana, ettei mene ulkopuolisia pöpöjä. Moiccu!
Ok mites sitten työt, kun olen kokki. Otanko siis 12 tunnin jälkeen laput pois. Ei, ei, ei. Pidät vapaata. Kirjoitatko sitä sitten sairaslomapäivän.. Tokihan hän voi semmoisenkin kirjoittaa. Hän kirjoitti kolme. (pidin vain yhden)
Sitten hetkeä möhemmin mulla todettiin jännetuppitulehdus kummassakin ranteessa. Hitokseen kipusat, paukkuu ja rutisee. Inhottava tehdä töitä.
Akuuttiin vaivaan hän määräsi huilia ja tulehduskipulääkettä kipuun. NÄkemiin jo sanoi, kun kysyin, että kuinkas duunit. Mitäs teet työkses. Kokki. Sitten tulikin kahden viikon sairausloma. Siinä mä jättäydyin keittiöhommista pois, mutta sain tehtyä tilauksia, vuorolistoja, tukkukäyntejä jne.
Näissä pitää olla itse aktiivinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kissa kuoli? Joku katsoi kaupassa vinoon? Lääkäri puuttui painoon?
Mua ei ainakaan pätkääkään haittaisi jos joku katsoo vinoon tai lääkäri puuttuu painoon, mutta kissan kuolema kyllä haittaisi paljon. Kissa ei ole joku esine, vaan tärkeä ja rakas perheenjäsen. Suru ei ole yhtään vähäisempää kuin ihmisen kuollessa. Häpeä kun vertaat noin erilaisia asioita toisiinsa.
Suru ei ole sairaus.
Suru voi tehdä työkyvyttömäksi.
Lääkärille kuuluu vain sairauden aiheuttama työkyvyttömyys. Jos kyse on esim. surusta, laiskuudesta tai tyhmyydestä, asia ei ole lääketieteellinen.
Äly hoi, tietenkään siihen lääkärintodistukseen ei tule suru diagnoosiksi vaan surun oireiden psykiatriset diagnoosit. Silti voidaan ihan yleisesti ihmisten kesken puhua, että sai sairalomaa surusta, ihminen sairastui surusta tai jopa, että ihminen kuoli suruun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kissa kuoli? Joku katsoi kaupassa vinoon? Lääkäri puuttui painoon?
Mua ei ainakaan pätkääkään haittaisi jos joku katsoo vinoon tai lääkäri puuttuu painoon, mutta kissan kuolema kyllä haittaisi paljon. Kissa ei ole joku esine, vaan tärkeä ja rakas perheenjäsen. Suru ei ole yhtään vähäisempää kuin ihmisen kuollessa. Häpeä kun vertaat noin erilaisia asioita toisiinsa.
Häpeä, kun vertaat kissaa ihmiseen! Vaikka eläimet ovatkin perheenjäseniä, niin ei ne kuitenkaan samallla viivalla ole.
Joillakin on sentään työmoraalia, jota ei läheskään kaikilla ole.