Mikä on suosikki marjanne?
Kommentit (45)
Vadelma ja mustikka. Syön joka päivä.
Oikein kypsä keltainen karviainen maun puolesta, puolukkaa ja mustikkaa tulee käytettyä eniten.
Lakka juuri suolta poimittuna, ihanaa.
Pensaasta suoraan karviainen, vadelma ja musta- + viherherukka, pakastimsesta masikka ja kirsikka hieman jäisinä.
Marja Ketola oli opettajani ala-asteella. Hän muistutti, että suosikkimarja on eri asia kuin suosikki marja.
Mansikka. En ole vuosikymmeniin syönyt muita marjoja kuin mansikoita.
Ohis.
Pakastin täynnä puolukkaa ja mustikkaa jotka ei vaan uppoa. Muut marjat olen jo syönyt, mutta nuo kaksi irvistyttää. Vinkkejä kuinka ne maistuisi? Smoothieita en voi tehdä kun ei ole sitä "räpellintä".
Meidän kylän tyttö-janne josta tuli leikkauksen myötä Marjanne
Puolukka, mustikka, vadelma, mustaherukka, punaherukka, mansikka, karpalo, hilla, karhunvatukka, boysenmarja, karviaismarja.
Onko kirsikka marja vai hedelmä? Se on hedelmä.
Karviaismarja se on karvanen marja, muttei ole mun heilini karvanen juu. (Just raakkas).
Vierailija kirjoitti:
Ohis.
Pakastin täynnä puolukkaa ja mustikkaa jotka ei vaan uppoa. Muut marjat olen jo syönyt, mutta nuo kaksi irvistyttää. Vinkkejä kuinka ne maistuisi? Smoothieita en voi tehdä kun ei ole sitä "räpellintä".
Piirakkaa, vispipuuroa? Tosin vispipuuroon pitäisi sillä sauvasurvimella tai tehosekoittimella mörssätä ellei ensin keitä mehut irti ja siivilöi kuoret pois. Siinä vaan hyvät kuidut katoaa.
Minulle kelpaisi molemmat, tosin varmaan löytyisi jostain päin perintöpakastinta itselläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis.
Piirakkaa, vispipuuroa? Tosin vispipuuroon pitäisi sillä sauvasurvimella tai tehosekoittimella mörssätä ellei ensin keitä mehut irti ja siivilöi kuoret pois. Siinä vaan hyvät kuidut katoaa.
Minulle kelpaisi molemmat, tosin varmaan löytyisi jostain päin perintöpakastinta itselläkin.
Kiitos kokeilen, mutta aika monta piirakkaa ja puuroa pitäisi tehdä. Ehkä kuulostan kiittämättömältä, mutta kun ei maistu niin ei maistu, vaikka haluaisin!
ehdottomasti mesimarja, on vaan valitettavan harvinainen nykyään
Jännä juttu että mä en tykkää lakasta eli hillasta, mutta vadelma eli vattu on hyvvää.
Kirsikka, se on luumarja.
Jos näistä pehmeistä pitää valita, niin vadelma.
Vierailija kirjoitti:
Kirsikka - on vain turhan kallis.
Eihän kirsikka mikään marja ole?
Viinimarjat!