Siis mistä te ammennatte positiivisuuden? Jos olette vaikka työttömiä ja yksinäisiä
Olen kokeillut lukea voimalauseita, positiivisia ajatuksia, kiitollisuuspäiväkirjaa, ulkoilua jne.
Kommentit (61)
Kunpa jostain löytyisi jotain iloa omaankin elämääni. Olen 58 v. nainen ja täysin väsynyt, kyllästynyt ja kettuuntunut elämääni. En löydä enää mistään iloa. Liikunta, vanhat harrastukset, ruoka ja muu ei tuo yhtään hyvää mieltä. Olen kokeillut uusiakin harrastuksia mutta kaikki on vaan tylsää. Olen melko terve mutta ei sekään tuo iloa elämään. En keksi mitä tehdä kaikki yleisimmät tavat olen jo kokeillut. Matkustella en voi, koska rahatilanne on melko tiukka.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi keskittyä positiiviseen, mutta kyllähän se katkeroittaa kun ajattelee korkeakoulutettuna näitä useamman sata tonnia vuodessa tienaavia. Että voisi olla heidän paikallaan. He voisivat tehdä monen monta ulkomaanreissua joka vuosi.
Mikä sun elämässä on niin kauheaa että sitä pitäisi päästä pakoon ulkomaille monta kertaa vuodessa? Miksi et kouluttautunut niin että voisit tienata monta sataa tonnia vuodessa?
Vierailija kirjoitti:
Kunpa jostain löytyisi jotain iloa omaankin elämääni. Olen 58 v. nainen ja täysin väsynyt, kyllästynyt ja kettuuntunut elämääni. En löydä enää mistään iloa. Liikunta, vanhat harrastukset, ruoka ja muu ei tuo yhtään hyvää mieltä. Olen kokeillut uusiakin harrastuksia mutta kaikki on vaan tylsää. Olen melko terve mutta ei sekään tuo iloa elämään. En keksi mitä tehdä kaikki yleisimmät tavat olen jo kokeillut. Matkustella en voi, koska rahatilanne on melko tiukka.
Keksi jotain tavoitteita elämään kivan olon metsästämisen sijaan. Tai aloita vaikka vapaaehtoistyöt, kuulemma muiden auttaminen piristää ja ehkä näet oman elämäsi uudella tavalla.
Lapset on kaikki kaikessa. Kun heillä on asiat hyvin, niin on minullakin. Olen positiivinen, koska koen olevani hyvin onnekas.
Vaikka minkä poistaisi, jäljelle jää silti Jumala. Sitä ei voi poistaa.
Olen uskis joo joo uskotaan mutta so fucking what. Jos saan ammennettua Jumalaa vaikka ilmasta, ei ole paha rasti leimautua uskikseksi. En kyllä tuputtelekaan paitsi Jumalankiletäjille hymähtelen.
Viherkasveista. Tänään huomasin kuinka eräs vähän haastava kasvi alkaa kasvaa taas uutta lehteä. Myös joulutähti vielä hyvissä voimissaan. Ja kevät ja uusi kasvukausi tulee.
Mä pidän naurupäiväkirjaa, jonne kirjoitan jos nauroin vedet silmissä jollekin jutulle, hauskaa luettavaa kun masentaa. Viimeinen merkintä on kun yks tubettaja leikkas itselleen otsatukan ja sano näyttävänsä ihan karjalanpiirakalle (ja niinhän se näytti), väsyneenä hekottelin asialle iäisyyden.😃
Nukun 0-3 tuntia yössä. Luulen että silloin ei ole mahdollista pysyä postiviisena.
Elämänkokemuksesta, asioilla on tapana järjestyä. Joskus tosin joutuu odottamaan pitkään ja tekemään lujasti töitä. Elämä menee eteenpäin, elämää pitää katsoa eteenpäin eikä taaksepäin. Parhaat asiat elämässä on lähes ilmaisia ja netti on täynnä ihania ihmisiä ja eläimiä (jos elävässä elämässä ei lähellä ole). Kun heittäytyy vähän lapseksi, elämästä tulee hauskempaa. Lopulta kuitenkin on kyse valinnasta, haluatko nähdä pelkkää pahaa vai hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Jospa tarvitset nyt vaan olemista, ajattelemista, levähtämistä, nollaamista, aikaa. Sekin on sallittua, välillä.
Vierailija kirjoitti:
Lapset on kaikki kaikessa. Kun heillä on asiat hyvin, niin on minullakin. Olen positiivinen, koska koen olevani hyvin onnekas.
Kuinkahan hyvin asiani voisivatkaan olla, jos lasteni asiat olisivat hyvin? Toivottavasti saan vielä joskus tietää, sitä ennen riittää että jostain kumman syystä vielä olen positiivinen ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Mä pidän naurupäiväkirjaa, jonne kirjoitan jos nauroin vedet silmissä jollekin jutulle, hauskaa luettavaa kun masentaa. Viimeinen merkintä on kun yks tubettaja leikkas itselleen otsatukan ja sano näyttävänsä ihan karjalanpiirakalle (ja niinhän se näytti), väsyneenä hekottelin asialle iäisyyden.😃
Minulla on joskus TV auki taustalla, kuuntelen puolella korvalla. Usein on sattunut että olen ihmetellyt mielessäni jotain asiaa ja tvssä joku vastaa siihen. Esimerkiksi säätiedotus aamutvssä tuli juuri kun avasin sälekaihtimet ja toimittaja sanoi "vähän sateiselta näyttää". No niinpä näyttää tuumasin ja nauroin. Toisen kerran nousin hitaasti sohvalta kivuissani ja mainoksessa kysyttiin "aiheuttaako liikkuminen nivelkipuja?" (Tai jotain vastaavaa). Tähänkin piti nauraen todeta että eikö se vähän siltä näytä. Elämän pieniä iloja.
Persujen haukkumisesta, kyllä parantaa mielialaa.
Vierailija kirjoitti:
Väkivaltafantasioista
Parempi sekin kuin toteuttaa. Jotkut sairaudet ei parane.
Olen aika neutraali. T. Työtön ja yksinäinen
En nyt positiivisesta tiedä. Mutta negatiivisuus on raskaampaa, ei palkitse millään tavalla.