Pärjääkö 2000€ kolmen hengen talous?
Tuo summa jäisi elämiseen kuukaudessa kolmelle. Kahdelle aikuiselle ja 2v. lapselle.
Kommentit (13)
riippuu mitä se eläminen pitää sisällään, jos tohon pitää mahtua vuokra, kulkeminen, ruuat, päikkymaksut tms pk-seudulla niin tiukkaa tekee.
No sehän riippuu aivan kaikesta. Jos vuokra tai lainanlyhennys on vaikkapa 1300€ niin ei piisaa.
Mitä tarkoittaa, että jää elämiseen? Miksi tällaisia aloituksia ei voi tehdä selkeästi? Ihmiset käsittää asiat eri tavoin.
Mulla elämiseen tarkoittaa sitä rahaa mikä jää asumisen yms. pakollisen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa, että jää elämiseen? Miksi tällaisia aloituksia ei voi tehdä selkeästi? Ihmiset käsittää asiat eri tavoin.
Mulla elämiseen tarkoittaa sitä rahaa mikä jää asumisen yms. pakollisen jälkeen.
Jää siis pakollisten menojen jälkeen. Vakuutusten, lainan, ym jälkeen. Ap.
Me laitetaan taloustilille juuri tuo 2000 kuussa. Sieltä maksetaan eläminen ja laskut. Tosin tammikuussa, kun vakuutuslaskut tulevat, ei 2000 riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitten pitäisi pärjätä ihan hyvin. Monelle jää paljon vähemmän ja tuosta 2000€ maksetaan aivan kaikki. Mä saan n.1400€ käteen ja maksan yksin omakotitalon kuluja. Onneksi asun yksin niin voi ruoasta tinkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö siis tiedä mihin se rahaa tilitä häviää?
Ziisus! Mulla netto 2000-2200e/kk. Ero tulossa, lapsia 2. Vuokraan tulee menemään tuosta n.1000e. Toki siinä kohtaa sitten mulla ei ole mitään muita velkoja, työmatkoihin menee max 50e/kk. Elareita tulee tuohon lisäks 300-400e/kk.
Vierailija kirjoitti:
Me laitetaan taloustilille juuri tuo 2000 kuussa. Sieltä maksetaan eläminen ja laskut. Tosin tammikuussa, kun vakuutuslaskut tulevat, ei 2000 riitä.
Oho! Mitä vakuutuksia teillä on?
Jos tuohon ei sisälly asumisen kulut, niin riittää, kun laittaa riittämään.
Vierailija kirjoitti:
Ziisus! Mulla netto 2000-2200e/kk. Ero tulossa, lapsia 2. Vuokraan tulee menemään tuosta n.1000e. Toki siinä kohtaa sitten mulla ei ole mitään muita velkoja, työmatkoihin menee max 50e/kk. Elareita tulee tuohon lisäks 300-400e/kk.
Mulla ei ole siis myöskään autoa kuluineen, eikä mitään turhia vakuutuksia yms.
Helposti pärjää. Lapsikin vielä niin pieni, ettei sillä ole 500 e/kk harrastusta.