Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva 11kk ei nouse seisomaan

Vierailija
05.02.2026 |

Neuvolan 10kk tarkastuksessa terveydenhoitaja oli hieman ihmeissään kun kerroin, ettei vauva noussut vielä seisomaan. Oletti hoitaja siis että vauva sen osaisi, kunnes kerroin ettei nouse kuin polviseisontaan. Hoitaja "antoi kuitenkin hieman lisäaikaa" taidon oppimiseksi kuukauden verran ja nyt tuo kuukausi on mennyt, eikä meillä vieläkään osata nousta tukea vasten seisomaan. Pitäisi nyt sitten siis laittaa hoitajalle viestiä asiasta. Osaavatko kaikki muut vauvat oikeasti tämän ikäisenä jo nousta tukea vasten seisomaan? 

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän poika nousi tukea vasten seisomaan hieman ennen 1-vuotissynttäreitä. Ilman tukea käveli 15 kuukauden iässä. Ihan normaali 5-vuotias hänestä on kasvanut, jolta sujuu jumppatemppuilut, hiihto, luistelu jne. Kaikki oppii omaan tahtiin.

Kiitos kokemuksesi jakamisesta! Itse olen halunnut ajatella, että eihän tässä vielä kiire mutta kun ammattilainen asiaa niin kovin hämmästeli niin toki pistää mietityttämään.

"Ammattilainen" = neuvolan täti. Voi piru teidän kanssa.

Mikä tässä nyt niin kovin ihmetytti? Neuvolan terveydenhoitajat on koulutettu seuraamaan vauvojen kehitystä, kyllä he siinä suhteessa ammattilaisia ovat

Vierailija
42/43 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muuta, paitsi että : "meillä vieläkään osata nousta tukea vasten seisomaan". Meillä? Siis koskeeko tämä koko perhettä? Ärsyttävä ilmaisu.

Meillä osataan jo sormiruokailla ja pottailla...ikään kuin koko perhe on yhtä samaa oliota. 

Kaikesta sitä ärsyynnytäänki 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hätää. Mun poika kulki 1v 4kk polviseisonnassa ja oppi sitten ihan ykskaks kävelemään varmoin askelin. Hän on ollut todella urheilullinen lapsi ja nuori. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän