Mitkä on sun vuositulot ja minkä arvoisella autolla ajat?
Ihan vaan mielenkiinnosta kun kattelin taas uutta autoa:
Itsellä vuositulot vajaa 70.000 ja auton arvo nykyään ehkä 9.000 euroa.
Kommentit (282)
Tulot noin 45 tonnia vuodessa, auto maksoi 6 vuotta sitten tasan tonnin, kun tingin siitä 250e pois.
Auto ylipäänsä on paskin sijoitus ikinä.
Ansiotulot noin 60 tonnia ja auton arvo 8000. Sen sain juuri tarjouksena vaihdossa. En vaihda. Rahalle on muutakin käyttöä.
Mulla on 22 000 euron vuositulot ja ostin just uuden mersun... Puolet oli omia rahojani ja puolet sain lahjaksi, kun toinen vanhempi halusi mun ostavan kalliimman auton kuin itse ajattelin. Olen ollut vähän sellainen kermapeffa, kun olen ainoa lapsi.
Netto n.35000 auto n.18000
Isotuloista porukkaa täällä vauvapalstalla. Btw.
Vierailija kirjoitti:
Netto n.35000 auto n.18000
Isotuloista porukkaa täällä vauvapalstalla. Btw.
Varsinkin ne työttömät trollit
Enemmän kiinnostaisi koulutustaustasi ja ammattisi?
noin 35t€
Tällähetkellä ei ole autoa käytössä. Kesäisin on harrasteauto käytössä, nyt seisonnassa tallissa.
Eli syksystä kevääseen olen aina ilman autoa.
Auton arvo ~4000€
En yksinkertaisesti tarvitse autoa mihinkään. Julkiset toimivat suht hyvin niin niillä pääsee.
Joka toinen viikko olen töissä eri paikkakunnalla, sinnekkin pääsen junalla kätevästi, matkaa noin 150km
N. 50000e vuositulot, kauppakassiautoni on n. 15v vanha ja arvo noin 7000€.
Mieheni nimissä on ns. pääautomme, pari vuotta vanha plugin-hybridi.
Vierailija kirjoitti:
Enpä arvannutkaan että miljonäärit käyttävät iltansa tonnin käyttö-Corollan hitsaamiseen.
Miljonäärien yleisin auto on Toyota. Tämä kerrottiin jossain sijoitusblogissa.
Meillä on omaisuus vähän yli millin. Meillä on 17 v vanha Avensis .
Ansiotulot yhteensä noin 100.000€ vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon suurituloisia, jotka ajaa halvoilla romuilla. Ajoin itsekin ennen, mutta sitten mun työn puolesta alkoi kertymään niin paljon kilsoja, että alkoi ajomukavuuskin vaikuttaa ajoneuvon valintaan. Vaihdoin n. 20 k arvoiseen hybridiin, jossa automaattivaihteet ja adaptiivinen vakkari. Kaikki mahdolliset ajoavustimet. En enää vaihtaisi pois.
Sama täällä. Meillä oli hirveä ruoska jonka korjauksiin meni niin isot summat, että oli käytännössä vain pakko vaihtaa. Mutta nyt kun on ajellut ns. hyvällä autolla, en voisi enää vaihtaa takaisin.
Me mennään kymmeniä kymmeniätuhansia vuodessa. Autot on halpis pikku autista luxus jumppa autoon. Manuaalista automaattiin. Vanhasta uuteen. Tosi isosta tosi pieneen.
Ja autolla ei ole väliä. Se on kulkuneuvo. Toki sen 5min on kiva kun on uusi hieno auto, mutta sen jälkeen se on vain kulkuneuvo. Tärkeämpää on käyttötarkoitus, luotettavuus ja sopivuus maastoon. Muualla kuin kaupungissa vanha manuaali voi olla paljon parempi, varsinkin vuoristossa ja mudassa.
Vuositulot n. 80 - 90 k€. Autot 55 k€ ja 20 k€.
Ajamme paljon työmatkoja joten juuri tämä kalliimpi auto on sellainen, että sen ratissa viihtyy ja edullista ajaa -> sähköauto. Ei ole syytä kiduttaa itseään ajamalla satojen kilometrien matkoja jollain meluisalla ja epämukavalla kinnerillä.
Tulot n. 20 000 netto/v (ovea). Loput kulutusmenot ja reissaaminen säästöistä ja sijoituksista n. 30 000 e/v. Ei tarvetta autolle. Viimeisen 15 v sitten ostetun 9000 e maksaneen ajoin romuttamolle pari vuotta sitten. Tuolloin kun auton ostin oli nettotulot itsellä n. 7500 e/kk.
Brutto vähän alle 50 000€/vuosi. En omista autoa jolla ajan työkseni, mutta n. 400 000€ uutena maksanut, nyt 2 vuotta vanha, toki sillä ajaa välillä myös työnantaja. Omaa autoa ei ole.
Vuositulot noin 120 000 euroa ja ajan vuosimallin 2016 autolla. Nettiauton myyntipalstan perusteella auton arvo on noin 6000 euroa. Ei ole tarvetta vaihtaa kun auto hyväkuntoinen ja ajan alle 10 000 km vuodessa niin ei tässä nyt ekana ole sähkärillekään tarvetta.
n .80 k€, 2002 vuosimallin Volvo S60.
47k vuodessa
En omista omaa autoa. Ajan firman autolla
1575e netto kuukausitulot. Ei autoa.