Mitkä on sun vuositulot ja minkä arvoisella autolla ajat?
Ihan vaan mielenkiinnosta kun kattelin taas uutta autoa:
Itsellä vuositulot vajaa 70.000 ja auton arvo nykyään ehkä 9.000 euroa.
Kommentit (282)
Omat tuloni ovat, jos teen 100 % työtä, about reilu 50 000 bruttona, miehen tulot jotain noin 40 000 bruttona vuodessa. Auto maksoi 6000 euroa ja siinäkin summassa taisi olla ainakin yksi tonni liikaa.
Auton arvo 25k, vuositulot muutaman tonnin enemmän. Puolison tulot kolminkertaiset. Hänen auton arvo n. 10 tonnia.
Ansio- ja pääomatulot yhteensä noin 115 000€, ei ole autoa eikä edes ajokorttia.
Auto 46000, tulot on mitä on jotain sinne päin.
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti ihmettelen että miten jengillä on varaa niihin autoihin millä ajelevat... eikä kaikilla ole mitään (täys-)autoetuja. ihan peruspertit -ja pirkot joilla bruttoansiot ehkä 3000-3500 eur/kk ajelevat 40-50 tonnin sähköautoilla. Itselläni nettoansiot (palkka + pääomatulot) on yli 4000 eur/kk ja ajan 8 v vanhalla autolla jonka arvo toki vieläkin 17000 eur. Mutta onpahan oma eikä liisattu tai osamaksulla. Tuollaisten liisarivolvojen ja mersujen tai osamaksujen määrät on vähintään 400-500 eur kk ja ei se sähkökään täysin ilmaista ole.
Osamaksun kuukauserä riippuu korosta ja maksuajasta sekä käsirahan ja jäännösarvo määrästä ja 50 000 hintaisella autolla se on helposti tuplasti tuon (400-500) verran. Leasing-maksu vielä enemmän.
Ei tuloja, ei autoa, vain itsemurha
Vuositulot 85 000, auton nykyarvo jotain 15 000.
44000e, autoa en ole omistanut milloinkaan, kortti ollut vuodesta 1993.
- stadi ja 52v ikää
24k ja suunnilleen saman arvoinen auto.
Bruttotulot 20 000 vuodessa. Otin lainan ja ostin 50 000 euron auton. Auto on minulle tärkeä väline ja statussymboli. Miksen laittaisi siihen 60% kuukausituloistani seuraavan 5 vuoden ajan?
Ei riitä matikkataidot laskemaan mut noin 600€ saan Kelalta kuussa käteen ja autoa ei ole.
Vuositulot 35 000, auto jolla ajan noin 60 000.
Aika halvoilla autoilla hyvätuloisetkin ajavat. Itse olen vaihtanut auton uuteen 3-4 vuoden välein jo 25 vuotta. Olen sen verran mukavuudenhaluinen.
Tulot 80000€/v ja auton arvo 120000€. En omista vaan liisaan, koska se on järkevää.
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti ihmettelen että miten jengillä on varaa niihin autoihin millä ajelevat... eikä kaikilla ole mitään (täys-)autoetuja. ihan peruspertit -ja pirkot joilla bruttoansiot ehkä 3000-3500 eur/kk ajelevat 40-50 tonnin sähköautoilla. Itselläni nettoansiot (palkka + pääomatulot) on yli 4000 eur/kk ja ajan 8 v vanhalla autolla jonka arvo toki vieläkin 17000 eur. Mutta onpahan oma eikä liisattu tai osamaksulla. Tuollaisten liisarivolvojen ja mersujen tai osamaksujen määrät on vähintään 400-500 eur kk ja ei se sähkökään täysin ilmaista ole.
Se sähkö voi kuulua liisarihintaan. Itse ajattelen kyllä meidän sähköautosta että onneksi ei ole oma.
Tulot n. 86000 samoin miehellä. Auton arvo n. 5000. 1 auto, mies kulkee polkupyörällä työhön.
Ei kiinnostusta vaihtaa autoa enää. Vuosi sitten mietimme sähköautoa, mutta vaikutti niin huonolta investoinnilta, että päätimme ajaa tämän loppuun.