Mitkä on sun vuositulot ja minkä arvoisella autolla ajat?
Ihan vaan mielenkiinnosta kun kattelin taas uutta autoa:
Itsellä vuositulot vajaa 70.000 ja auton arvo nykyään ehkä 9.000 euroa.
Kommentit (282)
Palkkatulot + pääomatulot n. 77 000 eur. Auton arvo on 17 000 eur.
Vuositulot 0 €, tässä mukana myös yhteiskunnan tuet. Olen varallisesti riippumaton. Ajan hitusen alle 10 000 € arvoisella autolla, en koe tarpeelliseksi mainostaa varallisuuttani.
Vierailija kirjoitti:
Paljon suurituloisia, jotka ajaa halvoilla romuilla. Ajoin itsekin ennen, mutta sitten mun työn puolesta alkoi kertymään niin paljon kilsoja, että alkoi ajomukavuuskin vaikuttaa ajoneuvon valintaan. Vaihdoin n. 20 k arvoiseen hybridiin, jossa automaattivaihteet ja adaptiivinen vakkari. Kaikki mahdolliset ajoavustimet. En enää vaihtaisi pois.
Ihan mielelläsi vaihdat pois sitten, kun nykyinen auto vanhenee. Et selkeästi osaa hahmottaa tulevaisuutta. Hmm, kuulostat ihan konsultilta, ovat pääsääntöisesti idiootteja.
Vierailija kirjoitti:
Vuositulot 0 €, tässä mukana myös yhteiskunnan tuet. Olen varallisesti riippumaton. Ajan hitusen alle 10 000 € arvoisella autolla, en koe tarpeelliseksi mainostaa varallisuuttani.
Minä taas olen "vaarallisesti riippumaton". Tuo siis tarkoittaa että olen vaaraksi mm Kokoomukselle ja Perussuolikaisille koska en suostu (käytännössä kykene) nielemään heidän valheitaan.
tulot 130000 euroa vuodessa. Auto 45000 euroa.
70000 eur vuodessa ja autolla pelkkä käyttöarvo, eli tuoreella leimalla tonnin saisi.
Vierailija kirjoitti:
tulot 130000 euroa vuodessa. Auto 45000 euroa.
Ja asut Muumitalossa
Vuositulot reilu 6000, just ostin auton, käteisellä 17000.
Vierailija kirjoitti:
Aika sama mulla, nyt tosin otin OVEn kun ikä täyttyi. Ehkä toi ikä tuo senkin että Mersu on downshiftattu Kiaan, ei tarvi esitellä.
Vuositulot n.50 000€. Auto maksoi 3 vuotta sitten 30 000€, uutena maksanut n. 50 000€. Minulla on täysi autoetu, kustannukset itselleni reilu 240€/kk, sis kaikki. Arvostan helppoutta ja ennakoitavuutta. Ei yllättäviä kuluja vaikka kävisi mitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon suurituloisia, jotka ajaa halvoilla romuilla. Ajoin itsekin ennen, mutta sitten mun työn puolesta alkoi kertymään niin paljon kilsoja, että alkoi ajomukavuuskin vaikuttaa ajoneuvon valintaan. Vaihdoin n. 20 k arvoiseen hybridiin, jossa automaattivaihteet ja adaptiivinen vakkari. Kaikki mahdolliset ajoavustimet. En enää vaihtaisi pois.
Ihan mielelläsi vaihdat pois sitten, kun nykyinen auto vanhenee. Et selkeästi osaa hahmottaa tulevaisuutta. Hmm, kuulostat ihan konsultilta, ovat pääsääntöisesti idiootteja.
Vain idiootti kirjoittaisi jotain tuollaista
-eri
Mulla vuodessa tulot noin 41t ja miehellä vajaa 50t. Hän ajaa vanhalla V70 ja mulla on myös vanha diisseli alla. Molempien arvo ei varmaan yhteen laskettuna ole 2500€. Kumpaakaan ei kiinnosta auto yhtään, ainakaan tämmönen käyttis. Harratusvehkeisiin on panostettu enemmän.
Vuositulot noin 80 000 e, alla vanha diesel-Volvo, jolla on jäljellä vain käyttöarvo. Mutta tykkään siitä :-)
65k fyrkkaa vuodessa ja auto 20 vuotta vanha ja käyttöarvo, ehkä 2000e, toimii ja jopa 5000 km tulee vuodessa ajettua.
Vuositulot 120 000, autoetu, hintaluokka 50 000, täysähkö tietenkin
Vierailija kirjoitti:
Noin 85 tonnia bruttona pääomatuloja, en työelämässä, liikun julkisilla. Auto on yksi maailman huonommista sijoituksista. Suurin osa tarvii sitä muutaman tunnin vuodessa.
M54
Ei se ole sijoitus, vaan kuluva mukavuushyödyke, samoin kuin asunto tms.
Itse tykkään autolla liikkumisen helppoudesta, mutta en halua laittaa siihen pääomaa joten ajelen ostaessa reilusti alle 10000€ pirsseillä jotka ajan täysin loppuun. Eka kesti 18v, nykyisellä olen ajellut 21v.
Brutto 83 000 euroa. En omista autoa.
Sama täällä. Meillä oli hirveä ruoska jonka korjauksiin meni niin isot summat, että oli käytännössä vain pakko vaihtaa. Mutta nyt kun on ajellut ns. hyvällä autolla, en voisi enää vaihtaa takaisin.