Pitääkö mielestäsi maisterin suostua minkälaiseen hommaan tahansa?
Kommentit (17)
En tiedä pitääkö, mutta tosiasia on, että töissä ollessa on paljon helpompi saada uutta työtä kuin työttömänä ollessa. Joten olisi viisasta suostua ensin siihen työhön mitä saa, vaikkei se välttämättä vastaisi koulutusta, ja hakea sitten samalla koko ajan uutta, koulutusta vastaavaa työtä.
Maisteria ei huolita edes sellaisiin hommiin jotka osaa alemman korkeakoulututkinnon tai ammattikorkean suorittaneet. Oma kokemus di-tutkinnon kanssa vastaavasta: Jos olet "liian koulutettu" johonkin työhön niin olisit (muka) vain odottelemassa parempaan duuniin siirtymistä. Tämän olen itse kuullut ihan suoraan minulle sanottuna puhuessani työpaikkaa mainostavan yrityksen edustajan kanssa.
M60
Näin maisterina yritin viime työttömyyskaudella päästä edes haastatteluun mm. siistijäksi ja kaupungin viherosastolle. Ei toivoakaan.
Ap väittää että kadunlakaisijaksi oltaisi edes valitsemassa maisteria?
Ihmisen pitäisi itse olla vastuussa omasta elatuksestaan, kykyjensä mukaan. Maisterilla on koulutus tehdä erikoisalansa todennäköisesti paremmin palkattuja tehtäviä, mutta se että niitä ei ole, ei se ole syy jäädä muiden elätettäväksi. Työttömyyskorvauksen kaltaiset yhteiskunnan tuet on väliaikaisratkaisu yllättävään tilanteeseen jossa työ loppuu ja etsitään seuraava työ. Maisterilla on koulutuksensa takia myös mahdollisuus löytää työtä laajemmalti kuin ne joilla ei ole koulutusta.
Jos maisterin ainoa mahdollisuus työllistyä on kadunlakaisija niin se on sitten otettava.
Miksi pitäisi? Eikö tässä maassa ole tarpeeksi työttömiä tuohon työhön? joilla ei ole mitään koulutusta jne.JOs ei ole niin olisi syytä pohtia, miksi kalliin verovaroin koulututetaan maistereita siivoojiksi.
Ei tietenkään. Osoitettua paikkaa on pakko hakea mutta sen aikana ja jälkeen on monta mahdollisuutta työnantajankin todeta, että maisteri ei välttämättä sovi mihinkään apinatyöhön. Hyvä keino on aloittaa palkkatoiveella hakemuksessa
Kandin tutkinnollakaan ei pääse kadunlakaisijaksi tai vastaaviin hommiin. Opiskelijana pääset, mutta annas olla, kun saat paperit ulos, niin ykskaks oletkin ylikoulutettu.
Maaseudulla maisteri kulkee kylänraitilla nauttien ihailevista katseista. Kahville voi pistäytyä rahvaan tupaankin, emäntä vyörää pöytään parhaat pullat ja kysyy, saisikos maisterille olla lisää kahvia?
Vierailija kirjoitti:
En tiedä pitääkö, mutta tosiasia on, että töissä ollessa on paljon helpompi saada uutta työtä kuin työttömänä ollessa. Joten olisi viisasta suostua ensin siihen työhön mitä saa, vaikkei se välttämättä vastaisi koulutusta, ja hakea sitten samalla koko ajan uutta, koulutusta vastaavaa työtä.
Henkilökohtaiseksi avustajaksi pääsee ihan kuka vaan. Ei tarvitse olla työhistoriaa. Olen tämän ihan itse todistanut.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen pitäisi itse olla vastuussa omasta elatuksestaan, kykyjensä mukaan. Maisterilla on koulutus tehdä erikoisalansa todennäköisesti paremmin palkattuja tehtäviä, mutta se että niitä ei ole, ei se ole syy jäädä muiden elätettäväksi. Työttömyyskorvauksen kaltaiset yhteiskunnan tuet on väliaikaisratkaisu yllättävään tilanteeseen jossa työ loppuu ja etsitään seuraava työ. Maisterilla on koulutuksensa takia myös mahdollisuus löytää työtä laajemmalti kuin ne joilla ei ole koulutusta.
Jos maisterin ainoa mahdollisuus työllistyä on kadunlakaisija niin se on sitten otettava.
Mikä kastike eltaantuneelle kokoomuskalkkunalle?
Suomen talouden pahin ongelma on asia josta ei saa keskustella, Suomeen on kehittynyt todellisuudessa työvoimapula joka rajoittaa yrityksien toimintamahdollisuuksia. Näennäist työttömät ihmiset joutuvat hakemaan työpaikkoja vaikka tarkoituksena ei ole missään tapauksessa ryhtyä töihin mutta työtoimisto vaatii työnhakua jotta saa päivärahaa. Ihmetyttää että yliopistotasoisen koutuksen saaneet talousasiantuntijat eivät ymmärrä mistä on kysymys vai eivätkö he uskalla puhua todellisista ongelmista. Yliopistoissa taloustiede ja oikeustiede ovat pahasti hakoteille, yliopistolaitos täytyisi joko purkaa tai uudistaa ihan kokonaan. Meidän aika hyvä hallituksemme joutuu yrittää toimia näitten pelletalous asiantuntijoiden mukaan ja ongelmia aiheutuu siitä. Punavihreä vasemmiston kehittämät sosiaalietuudet vievät motivaation ihmiseltä tehdä töitä ja heittäytyvät työttömäksi koska heidän elintasonsa ei siitä paljon heikkene. Näitä ongelmia ei feministisen moraalin mukaan saisi ääneen lausua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henkilökohtaiseksi avustajaksi pääsee ihan kuka vaan. Ei tarvitse olla työhistoriaa. Olen tämän ihan itse todistanut.
Kiva tietää, vammainen. Montako maisteria arvon vammainen on työllistänyt?
Vierailija kirjoitti:
Suomen talouden pahin ongelma on asia josta ei saa keskustella, Suomeen on kehittynyt todellisuudessa työvoimapula joka rajoittaa yrityksien toimintamahdollisuuksia. Näennäist työttömät ihmiset joutuvat hakemaan työpaikkoja vaikka tarkoituksena ei ole missään tapauksessa ryhtyä töihin mutta työtoimisto vaatii työnhakua jotta saa päivärahaa. Ihmetyttää että yliopistotasoisen koutuksen saaneet talousasiantuntijat eivät ymmärrä mistä on kysymys vai eivätkö he uskalla puhua todellisista ongelmista. Yliopistoissa taloustiede ja oikeustiede ovat pahasti hakoteille, yliopistolaitos täytyisi joko purkaa tai uudistaa ihan kokonaan. Meidän aika hyvä hallituksemme joutuu yrittää toimia näitten pelletalous asiantuntijoiden mukaan ja ongelmia aiheutuu siitä. Punavihreä vasemmiston kehittämät sosiaalietuudet vievät motivaation ihmiseltä tehdä töitä ja heittäytyvät työttömäksi koska heidän elintasonsa ei siitä paljon heikkene. Näitä ongelmia ei femin
Sinulla on akuutti psykoosi. Todellisuudentajusi on pahasti hämärtynyt. Hakeudu välittömästi hoitoon.
Ehdottomasti tässä paskamaassa pitää.