En saa töitä. Mitä kauemmin työttömänä sitä vaikeampaa.
En saa töitä. Saatan päästä työhaastatteluun, mutta siellä alkaa se kinuaminen "MIKSI OLET TYÖTTÖMÄNÄ"!"
Muutenkin nuo työhaastattelut on nykyään ihan hirveitä. Ei jää ainakaan positiuivine kuva yrityksestä, kun ovat kuin poliisikuulusteluja. Työnhakija ei saa sanoa yhtään väärä sanaa, mutta työnantaja saa pamautella ihan mitä kysymyksiä tahansa. EN jaksa enempää.
Kommentit (15)
Se on diplomatiaa. Siellä erotetaan sanavalmiit ja helposti luovuttavat toisistaan. Ei kukaan tarvitse ihmistä, joka ei jaksa sitä leikkiä.
Perusta itse yritys ja palkkaa sinne tekijöitä matalla kynnyksellä.
Olen koko työurani ajan varautunut siihen ettei kukaan palkkaa 90-luvulla kauppista käynyttä 50v naista, eli olen ennakoinut että joku päivä olen työtön joka ei kelpaa kenellekään.
Olen jo luovuttanut, 12 vuotta työttömänä. Alle 10 vuotta eläkkeeseen.
Työtön duunari
Niin? Mä olen ollut nyt kuusi vuotta työttömänä. Asiat on mitä on ja sen kanssa on tultava toimeen.
Vierailija kirjoitti:
Se on diplomatiaa. Siellä erotetaan sanavalmiit ja helposti luovuttavat toisistaan. Ei kukaan tarvitse ihmistä, joka ei jaksa sitä leikkiä.
Niin ja tuohon teatteriin tottuu joka pyörii niin työvoimaviranomaisten, työnantajien kuten työnhakijoidenkin kesken. Kun muutamankin vuoden haeskelee töitä.
Vierailija kirjoitti:
Eli toisin sanoen; ne jotka osaa nuoleskella ja ne joilla on ylpeyttä.
Olen tiennyt jo ala-asteesta alkaen (90-luvulla) että minusta tulee työtön isona. Ja niinhän siinä kävi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli toisin sanoen; ne jotka osaa nuoleskella ja ne joilla on ylpeyttä.
Juuri ne jotka haluaa aidosti tehdä työtä saadakseen sen toimeentulon, eikä se työ ole oman tärkeyden tunteen välikappale.
Vierailija kirjoitti:
Olen tiennyt jo ala-asteesta alkaen (90-luvulla) että minusta tulee työtön isona. Ja niinhän siinä kävi.
Yo-rivisi?
Vierailija kirjoitti:
Olen koko työurani ajan varautunut siihen ettei kukaan palkkaa 90-luvulla kauppista käynyttä 50v naista, eli olen ennakoinut että joku päivä olen työtön joka ei kelpaa kenellekään.
Miten olet toiminut sen eteen, ettet joudu tuohon tilanteeseen? Olet varmasti kouluttautunut lisää jne?
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne elämän realiteetit ymmärtää jo pari kymppisenä jos ei kuvittele olevansa joku universumin kiintotähti. Joillekin se todellisuus on märkä turbaani vasten kasvoja.
Nykyään on niin paljon työttömiä ja köyhiä työssäkäyviä, etten itse työttömänä viitsi tuhlata aikaa itseni soimaamiseen, vaan teen ja harrastan asioita, joista tykkään ja pidän huolta hyvinvoinnistani (=terveydestäni).
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten olet toiminut sen eteen, ettet joudu tuohon tilanteeseen? Olet varmasti kouluttautunut lisää jne?
Mitä kapeamman sektorin ihminen osaa sitä riippuvaisempi hän on valtakoneistosta. Töitä oppii tekemällä, ei lukemalla. Enkä ole pitänyt itsestäni meteliä..
Ei ole niin merkityksellistä nykyään vaikka olisi pieniä aukkoja cv:ssä. Kunhan työnteko maistuu.