Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oon mennyt entistä huonompaan kuntoon "työttömyyden" aikana

Vierailija
05.02.2026 |

Kun on jatkuva huoli toimeentulosta eikä mulla ole varaa hoidattaa itseäni missään yksityisissä palveluissa eikä maksaa liikunnanohjauksesta, ostaa riittävän ravitsevaa ruokaa, vitamiineja ja lisäravinteita.

Työeläkeyhtiön mielestä mulla on työkykyä jäljellä (ja se on ihan totta), mutta ei tällaista rampaa oikeasti kukaan palkkaa ja sekä fyysisten että psyykkisten ongelmien määrä vaan lisääntyy. Ja olen alkanut kyseenalaistaa koko ammattitaitoni. Ehkä en oikeastikaan osaa mitään?

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyväntuulisuuteeni saattaa toki vaikuttaa sekin, että olen aina pitänyt itselläni reilua puskurirahastoa, koska olen osannut arvata pitkien työttömyysjaksojen osuvan kohdalleni.

Eli syntymästä asti aloit kerätä puskurirahastoa sitä varten, että heti 18-vuotiaana sait sairauden jota varten et koskaan päässyt työelämään?

Mahtavaa! Upeaa, että ne rahat riittävät vielä 4-kymppisenäkin. 

Vierailija
22/63 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vuoden pituisia työttömyysjaksoja."

Mä olen ollut jo kolme vuotta pois työelämästä ja mulla on vielä opintolainatkin niskassa. Käteen jää sen verran, että pysyy juuri ja juuri hengissä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytät julkista terveydenhuoltoa ja liikuntatunnit puoleen hintaan työväenopistossa ja sitten lopetat ruikuttamisen, niin voit jo pikkuisen paremmin. Tälleen me muutkin työttömät tehdään. 

Ei liikkumiseen tarvitse mitään ohjattua liikuntaa, vaan nytkin on ulkona aivan ihana aurinkoinen sää, jossa on mukava käydä ulkoilemassa. Itse panostin kerralla vuosia sitten kunnon talvitakkiin ja siitä on ollut iloa jo lukuisina talvina. Ja huom. kerrospukeutuminen. Lisäksi kotonaan voi punnertaa, tehdä kyykkyjä, vatsalihasliikkeitä, kahvakuulailla, nostella käsipainoja....

Mun keho on tällä hetkellä niin rikki, että fysioterapeutti kielsi painojen nostelun ja kaiken fyysisesti rasittavan, ja juoksemaan en ole pystynyt viimeiseen neljään vuoteen. Haaveilen siis Yogaiasta, jossa on todella paljon esim. restoratiivista joogaa ja mindfullnesia suomeksi. Se on ollut mulla jo vuosia, mutta nyt ei ole varaa enää hankkia.

Ap

Niin ainahan sitä toki keksii tekosyitä, ettei tarvitse ottaa vastuuta omasta terveydestään. Mutta muistapa silti,  ettei kukaan muu voi sinun terveytesi puolesta liikkua ja kuntoilla. Itse se on jokaisen tehtävä. Tyhmästä päästä  kärsii koko ruumis, kuuluu tunnettu sanonta : D

sama

Vierailija
24/63 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytät julkista terveydenhuoltoa ja liikuntatunnit puoleen hintaan työväenopistossa ja sitten lopetat ruikuttamisen, niin voit jo pikkuisen paremmin. Tälleen me muutkin työttömät tehdään. 

Ei liikkumiseen tarvitse mitään ohjattua liikuntaa, vaan nytkin on ulkona aivan ihana aurinkoinen sää, jossa on mukava käydä ulkoilemassa. Itse panostin kerralla vuosia sitten kunnon talvitakkiin ja siitä on ollut iloa jo lukuisina talvina. Ja huom. kerrospukeutuminen. Lisäksi kotonaan voi punnertaa, tehdä kyykkyjä, vatsalihasliikkeitä, kahvakuulailla, nostella käsipainoja....

Mun keho on tällä hetkellä niin rikki, että fysioterapeutti kielsi painojen nostelun ja kaiken fyysisesti rasittavan, ja juoksemaan en ole pystynyt viimeiseen neljään vuoteen. Haaveilen siis Yogaiasta, jossa on todella paljon esim

Satanen vetoa, että YouTubesta löytyy videoita, joten ei kun sitä kaivelemaan. Todennäköisesti kirjastosta löytyy kirjoja aiheesta tai vastaavasta. Ohjattuja joogatunteja työväenopistossa halvalla työttömille 

Vierailija
25/63 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei esim. selkä, lonkka, polvi ym vaivojen vuoksi julkiselle pääse. Yritetty on. Kun tekee pätkittyjä määräaikaisuuksia, ei voida työterveyshuoltokaan. Eikä löydy muutamaa tonnia, että menisi yksityiselle.

Vierailija
26/63 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Vuoden pituisia työttömyysjaksoja."

Mä olen ollut jo kolme vuotta pois työelämästä ja mulla on vielä opintolainatkin niskassa. Käteen jää sen verran, että pysyy juuri ja juuri hengissä.

Ap

On ollut myös vuosikausien pituisia työttömyysjaksoja, joiden aikana olen tehnyt välillä satunnaisia jaksoja osa-aikatyötä. Opiskeluaikoina budjetoin rahani ja keräsin pulloja ja tölkkejä ja söin jo silloin terveellistä edullista itsetehtyä ruokaa. Jos sain sukulaisilta lahjaksi rahaa, niin laitoin ne rahastoon kasvamaan.  Valintoja, valintoja.

Vierailija
27/63 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Niin ainahan sitä toki keksii tekosyitä, ettei tarvitse ottaa vastuuta omasta terveydestään. Mutta muistapa silti,  ettei kukaan muu voi sinun terveytesi puolesta liikkua ja kuntoilla. Itse se on jokaisen tehtävä. Tyhmästä päästä  kärsii koko ruumis, kuuluu tunnettu sanonta : D"

Onpa täällä taas empaattisia ihmisiä tänään. Mulla on ihan fyysinen vamma, jonka takia en pariin vuoteen edes pystynyt kävelemään kunnolla. Juoksua se ei kestä vieläkään ja tuskin tulee enää koskaan kestämäänkään. En saa sitä parantumaan vaikka kuinka "ottaisin vastuuta" (ja sitä olen ottanut niin paljon kuin mahdollista, mutta tällä hetkellä taas on aika rajallinen valikoima käytössä).

Ap

Vierailija
28/63 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

TE LUUSERIT NAURATATTE MINUA XD

ITSE TEIDÄN ON OTETTAVA VASTUU LIIKKUMISESTANNE JA TEHTÄVÄ ITSE TERVEELLISTÄ RUOKAA JUUREKSISTA, VIHANNEKSISTA JA HEDELMISTÄ, NIILLÄ ON KUULKAAS EDULLINEN KILOHINTA.

Ja nyt ihan oikeasti lopetatte sen alkoholin kittaamisen ja tupakoinnin. Pilaatte meidän kunnollisten köyhien maineen. Siis ihan oikeasti  >: (

t. köyhä itsekin, mutta käyttää järkeä

Vierailija
29/63 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netissä on vaikka kuinka paljon ohjeita ja videoita liikkumiseen ja kuntoiluun. Monilla paikkakunnilla on myös ulkoilureittien varrella ilmaisia kuntoiluvälineitä, joissa voi kävelylenkin lomassa tehdä erilaisia liikkeitä. Kuten jo täällä onkin ehdotettu, niin ruokavalio halpojen terveellisten papujen, linssien ja  kausivihannesten ja hedelmien ympärille. Lihat tarjouksista. Valitettava tosiasia on, että nykypäivänä samoista työpaikoista kilpailee niin moni, että on ihan selvää, että iäkkäät, huonon työkokemuksen omaavat ja puolikuntoiset jäävät mappiin ö. Tästä syystä verkostuminen on nykypäivän a ja o. Kevyisiin mukaviin töihin on satoja hakijoita. Itsekin kuulun tähän ryhmään.

Vierailija
30/63 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

*Niin ainahan sitä toki keksii tekosyitä, ettei tarvitse ottaa vastuuta omasta terveydestään. Mutta muistapa silti,  ettei kukaan muu voi sinun terveytesi puolesta liikkua ja kuntoilla. Itse se on jokaisen tehtävä. Tyhmästä päästä  kärsii koko ruumis, kuuluu tunnettu sanonta : D"

Onpa täällä taas empaattisia ihmisiä tänään. Mulla on ihan fyysinen vamma, jonka takia en pariin vuoteen edes pystynyt kävelemään kunnolla. Juoksua se ei kestä vieläkään ja tuskin tulee enää koskaan kestämäänkään. En saa sitä parantumaan vaikka kuinka "ottaisin vastuuta" (ja sitä olen ottanut niin paljon kuin mahdollista, mutta tällä hetkellä taas on aika rajallinen valikoima käytössä).

Ap

Noh minkäpä minä sitten sille mahdan, jos et halua ottaa vastuuta itsestäsi. Kukaan ei sinulle juoksemista tyrkytä. Ihan voi vain kävelylenkeillä käydä vaikka useamman kerran päivässä pilkottuna useampaan pätkään. En muuten sinua osaa neuvoa. Itse oon justiinsa lähdössä ulkoilemaan.

t. se sama työtön

Vierailija
31/63 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten minulla on varaa käydä salilla ja liikkua jos ei muilla työttömillä ole. Tuloni on sentään vain 900 euroa kk.

Taidatte juopotella ja polttaa tupakkia kelarahoilla joten ei ole vaa hoitaa omaa kuntoaan. Olen aika hyvässä kunnossa ja jaksan kaikkea.

Vierailija
32/63 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten minulla on varaa käydä salilla ja liikkua jos ei muilla työttömillä ole. Tuloni on sentään vain 900 euroa kk.

Taidatte juopotella ja polttaa tupakkia kelarahoilla joten ei ole vaa hoitaa omaa kuntoaan. Olen aika hyvässä kunnossa ja jaksan kaikkea.

Varmaan siksi, että sulla ei ole opintolainan lyhennyksiä maksettavana? Mulla on ja ne kaataa koko talouden.

Ap

Vierailija
33/63 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuminauhajumppaan löytyy todella paljon ohjeita. Kuminauha-avusteisesti tehtäviä liikkeitä suositellaan muutenkin ihmisille, joilla on joku paikka romuna esim. olkapää tai polvi. Olisi varmaan toivimiva aloittajallekin. Itselläni on tällä hetkellä kaksi tuttavaa, jotka tekevät näitä liikkeitä vahvistaakseen ongelma-alueen lihaksia.

Vierailija
34/63 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuminauhajumppaan löytyy todella paljon ohjeita. Kuminauha-avusteisesti tehtäviä liikkeitä suositellaan muutenkin ihmisille, joilla on joku paikka romuna esim. olkapää tai polvi. Olisi varmaan toivimiva aloittajallekin. Itselläni on tällä hetkellä kaksi tuttavaa, jotka tekevät näitä liikkeitä vahvistaakseen ongelma-alueen lihaksia.

Tätä tein viimeksi eilen yläkropalle.

Ap

Vierailija
35/63 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuminauha-avusteinen? :D Kuminauhaa käytetään vastuksena, ei avustajana (paitsi leuanvedossa).

Vierailija
36/63 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hiivatin vitamiineja ja lisäravinteita tarvitset? Ostat terveellistä ruokaa niilläkin rahoilla. Hyvin on lisäravinteiden mainostus onnistunut. 

Vierailija
37/63 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hiivatin vitamiineja ja lisäravinteita tarvitset? Ostat terveellistä ruokaa niilläkin rahoilla. Hyvin on lisäravinteiden mainostus onnistunut. 

D-vitamiinia, rautalisää, rasvahappoja ja kollageenia. Halvempia nuo on kuin kala.

Ap

Vierailija
38/63 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla se menee päinvastoin. Kun olen töissä niin en saa liikuttua niin paljon kuin työttömyysjaksojen aikana. Ei se liikkuminen mitään saleja kaipaa vaan raikasta ulkoilmaa ja lenkkipolkuja. 

Vierailija
39/63 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen. Itse olen aina nimenomaan työttömyysjaksoilla erityisen hyvässä kunnossa, koska silloin jaksaa harrastaa kotona kahvakuulailua ja painojen nostelua ja käydä ihanilla pitkillä virkistävillä kävelylenkeillä (lämpimällä kelillä toki juosta tai pyöräillä) ja on aikaa toteuttaa itseään harrastusten parissa. Ja terveellistä ruokaa saa valmistettua hedelmistä, juureksista, vihanneksista ja rasvattomista maitotuotteista. Myös marjoihin on sen verran varaa, että saa nauttia kaurapuuron kanssa. Kaurapuuroakin saa tuunattua moneen muotoon esim. tuorepuurona ja mausteilla. Hyväntuulisuuteeni saattaa toki vaikuttaa sekin, että olen aina pitänyt itselläni reilua puskurirahastoa, koska olen osannut arvata pitkien työttömyysjaksojen osuvan kohdalleni.

Täällä sama ja lisäksi on sijoituksissa rahaa.

Vierailija
40/63 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei esim. selkä, lonkka, polvi ym vaivojen vuoksi julkiselle pääse. Yritetty on. Kun tekee pätkittyjä määräaikaisuuksia, ei voida työterveyshuoltokaan. Eikä löydy muutamaa tonnia, että menisi yksityiselle.

Vesijuoksemaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi