Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sähkön hinnasta jauhaminen on järjetöntä

Vierailija
05.02.2026 |

Kun et lämmitä pelkällä sähköllä.

Sähkön osuus elinkustannuksista on prosentin luokkaa. Eli ihan yks vitunmaku onko sähkölasku 40 vai 60 eur/kk.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ollut jo vuosia määraikaisia, kiinteähintaisia sähkösoppareita. Eipä tarvii seurailla pörssisähkön hintoja ja sauna lämmitetään ja auto ladataan just silloin kun halutaan.  

Eli teille se sopii.  Meille se ei sovi kun sähköä kuluu enemmän kesäaikaan kun sähkö halpaa.  Jokainen tyylillään.

Miten kesällä voi kulua sähköä enemmän kuin talvella? Nyt on mennyt noin 60kwh/päivä, kesällä menee 8kwh/päivä.

Niin.  Siinäpä ihmettelemistä kun MULLA menee.  Eikö kaikilla muka ole niin kuin MULLA.  Ei kyllä ole millään mahdollista.

Vierailija
22/30 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mut se olikin liki tonnin eikä ole sähkölämmitystä. Hassua tässä on sekin, että P. Orpo huuteli -22 hallitukselle että sähkön hinnoilla pitää tehdä jotain ja nyt istuu itse hallituksessa. Onko puhua putkahtanut mitään?

Vuonna 2022 määräaikaiset sopimukset oli 40-50 c/kWh. Nyt vastaavan sopimuksen saa 7-8 c/kWh hintaan. En siis ymmärrä miksi tässä nyt kenenkään pitäisi niin kauheasti huudella. Toki hinta on korkeampi kuin ennen Venäjän hyökkäystä. Pörssisähkössä on aina heilumista ja tulee olemaan. Tärkeintä on se, että sähköä saa kohtuulliseen hintaan edes jollain sopimuksella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sähkölasku on 300-500/kk, niin taitaa olla enemmän kuin prosentti elinkustannuksista. Minulla eläke nettona 1200 euroa ja tammikuun sähkölasku noin 300 euroa.

Tarkista elintapasi tai sinua huijataan!

Miten niin huijataan? Sähkön kulutus tammikuussa noin 1400kwh, määräaikainen sähkö 8,45/kwh, siihen lisäksi siirto, perusmaksu, sähköverot. Kaikkine maksuineen sähkö noin 22snt/kwh.

Vierailija
24/30 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama järkevä lause tähän keskusteluun.

Tammikuun  lasku 370 euroa, Peruslämpö 13 astetta talven ajan päällä. kilowatti 18 senttiä. Toisaalta Saksan markkinoilla 35 senttiä kilowatti ja tämän määrää kaupunki. Siis on eroa Suomen oloihin. Tosin talvi on enemmänkin -2 -keliä

Joulukuun sähkölasku noin 8 senttiä kilovatti 166 euroa. Lämmitettävää peruslämpöistä 105 neliötä. 

Vierailija
25/30 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin laitettiin jonotukseen. Ei voi olla totta: 

Niin ja tuossa kokonaislaskussa tietysti mukana hit onm oiset perusmaksut ja kaikki muu.

Vierailija
26/30 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on sähkölämmitys ja tammikuussa koko lasku kaikkineen 1957 kWh kului. Hirveän hössötyksen ja huippuhintojen jälkeen olin sitten saanut äsken tammikuulta sähkölaskun, pörssisähkö. Keskihinta 12 c/kWh ALV nolla, ja 15 c/kWh jossa alvi laskettu mukaan. Ei lopulta kovin ihmeellinen kustannus.

Vierailija
27/30 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on, sähköhän maksaa aina saman verran.

Vierailija
28/30 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi taas näppejä nuolemassa, usa osti teboilin. Voi ei. Ei kai hallitus sähkön perusmaksuista päätä. Ei kai hallitus veden hirvittävistä perusmaksuista päätä? Veden perusmaksut ivat hirveitä.

Vierailija
29/30 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla kyllä 6000 euroa kuussa mene elämiseen jos 60 euron sähkölasku on prosentti.

Vierailija
30/30 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mulla on sähkölämmitys ja tammikuussa koko lasku kaikkineen 1957 kWh kului. Hirveän hössötyksen ja huippuhintojen jälkeen olin sitten saanut äsken tammikuulta sähkölaskun, pörssisähkö. Keskihinta 12 c/kWh ALV nolla, ja 15 c/kWh jossa alvi laskettu mukaan. Ei lopulta kovin ihmeellinen kustannus.

Miten se pörssihinta sinulla noin vähän oli minulla keskihinta 18 senttiä plus kaikki muut kustannukset. Fortum ja Caruna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä