Koirat ovat minulle yksi elämän tärkeimpiä asioita
(Meinasin laittaa otsikoksi "koirahullut" mutta arvelin että se olisi provosoinut turhaan tietynlaista väkeä)
Mutta, koirat! Elämäntapa, intohimo, varmasti tavallaan tietyn sosiaalisen tilan täyttävä pala etenkin aiemmin (vaikea perhetausta, olin myös pitkään sinkku).
Olisin piiiitkästä aikaa tsekannut lemmikkipalstat, mutta se oli kadonnut :o
En ollut siellä koskaan sellainen niinsanottu aktiivi että olisi ollut oma nimimerkki tai jotain. Mutta tykkäsin lukea ja osallistua asiallisiin keskusteluihin tyyliin koulutus, värigenetiikka, rotujen historia, jos jollain oli pennut...
Nykyään monet blogitkin on hiljenneet. Kai koirailu on pitkälti somessa (X? insta? Tiktok, peräti?), mutta itse en koe omaksi laittaa itsestäni tai koirista kuvia.
En tiedä, ehkä tänne saisi jotain keskustelua, ehkä ei?
Ja niin, nykyäänhän minulla on rakas avomies, koirat ovat silti säilyttäneet voimakkaasti asemansa ja niiden määrä on suhteen aikana hieman lisääntynytkin. Eli kyse ei kai sinänsä koskaan ollut vain yksinäisyydestä ainakaan minulla. :)
Jokin koirissa vain on loputtoman kiehtovaa. Oikein välillä harmittaa, ettei yhden ihmiselämän aikana voi kaikkia kiinnostavia koiria pitää, eikä kaikkia juttuja kokea tai tutkimuksia lukea! Minusta ei ole luomaan mitään hienoa somesisältöä aiheesta, mutta ehkä voisin tehdä jonkun pelkällä profiilikuvalla olevan tilin instaan, että voisi sinne siirtyneitä tyyppejä edes seurailla.
-viides koira haaveissa
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
En jaksanut lukea loppuun asti, mutta mun mielestä paras koira on syntymätön koira. Kun niitä ei ole, ei ole koirien omistajiakaan, ne on kans yks persreikäporukka.
Sanna
Onneksi sinunlaisen mielipide ei merkitse mitään.
Vierailija kirjoitti:
Mahdat olla varakas? Köyhillä ei ole varaa edes kunnon ruokaan ja lääkkeet jää ostamatta. Ja sitte nää kermaperseet leveilee että on koira. Ja sit ne pirun piskit kusee valkoset lumet keltasiksi että köyhä ei pääse edes kauniista luonnosta nauttimaan. Voi prkl!
Mä oon aina ajatellut että köyhät hankkii lemmikkieläimiä kun niillä ei ole varaa hankkia lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Kun viimeisin koirani kuoli vanhuuteen, niin aloin ajatella lemmikin pitämistä uudelleen erilaisesta näkökulmasta. Se eläin ei ikinä saanut valita minua, vaan minä valitsin sen netistä itsekäästi useiden muiden eläinten joukosta. Minä pakotin koiran pitämään minusta ja tottelemaan. Jos koira ei olisi siihen suostunut, niin olisin antanut sen pois tai palauttanut. Ja jos olisi ollut väkivaltainen minua kohtaan nin se olisi lopetettu. Toki kaikki koirani on aina ilmeisesti pitänyt minusta, mutta onko se aitoa ja pyyteetöntä vai vaan kouluttamisen eli pakottamisen tulos, koska aina hyvästä käytöksestä koira sai herkun? Ihmisten kesken puhutaisi varmasti orjuuttamisesta ja samalla tavoin toista ihmistä kohtelevaa pidettäisi psykopaattina.
Kaipaan kyllä lemmikkiä, mutten enää tiedä onko sellaisen hankkiminen oikein?
Kyllähän nyt koira nauttii elämästään hyvässä perheessä ja kiintyy laumaansa ihan pakottamatta. Paljon aidommin se tunteensa näyttää kuin yksikään ihminen.
Millainen omakotitalo silla on?
Montako koiraa?
Joo verraton kaveri tappaa kaverin useasti vuodessa susi ei niinkään ja suomessa ei ole enää susia kiitos luojan ,luodit tekivät tehtävän ja raja-aita jarruttaa tulevaa susiliikennettä idässä.
Vierailija kirjoitti:
Koiranliha kohtuu rapeaa ja vähärasvaista, suosittelen sitä ylipainoisille.
Miten nää tyypit saisi jalostettua pois ihmiskunnasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun viimeisin koirani kuoli vanhuuteen, niin aloin ajatella lemmikin pitämistä uudelleen erilaisesta näkökulmasta. Se eläin ei ikinä saanut valita minua, vaan minä valitsin sen netistä itsekäästi useiden muiden eläinten joukosta. Minä pakotin koiran pitämään minusta ja tottelemaan. Jos koira ei olisi siihen suostunut, niin olisin antanut sen pois tai palauttanut. Ja jos olisi ollut väkivaltainen minua kohtaan nin se olisi lopetettu. Toki kaikki koirani on aina ilmeisesti pitänyt minusta, mutta onko se aitoa ja pyyteetöntä vai vaan kouluttamisen eli pakottamisen tulos, koska aina hyvästä käytöksestä koira sai herkun? Ihmisten kesken puhutaisi varmasti orjuuttamisesta ja samalla tavoin toista ihmistä kohtelevaa pidettäisi psykopaattina.
Niinpä. Toisaalta kyllä koira voi voida hyvin ja olla
Mutta ihmisen pitäisi ymmärtää.
Mitä järkeä on niissä haisevissa kirppusäkeissä?
Kissa, 3 omaa ja 1 hoitokoira. Elämä on ihanaa.
Vierailija kirjoitti:
Joo verraton kaveri tappaa kaverin useasti vuodessa susi ei niinkään ja suomessa ei ole enää susia kiitos luojan ,luodit tekivät tehtävän ja raja-aita jarruttaa tulevaa susiliikennettä idässä.
Metsästyskaveri tappaa kaverin useammin kuin susi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän nyt koira nauttii elämästään hyvässä p
Kyllähän moni kaapattu ihmienkin kiintyy kaappaajiinsa etenkin jos on alkuun ollut hyvin nuori? Vapautta se ei ole eikä oikein vaikka tulisi kohdelluksikin hyvin?
Vierailija kirjoitti:
Av-mamatsonit taitaa vaan tykätä enemmän kissoista. Kohta saat kuulla miten ärsyttäviä koirat on.🤭
Molempi parempi. Olosuhteiden mukaan.
Tänäänkin tuli vastaan joku jolla useampi koira, taisi olla pentuetta, ihmettelen miten jaksavat, jo iäkkäämpi, eihän siinä mitään muuta ehdi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koiranliha kohtuu rapeaa ja vähärasvaista, suosittelen sitä ylipainoisille.
Miten nää tyypit saisi jalostettua pois ihmiskunnasta?
Koita miettiä , minä sen sijaan jo tiedän osoiteesi hau hau minä täällä.
Samoin, koirat ovat parasta mitä ihmisellä voi olla. Ovat jopa monia tuntemiani ihmisiä viisaampia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahdat olla varakas? Köyhillä ei ole varaa edes kunnon ruokaan ja lääkkeet jää ostamatta. Ja sitte nää kermaperseet leveilee että on koira. Ja sit ne pirun piskit kusee valkoset lumet keltasiksi että köyhä ei pääse edes kauniista luonnosta nauttimaan. Voi prkl!
Köyhyys on ihmisen oma vika.Jos ei ole elämänhallintaa eikä osaa rahaa käyttää niin sitten pitää olla mikä on.Itse olen pienituloinen ja on hyvin varaa pitää koiraa,jopa kolmea..
Oletko uutisia seurannut? Köyhyys EI OLE ihmisen oma vika. Ja kyllä, osasin käyttää rahaa jos sitä vain olisi.
Heh, en ole tyhmä, en yksinkertainen enkä myöskään luuseri.
Minulla on muutakin elämää ja laaja ystäväpiiri -osa koiraiihmisiä, osa ei.
Koirat eivät myöskään haise.
Ja jos joku oksettaa -se olet vain ja ainoastaan sinä, kulta pieni! :D