Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sairaanhoitajat ja lääkärit tekevät terveyskeskuksissa?

Vierailija
04.02.2026 |

Tänään olin potilaana odotustilassa 2 tuntia ja pistin merkille että joku kahvitauko kun heille tuli ennen kello 14 niin lähes jokaisesta huoneesta poistui henkilökuntaa samaan suuntaan.

Mutta potilaita ei täälä laitakylän sotekeskuksessa ollut sinä aikana kuin pari minun lisäkseni. 

Ihmettelin että istuskelevatko nuo vain tietsikoillaan/puhelimillaan vähän hiljaisempina päivinä? Kuulostaa melkoiselta suojatyöpaikalta nuo kunnan hommat.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nykyään enää saa lääkärit paljon tavata potilaita päivässä. Jonkun tutkimuksen mukaan terveyskeskuslääkärit viettävät keskimäärin tunnin päivässä uusien reseptejä, ja siinä ajassa käsitellään yli kymmenen potilaan reseptit. 

Vierailija
42/46 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin omassa terveyskeskuksessa iso osa työstä tehdään puhelimessa tai sähköisesti. Konsultaatio, verikokeiden katsomiset ja uusien kontrollien sopimiset, sovitut vointisoitot. Mulla on omat asiakkaat, joiden asiat huolehdin. Käymässä voi olla muutama päivystyskävijä, lisäksi sovitut haavanhoidot ja esim injektiot. 

Mitä ihmeen haavoja ihmisillä sitten on, mistä ne on tulleet?

Mietipä sitä. Ota ensin selvää, että mikä on haava. Vink vink

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

MISTÄ VITISTA AP VOI TIETÄÄ MISSÄ IHMISET OVAT ???? ISTUITKO NIISEN KANSSA SIELLÄ.KAHVIHUONEESSA HÄH?

Vierailija
44/46 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli haluat ap vähentää työvoimaa ja kenties vielä lopettaa terveyskeskuksia? Edustatko perussuomalaisten kantaa asiaan? Vai haluatko ne sairaanhoitajat ja lääkärit sinne odotushuoneseen sinun silmiesi eteen tekemään töitä jotta sinä olet tyytyväinen kun näet?

En ole kantaani sanonut mihinkään suuntaan. Ihmettelen vain kun puhutaan että työ on niin rankkaa ja alipalkattua. Varmaan käy jollain attendon pyllynpesijöillä kateeksi.

Itse olen ollut isolla hyvinvointialueella töissä sekä terveysasemalla että vanhuspuolella. Valitsisin vanhuspuolen koska tahansa ennen terveysasematyötä. Hoidontarrpeen arviot puhelimitse ovat todella stressaavaa työtä itselleni vaikka siitä aiemmin pidinkin ja eettisesti kuormittavaa, aikoja ei ole antaa ja puhelumääriä kytätään, minkä vuoksi huomaa, että joillakin, onneksi harvoilla, kollegoilla on houkutusta hutiloida.

Vastaanottotyö terveysasemalla on hiukan mukavampaa, siellä potilaskohtaamiset ovat yleensä positiivisia ja koen myös tehneeni jotain hyödyllistäkin. Tämä on leikkausten lopputulos.

En tiedä mikä on ollut tilanne Ap:n terveysasemakäynnillä. Kyseessä on hyvin voinut olla jokin kokous, minkä ajaksi ajanvarauksiakaan ei ole. Toisaalta terveysaseman käytävillä voi näyttää hyvinkin rauhalliselta vaikka ovien takana on potilaita ja hoitajat hommissa.

Vierailija
45/46 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin ajanvarauksessa yritetään kaikin keinoin välttää ajan antamista lääkärin vastaanotolle

Vierailija
46/46 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MISTÄ VITISTA AP VOI TIETÄÄ MISSÄ IHMISET OVAT ???? ISTUITKO NIISEN KANSSA SIELLÄ.KAHVIHUONEESSA HÄH?

No vttuuko se ees ap:lle tai muille ääliöille kuuluu.

Ja joo. Istuin. Rapsa-aika.

Jos jos ei kelpaa meiän käydä ees kuuntelemassa raporttia teiän hyppykuppa-asioistanne, ni pysykää kotona, vttuako terkkariin tuppaatte

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme