Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katsotko jos joku on yksin elokuvissa? Mietin

Vierailija
04.02.2026 |

Mietin onko noloa mennä yksin? Haluaisin mennä katsomaan elokuvan joka tulee kohta mutta mietin voiko mennä yksin vai katsooko/ nauraako muut kun ei ole seuraa. 

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse käyn lähes aina yksin elokuvissa ja konserteissa. Kaverien kanssa pitää sopia aika, tavata jossain ja usein mennä näitä ennen tai jälkeen syömään/kahville tms. Sekin on toisiaan ihan ok, mutta usein tavoitteeni on vain katsoa haluamani elokuva tai kuunnella konsertti rauhassa.

Sama. Eikä kukaan edes tykkää samoista elokuvista tai musiikista kuin minä. Viimeksi kun menin kaverin kanssa leffaan hän tuli myöhässä, viivytteli herkkujen ostamisen kanssa aulassa ja vielä nukahteli monta kertaa kesken elokuvan :D Joten kyllä, yksin on usein kivempaa.

Vierailija
22/77 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin vakuuttaa, että 100 ihmisestä 98 ei naura, sääli tai ilku sinua. Pari tampiota saattaa niin tehdäkin, mutta se on heidän häpeänsä.

Ei kyllä varmaan tulisi edes niille tampioille mieleen ilkkua, sillä ei Suomessa kukaan ihmettele, jos joku on jossain yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on kyllä huomio kiinnittynyt ihan vain siihen paikan löytämiseen, en havannoi muita sen tarkemmin. Jos joku on häiriöksi, niin saatan tarkemmin katsoa, mutta muut on vain näkökentässä olevia päitä. 

Vierailija
24/77 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan kiinnitä muihin elokuvissa olijoihin mitään huomiota, ellei sitten tee itseään jotenkin ärsyttävällä tavalla huomatuksi (esim. möykkää, selaa puhelinta vieressä tai edessä, tai pitää takanani jalkojaan selkänojani päällä tms.). Ihan hyvin sinne voi mennä yksin eikä kukaan varmaan edes huomaa, saati naura. 

Vierailija
25/77 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole koskaan kiinnittänyt huomiota elokuvateatterin asiakkaisiin ja kenen kanssa he siellä istuvat. 

Minä olen. Silloin kun kävin leffoissa, ne oli aina iltapäivänäytöksiä, joissa oli vain muutamia katsojia. Kyllä sen väistämättä huomasi, että paikalla oli minun lisäksi vain pari muutakin ihmistä. Joku yksin, toinen kaverin tai kumppanin kanssa. Jos sinä et koskaan huomaa muita ihmisiä, taidat käyttää hevosten silmälappuja, joista ei näy sivulle. 

Vaikka salissa olisi vain muutama katsoja, ei mulle ole koskaan edes tullut mieleen, että mun pitäisi ajatella jotain siitä, että joku on siellä yksin. Ihan samanlainen konsepti kuin että pitäisi ajatella jotain siitä, että ihmiset ovat kolmistaan leffassa.

- eri

Vierailija
26/77 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole totta, aikuinen ihminen. Sä voit käydä missä tahansa yksin, eikä kukaan sua katso, saati naura. 

Sanot, ettei kukaan naura tai katso, ja KUITENKIN SINÄ ITSE  ihmeissäsi kovasti, että miten ihmeessä aapee voi  edes ajatella!!!!

Et ole lainaan rationaalinen.

Vierailija
27/77 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne kaikki alkaa nauramaan, kaikki alkaa osottamaan sua ja nauraa ja huutaa että "vi*tun luuseri mee vittuu täältä salista ha ha ha" sitten vartija tulee ja heittää sinut pihalle sieltä.

Vierailija
28/77 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen käynyt useamman kerran yksin, sillä pidän kauhuleffoista, mutta mieheni tai kukaan kaverini ei suostu niitä katsomaan. Yksinolo elokuvissa on ihan rentouttavaakin, eihän siellä kuitenkaan varsinaisesti olla sosiaalisia. Tosin olisi kiva, jos voisi jutella jonkun kanssa elokuvasta sen loputtua.

Vierailija
29/77 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin olen käynyt useamman kerran yksin, sillä pidän kauhuleffoista, mutta mieheni tai kukaan kaverini ei suostu niitä katsomaan. Yksinolo elokuvissa on ihan rentouttavaakin, eihän siellä kuitenkaan varsinaisesti olla sosiaalisia. Tosin olisi kiva, jos voisi jutella jonkun kanssa elokuvasta sen loputtua.

Voithan sinä sen loputtua tehdä aloituksen tänne vauvaan, niin jutellaan yhdessä kanssasi siitä elokuvasta.

Vierailija
30/77 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua hävettää vain ja ainoastaan nuoruuden muhinoinnit leffateatterissa. Ei henkilömäärä vaan teot. 

Vierailija
31/77 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kohta eläkeläinen ja yli puolet aikuiselämästä ollut sinkkuna. Leffoissa käynyt seurassa ja yksin, mut enpä oo tajunnut, että yksin käynti olis säälittävää. Käyn kaupassakin yksin. Onko sekin noloa ja säälittävää?

Vierailija
32/77 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siellä edes näe muita saati sitten istuuko joku yksin vai onko siinä penkkien välissä jostain muusta syystä 1 tyhjä välissä.

En todellakaan kiinnitä siihen huomiota. Olen joskus käynyt yksin leffassa kun miestä ei kiinnostanut just se leffa. 

Vierailija
33/77 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut ainoa katsoja koko salissa. Arthur 2 joskus 80- luvulla. En kyllä yhtään ihmettele kun siitä elokuvasta oli kyse. 

Vierailija
34/77 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on ihana käydä välillä ihan itsekseni elokuvissa (tai kahvilassa, lounaalla, ihan missä vaan). En ole koskaan ajatellut, että se näyttäisin jonkun silmään ihmeelliseltä. 😁

Vierailija
35/77 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuvissa tulee yleensä katseltua elokuvaa.

-ei mulla muuta

Vierailija
36/77 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ois unelma saada istua elokuvateatterissa ypö yksin eikä kukaan olisi häiritsemässä.

Vierailija
37/77 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole noloa. Miksi olisi? Elokuvaa katsotaan eikä muuta. Saa muut ajatella mitä huvittaa ei ole sun pää vaiva. Olen käynyt jopa keikoilla yksin ja monia muitakin siä käy. 

Vierailija
38/77 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten käyn yksin elokuvissa. Syy on ihan selkeä, ne elokuvat joita vaimoni haluaa katsoa ei kiinnosta minua lainkaan. Samoin hän käy yksin joskus elokuvissa.

Vierailija
39/77 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisesti ottaen ihmiset melko harhaisesti kuvittelee olevansa niin kiinnostavia, että muut kiinnittäisivät heidän tekemisiinsä erityistä huomiota. Tässä luulossa ei sitten kehdata mennä yksin elokuviin tai konserttiin, tai mennä kuntosalille tai juoksulenkille, koska "muut tuijottavat ja nauravat." 

Voin kertoa, että suurin osa ihmisistä on kiinnostunut lähinnä omista asioistaan eivätkä he kyttää muiden tekemisiä. Jos et herätä huomiota äänekkäällä käytöksellä (vrt. humalaiset tai nistit) tai kovin omituisella, tilanteeseen jossain määrin sopimattomalla vaatetuksella (esim. olet kylmässä talvisäässä juoksulenkillä t-paidassa ja shortseissa), kukaan ei kiinnitä sinuun käytännössä minkäänlaista huomiota.

Jos joku fyysisesti ja / tai henkisesti keskenkasvuinen ihminen jossain sinulle naureskelee, hän naureskelee todennäköisesti muillekin. Se ei johdu siis sinusta, vaan hänestä.

Rohkeasti vaan tekemään itselle tärkeitä asioita, yksin tai yhdessä!

t. täti-ihminen

Vierailija
40/77 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi mennä yksin kuin kaverin kanssa, joka vieressä kertoo mitä elokuvassa tapahtuu, ikään kuin olisin sokea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi