Hymistelyketju, tavallisia juttuja
Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.
Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet
Kommentit (1698)
"Luuletko, että säilyisi mukavana? Niin minäkin alkuun uskoin hymistelyketjustakin.
Kyllä sinne kampeisi joku jankkaamaan, kun joku joskus kymmenen vuotta sitten mulle kerran kurjasti kirjoitti jossain ikiaikaisessa jo ruostuneessa kettingissä..."
Tähän omia ajatuksia tuli mieleen. Eli minullekin on täällä lukuisia kertoja sanottu, että vellon kokemuksani esim kiusaamisen suhteen ja valitan niistä. Sitten joku toinen voi vuosia täällä jankata rauhassa jos joku anonyymi tyyppi on täällä kirjoittanut hänelle ikävästi joskus. Näin mietin, että minun on kai ok välillä kirjoittaa oikean elämän kokemuksistani mitä en liiottele jos katsoo jonkun reaktiota täällä johonkin mitä joku tyyppi on joskus tehnyt. Näin mietin, että onneksi minä en ole niin heikko ihminen, että reagoisin täällä palstalla mihinkään näin kuin joku muu reagoi. Sitten en olisi hengissä enää. Tiedän sen. Järkeni olisi mennyt jo.
Kokemusteni jälleen minulle on tärkeintä etten mieti niitä tyyppejä, jotka ovat elämääni pilanneet. En ajattele heitä tai heidän kasvojaan oikeastaan ikinä. Muistan vaan sanoja ja tilanteita, mutta heidän naamansa olen tavallaan pyyhkinyt mielestäni melko hyvin. Ovat kasvottomia minulle nykyisin.
Näin mietin mitä joku täällä saa jos kirjoittaa jostakin tyypistä jatkuvasti. Mitä se auttaa ja miten sen ihmisen elämä siitä paranee. Tätä aina ihmettelen. Minäkin voisin kirjoittaa tänne kymmeniä kirjaimia lukuisten ihmisten vai pitäisikö sanoa pirujen nimistä, mutta en ryhdy siihen, koska viha ja katkeruus vie ilon elämästäni ja annanko heidän viedä loputkin minulta. Totean etten anna, vaikka suren kokemuksiani ja en ole ehjä ihminen enää kaikilta osin.
Näin kokemukset vaikuttavat minuun, mutta en hyödy vihasta yhtään. Tätä joku täällä ei ymmärrä, vaikka olen toistanut asiaa lukuisia kertoja. Päivistään pitäisi yrittää löytää hyvää, eikä vaan pahaa ja katkeruudella ei voita mitään. -P
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palaako ketju joskus alkuperäiseen kuosiinsa?
Mitä veikkaatte?
Kai tiedätte, mitä veikkaus tarkoittaa?
Täällä epäselvä jollekin näin tavallinen sana, luuli kai jotain yliaktuaarin tilastotiedettä?
Olisiko jossain ihan tavallinen ketju ilman vuosikausien muiden ketjujen taakkaa hartioillaan? Ihan kelpokuulumisia. Ehkä ikärajoitus/ehkä ei.
Kuka tietää? Tahtoo sinne.
Tää on niin nähty, alussa oli kiva.
Sinua ei huolita enää mihinkään! Mene kirjoittamaam se toinen "runokirjasi" . Et pääse yhteenkään ketjuun enää. Pilaa vain omat runosi ja "blogisi" . Sullahan oli tämä tulilla joku aika sitten. Sinusta ei pidetä ja oma syysi. Sinun juuttujasi ei haluta lukea ja oma syysi.
On kertonut että kaksi runokirjaa. Niiden nimetkin on kerrottu. Siis itse on kertonut.
Runokirjojen nimet? Noh nyt kannttaisi vähän miettiä mitä kertoo julkisella palstalla.
Nyt en ymmärrä. Jos julkaisee kirjan, eikö se ole julkista?
Yhä menee aina vaan hullummaksi
Ohi tähän
Kertokaa, mikä tässä mättää. Kirjailijalle julkisuus elintärkeää.
Tänään viestittelyn määrä: kiitettävä
Laatu: poistojen jälkeen välttävä
Ennen poistoja impropatum
Tänään abit ahersi ekat kirjoitukset
Kuka muistaa omansa?
1980 äidinkieli oli eka. Siihen aikaan ei ollut muuta kuin ainekirjoitus. Niitä oli kuitenkin kaksi. Kun menin yo-kirjoituksiin, äikänmaikka oli siinä ovella ja sanoi, että ei anna mulle ikinä anteeksi, jos en kirjoita laudaturia. Muistan, että toisen kirjoitin aiheesta "Miesten työt, naisten työt" ja toisen aiheesta "Nykynuorten rautaratsut ". Kirjoitusten jälkeen opettaja katsoi ne aineet ja päätti, kumman lähettää Ylioppilastutkintolautakuntaan. Multa kysyi, kumman haluan lähetettävän, koska kumpikin lähti hänen arvionsa mukaan laudaturina. Vastasin, että hän saa päättää. En tiedä, kumman lähetti. Laudaturina kuitenkin tuli. Ruotsi on aina ollut kompastuskiveni ja siitä tuli vain C. Muut aineet meni paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä veikkaatte?
Täällä epäselvä jollekin näin tavallinen sana, luuli kai jotain yliaktuaarin tilastotiedettä?
Olisiko jossain ihan tavallinen ketju ilman vuosikausien muiden ketjujen taakkaa hartioillaan? Ihan kelpokuulumisia. Ehkä ikärajoitus/ehkä ei.
Sinua ei huolita enää mihinkään! Mene kirjoittamaam se toinen "runokirjasi" . Et pääse yhteenkään ketjuun enää. Pilaa vain omat runosi ja "blogisi" . Sullahan oli tämä tulilla joku aika sitten. Sinusta ei pidetä ja oma syysi. Sinun juuttujasi ei haluta lukea ja oma syysi.
On kertonut että kaksi runokirjaa. Niiden nimetkin on kerrottu. Siis itse on kertonut.
Runokirjojen nimet? Noh nyt kannttaisi vähän miettiä mitä kertoo julkisella palstalla.
Ei silloin kannata jos ei halua että henkilöllisyys selviää. Mutta voihan joku haluta tai ei välitä vaikka selviäisikin.
Vahva veikkaus että nyt doris ei halua että hänen henkilöllisyytensä selviää. Ehkä silloin ei ajatellut näin pitkälle kun kirjojen nimet kertoi.
Pitäisikö minun alkaa täällä siis kirjoittaa kuinka eräs A ja K (keksityt kirjaimet, mutta tosielämän kokemuksia) sanoivat minulle niin ja näin ja käyttäytyivät huonosti. Toistaa tätä samaa juttua täällä jokaisessa viestissä. Kuinka A ja K olivat aikoinaan ilkeitä. Samaa viestiä kymmeniä kertoja. En viitsisi. Säästän muita täällä siltä kaikelta ja samalla unohdan hetkeksi sen kaiken parantaen elämääni. Joku taas haluaa kai myrkyttää elämänsä lopullisesti. Huonon tien valitset.
Haluatko sinä olla se ihminen, joka tullaan muistamaan siitä, kuinka elämäsi meni sekaisin, kun D sinulle vastasi ilkeästi täällä. Siihenkö käytät elämäsi ja aikasi. Miettisit vähän. Itsesi takia. Ystävällisesti todettuna.
En olisi ikinä uskonut kuinka sairaaksi nämä ketjut menevät vuosien kuluessa. Tämä sinulle jankkaaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä veikkaatte?
Hyvä nimi uudelle ketjulle tuo kelpokuulumiset. Siinä voisi olla uusi alku.
Luuletko, että säilyisi mukavana? Niin minäkin alkuun uskoin hymistelyketjustakin.
Kyllä sinne kampeisi joku jankkaamaan, kun joku joskus kymmenen vuotta sitten mulle kerran kurjasti kirjoitti jossain ikiaikaisessa jo ruostuneessa kettingissä...
Älä vääristele. Ei kukaan muistelisi vanhoja, jos tilanne olisi muuttunut. Ei ole. Sama jatkuu. Kiroilun ja ketjusta poisajamisen vastarinta on saanut loppumaan. Nimittely, piikittely, sensurointi ja poistot jatkuu. Muuten kaikki kirjoittelisi kivasti. Koskee muitakin ketjuja.
Kysyn vielä, miksei kaikki voi kirjoitella asialinjalla tässä ketjussa?
Sehän olis toive. Ei tarttis aina uutta ketjua aloittaa. Turha toive. Kerran ehdotin, että djankkaaja olis päivän jankkaamatta! Ehei, oliko tunnin? Kymmenittäin joka päivä.
Mitä jos D lopettaisi piikittelyn ja arvostelun? Siitähän kaikki aina alkaa. Muissakin ketjuissa.
Turha kai kysellä viestien numeroita? Huti, huti ja huti.
Jos ei pysty ottamaan vastaan palautetta ja itse tarkastelemaan omaa rooliaan ketjussa, mistään numeroista ei ole apua. Tähän tiivistyy ketjun ongelmat.
Vierailija kirjoitti:
En olisi ikinä uskonut kuinka sairaaksi nämä ketjut menevät vuosien kuluessa. Tämä sinulle jankkaaja.
En ole jankkaaja, mutta vastaan silti. Jos jokainen vastaa siitä, että oma osuus on asiallinen, ketju toimii hyvin. Voisitko aloittaa itsestäsi?
Vierailija kirjoitti:
Haluatko sinä olla se ihminen, joka tullaan muistamaan siitä, kuinka elämäsi meni sekaisin, kun D sinulle vastasi ilkeästi täällä. Siihenkö käytät elämäsi ja aikasi. Miettisit vähän. Itsesi takia. Ystävällisesti todettuna.
Ei D kenenkään elämää saa sekaisin, pilaa vaan muilta tämän ketjun.
Luulen, että oikea Doris naureskelisi näille
Onnistuipa luomaan hahmon jota historiantutkijat tulevat ihmeissään tutkimaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei D kenenkään elämää saa sekaisin, pilaa vaan muilta tämän ketjun.
Ison osan sinun elämääsi on vallannut hän. Miksi ihmeessä? Vaikuttava persoona, eikö?
Eipä näy noita muita kirjoittajia riitelemässä täällä ja jankkaamassa aamusta iltaan vain sinä d jatkat tätä. Ihan itseäsi saat syyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole jankkaaja, mutta vastaan silti. Jos jokainen vastaa siitä, että oma osuus on asiallinen, ketju toimii hyvin. Voisitko aloittaa itsestäsi?
Esitän vastakysymyksen, että miten meidän muiden täytyy jokainen päivä lukea viestejä missä toinen kirjoittaa ilkeästi yhdestä ihmisestä. Miksi sellaista pitää tänne kirjoittaa jatkuvasti. Olemmeko me siis täällä hiljaa ja sanomme hyvä niin. Kirjoita vaan ikävää tekstiä taas kerran.
Onko tyypillä siihen oikeus. Minusta ei. Mietinkin joku päivä moraalikysymyksiä. Eli jos minulle on ihminen sanonut pahasti ja kiusannut onko minun silti ok puhua hänestä pahaa toisille. Onko minulla oikeus laittaa paha kiertämään. Minusta ei. Minä puhuin yhden kerran vaan pahimmista elämäni "pirusta" pahaa. Yhden ainoan kerran hetkenä, kun tunsin suurta surua niin paljon niin menin puhumaan pahaa. Sen jälkeen en kertaakaan puhunut ulkopuolisille. Vanhempien kanssa joskus. Näin en usko kostoon. Se myrkyttää elämän.
En voi sitä kiistää ettenkö erään ainoan kerran, kun kuulin jonkun puhuvan pahaa tästä mainitsemastani tyypistä olisi tuntenut hetken iloa, että joku toinenkin näki hänessä jotain ikävää. Pienen hetken tunsin iloa, mutta siinä samalla mietin, etten kuitenkaan halua pahaa muille. En ole sellainen ihminen, että nauttisin toisen ikävästä kohtelusta. Näin se ei ole minulle mikään ilonaihe oli tyyppi sitten millainen vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä veikkaatte?
Ei silloin kannata jos ei halua että henkilöllisyys selviää. Mutta voihan joku haluta tai ei välitä vaikka selviäisikin.
Vahva veikkaus että nyt doris ei halua että hänen henkilöllisyytensä selviää. Ehkä silloin ei ajatellut näin pitkälle kun kirjojen nimet kertoi.
Mä teidän senkin! Ja missä asuu! Kaiken. Hartola on niin pieni paikka ja D on tunnettu tietyistä asioista.... Voin kertoa nekin, jollei hän suostu poistumaan muuten.
Oho!
No nyt järkyttää: julkaissut kirjoja? Hoo
Julkisuuden henkilö? Uuuh
Ja kirjoittelee tavisten ketjussa? JÄRKYTTÄVÄÄ
Mitä tällä haetaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä veikkaatte?
Ehkä on halunnut myydä muutaman ruonkirjan palstalaisille? Vitsi vitsi. Eri
Tämä ketju on loputon suo jossa ei jaksa rämpiä enää. Tai iso petäjä mihin ei halua enää päätään lyödä. Tai myrskyinen ilma johon ei halua oven avattuaan enää palata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä näy noita muita kirjoittajia riitelemässä täällä ja jankkaamassa aamusta iltaan vain sinä d jatkat tätä. Ihan itseäsi saat syyttää.
Tarkoiti siis: djankkaaja?
Kiitos kun paljastit traumasi.
Ymmärrämme paremmin :)
Sivusta tähän. Ikävää täällä on toisia arvostella, mutta ei ole ihmisellä kaikki hyvin itselläänkään jos aamusta iltaan täällä jokainen päivä kirjoittaa yhteen ihmiseen liittyviä viestejä. Anonyymillä palstalla. Kyllä sen ymmärtää heti missä mennään ja sen että paha olo on ihmisellä jos pitää tuollaista toimintaa harjoittaa täällä. Se on selvä asia. Kukaan onnellinen ihminen ei alkaisi tuollaiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä veikkaatte?
Mä teidän senkin! Ja missä asuu! Kaiken. Hartola on niin pieni paikka ja D on tunnettu tietyistä asioista.... Voin kertoa nekin, jollei hän suostu poistumaan muuten.
Oho!
No nyt järkyttää: julkaissut kirjoja? Hoo
Julkisuuden henkilö? Uuuh
Ja kirjoittelee tavisten ketjussa? JÄRKYTTÄVÄÄ
Mitä tällä haetaan?
Äläpäs yritä hämätä. Tuo aikasempihan kirjoitti että tuntee doriksen eikä muusta. Ja älkää jauhako että täällä olisi muka vain yksi opposition edustaja. En ole kumpikaan noista.
Ihmiset voivat pahoin ja tämän jankkaaja käytös paljastaa. Ikävää, että jonkun elämä on noin surullista. En haluaisi olla hän.
Ihana kukkakimppu:) sovitteleva, ystävällinen. Aina.
Taidan avata Kelpokuulumiset, katsotaan miten käy.
Tämä on varmaan tullut ketjunsa päähän. Harmi.