Hymistelyketju, tavallisia juttuja
Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.
Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet
Kommentit (5767)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomenta, löysinkö vihdoinkin hymistelyketjuun? Eilen illalla eksyin jonnekin Outolan kimuranteille poluille ja löysin itseni mielikuvissani istumassa teininä kesämökkimme ulkohuussissa, löytämieni isoveljen lehtien kanssa... Nyt nettiaikana ovat jo nostalgiaa. Ja saavat ollakin. Mikä olisi mukava päivän aihe, onko mielessä jotain mielellään neutraalia, monelle tuttua aihetta?
Hyvä, että eksyit. Mikään ei ole niin hyväksi kuin eksyminen. Oman mukavuusalueen ulkopuolelle päätyminen avaa uusia maailmoja. Kun hukkaa tuhannesti tallatun polun, voikin löytää itsensä. Välillä voi jopa huomata, että kuva itsestä on ollut väärä. Aina oppii, kun uskaltaa. Mulla ei ole aihe-ehdotuksia.
Totta tuokin. Vuosia sitten olin Helsingin Kalliossa oikeasti eksyksissä, muualta kun olen, ja etsin ystävän asuintaloa osoitelappu kourassa. Eli varmaankin näytin eksyneeltä maalaistätiltä kilometrin päähän. Yritin kysellä ohi kiitäviltä ihmisiltä neuvoa, mutta ne muutamat jotka sain edes pysähtymään, tosiaankin antoivat ymmärtää että painu mummo sinne mistä tulitkin. Sitten näin lähistöllä puiston ja siellä porukkaa, joka kyllä antautui mielellään jutustelemaan kanssani, mutta sisältö oli suurin piirtein; nevöhööd, otatko huikan...Älysin sitten soittaa kaverilleni, joka asuikin siinä melkein ihan vieressä, talon numero vain oli vähän piilossa. Juoksujalkaa tuli siihen mua vastaan ja moitiskeli "varmaankin ryöstetyksi olisit kohta tullut" Monet polut olen tallannut, mutta kotipolut rakkaimmat on... ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomenta, löysinkö vihdoinkin hymistelyketjuun? Eilen illalla eksyin jonnekin Outolan kimuranteille poluille ja löysin itseni mielikuvissani istumassa teininä kesämökkimme ulkohuussissa, löytämieni isoveljen lehtien kanssa... Nyt nettiaikana ovat jo nostalgiaa. Ja saavat ollakin. Mikä olisi mukava päivän aihe, onko mielessä jotain mielellään neutraalia, monelle tuttua aihetta?
Hyvä, että eksyit. Mikään ei ole niin hyväksi kuin eksyminen. Oman mukavuusalueen ulkopuolelle päätyminen avaa uusia maailmoja. Kun hukkaa tuhannesti tallatun polun, voikin löytää itsensä. Välillä voi jopa huomata, että kuva itsestä on ollut väärä. Aina oppii, kun uskaltaa. Mulla ei ole aihe-ehdotuksia.
Totta tuokin. Vuosia sitten olin Helsingin Kalliossa oikeasti eksyksissä, muualta kun olen, ja etsin ystävän asuintaloa osoitelappu kourassa. Eli varmaankin näytin eksyneeltä maalaistätiltä kilometrin päähän. Yritin kysellä ohi kiitäviltä ihmisiltä neuvoa, mutta ne muutamat jotka sain edes pysähtymään, tosiaankin antoivat ymmärtää että painu mummo sinne mistä tulitkin. Sitten näin lähistöllä puiston ja siellä porukkaa, joka kyllä antautui mielellään jutustelemaan kanssani, mutta sisältö oli suurin piirtein; nevöhööd, otatko huikan...Älysin sitten soittaa kaverilleni, joka asuikin siinä melkein ihan vieressä, talon numero vain oli vähän piilossa. Juoksujalkaa tuli siihen mua vastaan ja moitiskeli "varmaankin ryöstetyksi olisit kohta tullut" Monet polut olen tallannut, mutta kotipolut rakkaimmat on... ;)
Näitä polkuja tallaan mä viimeiseen asti...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lievästi autistinen ja vaikka samalla koen itseni hyvin herkäksi ja empaattiseksi, niin silti moni "sosiaalinen" juttu on minulle haastavaa ja tämä on koitunut parisuhteissa ongelmaksi. En nyt tietenkään vieraissa ole juossut tai mitään tuollaista, ne nyt tajuan vääräksi siinä missä muutkin. Mutta sen ymmärtäminen, mitä ja milloin on soveliasta tehdä toiselle on vaikeaa. Minulta puuttuu joku luonnollinen kyky tulkita ihmisiä ja ajattelen kaiken jotenkin analyyttisesti, kuin joku robotti ja siinä meneekin sitten usein pieleen, kun ei laskutoimitukset menneetkään ihan putkeen. Tämän vuoksi minua on varmaan usein luultu joksikin pohjimmiltaan pahaksi ihmiseksi ja se ei tunnu mukavalta.-P
Joku täällä kirjoittaa nyt minun "nimimerkillä" ja käyttää tuota samaa kirjainta P. Ehkä epähuomiossa tai tahallaan, mutta tuo viesti ei ole minun viestini eli ketjun Pitkiksen tai tunnuksella - P, kirjoittavan. Selvennyksen vuoksi nyt tämä tänne pitää laittaa ja toivon, ettei kukaan illeilyn vuoksi samaa kirjainta käytä. Anteeksi reagoimisen asiaan. Tässä näkee sen, ettei mitään kirjainta ei omistaa itsekään. Terveisin Pitkis eli myös - P, kirjainta käyttävä.
Asiat kirjoituksessa paljastavat, ettet se ole sinä Pitkis, vaikka tyyli onkin samantapainen, tai ainakin yrittää kirjoittaa sinun tyylilläsi!
Alkuperäisen P:n tyyli ja tekstin rytmi ovat niin persoonallisia, ettei häntä voi matkia ihan kuka vaan. Ole Pitkis rauhassa, kyllä me sinut tunnistamme. .
pentin tyyli muistuttaa erehdyttävästi dooriksen ulos antia, mistäköhän syystä?
D on verbaalisesti lahjakas
😂😂😂😂😂
Vanhojen solvaussanojen kaivelussa innokas, se ei tee vielä lahjakkaaksi. Oikeinkirjoitus ja kyky oppia uutta puutteellista. Aihepiirit hyvin suppeita ja sanasto lapsellista ja usein aiheeseen sopimatontakin. Ei ole lahjakas.
Voi sua poloista. Et taida yhtään ymmärtää, miten rajoittuneen ja kummallisen kuvan itsestäsi annat? Täällä naureskellaan lapselliselle käytöksellesi, eihän kukaan oikeasti aikuinen jaksaisi raapustaa tuota tyhmää toistoa kuukaudesta toiseen, ketään ei kiinnosta. Täytät palstan tuolla omituisella höpötykselläsi. Miksi ihmeessä? Jos on runokirja julkaistu tai ei, mitä se meidän elämäämme vaikuttaa? Kirjottaisit omia juttujasi. Miksi et?
Mukavaa maanantaita, kuomat.
Höpöttelemisiin :), eipä kun siis Hymistelemisiin
Älä suotta poista tätä, tottahan kirjoitan !
Olen eri, mutta arvostelu, jonka kirjoitit koskee omaakin viestintääsi. Tyyli on negatiivinen. Jos toivoo riidattomuutta, kannattaa aloittaa itsestään. Mistä tiedät, mitä sinun teksteistäsi täällä ajatellaan? Ollaan hienotunteisia, ei sanota suoraan eikä nimitellä. Ehkä säälitään, ehkä ihmetellään. Aina kun sosiaalisia taitoja puuttuu, muut joutuu joustamaan ja sietämään. Itse tätä ei välttämättä huomaa.
Olipa merkillinen kommentti, kirjoittelen kovin harvoin, aika outoa olisi minun juttujani sääliä. Tuota yhtä kirjoittajaa olen täällä usein ihmetellyt. Harvoin aiheesta kyllä kirjoitan, mutta nyt tuo rakastamani runoaihe kirvoitti kynäni. Runot on niin mukavaa luettavaa.
Hyvä jos sinulla ymmärrystä tuolle moittijalle riittää, monella ei, ymmärtääkseni täällä ollaan täysin kyllästyneitä samaan toistoon.
Kukin tavallaan. Pyrin kyllä kirjoittamaan kohteliaasti, riitaa en missään nimessä tahdo. Puolison kanssa lähdetään torille, ostetaan siikliä, jos tuttu perunakauppias on paikalla. Eläkeläiskokous on päivemmällä. Kaupunginjohtaja tulee tuomaan tervehdyksensä tänä vuonna 70v täyttäville, srk järjestää oman tilausuutensa myös myöhemmin. Torin laidassa on orvokit jo, eipä tänne etelään isommin lunta tullutkaan.
Älä yritä, kyllä sun solvausviestistä tunnisti, nyt yrität valehdella kuulumisia.
Tästä tuli mieleen viestit: Sä mitään silitä ja Et osaa tiskata. Samaan laariin sataa...
Selvännäkijä joukossamme ?
Syytä tai ei niin kyllä täällä joku muukin kirjoittaa toisista hyvin ilkeästi. Syyttää D:tä ja itse täyttää tosi kamalalla tekstillä omat viestinsä ilman mitään rajoituksia niihin. Koska hänelle ei päde näköjään samat säännöt kuin muille kuten asiallisesti kirjoittaminen. Kummallisia vapauksia joku itselleen ottaa.
Mietin kumpi on pahempi vaatia toiselta hyvää käytöstä ja syyttää häntä huonosta käytöksestä täyttäen silti omat viestinsä kaikella ikävällä. Näin miksi et elä arvojesi mukaan. Vaadit muilta hyvää käytöstä täällä ja itse käyttäydyt miten sattuu ja kirjoitat rumasti.
Vierailija kirjoitti:
Joku ärripurri vauhdissa heti aamusta!
No kauniiseen päivään saimme taas herätä terveinä. Aamupalaksi puuroa marjoin ja jugurtein höystettynä, hillopulla vielä loppukahvin kanssa.
Meillä on muodostunut tavaksi syödä joka toinen aamu leipää, miehelle kurkkua ja salaatinlehti, minulle paprikaa ja salaatinlehti leivän päälle. Pullaa pitää olla joka aamu ja iso mukillinen- päivän ainoa- kahvia.
Eikös ollutkin kiinnostava hymistelyuutinen?
Pyöräilypäivä tänään.
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille, toivotaan että maltetaan pysyä asiallisina.
Oli. Heti kiinnostuin puurohymistelystä!
Pienenä kaurapuurolla korviin asti syöttämisestä huolimatta ostin mennäviikolla ruishiutaleita, jääneet vielä kaappiin, jospa tänään tai huomenna repäisisin puurolaastarin irti.
Talkkuna ois parasta, sitä ei täältä saa, siis sitä rouheisempaa!
Hetken guugletettuani... tilattua sais... eräästä K:lla alkavasta kaupasta!
Mietintämyssyyn täytettä;)
TT
Vierailija kirjoitti:
Ettekö te todellakaan osaa olla päivääkään haukkumatta D:tä?!
Kuka haukkuu, missä, kerro.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kauniiseen päivään saimme taas herätä terveinä. Aamupalaksi puuroa marjoin ja jugurtein höystettynä, hillopulla vielä loppukahvin kanssa.
Meillä on muodostunut tavaksi syödä joka toinen aamu leipää, miehelle kurkkua ja salaatinlehti, minulle paprikaa ja salaatinlehti leivän päälle. Pullaa pitää olla joka aamu ja iso mukillinen- päivän ainoa- kahvia.
Pyöräilypäivä tänään.
Pienenä kaurapuurolla korviin asti syöttämisestä huolimatta ostin mennäviikolla ruishiutaleita, jääneet vielä kaappiin, jospa tänään tai huomenna repäisisin puurolaastarin irti.
TT
Puuro. En ymmärrä, miten en saa nykyään tehtyä. Töissä ollessa aamupuuroa oli tosi usein. Herkutellessani tein kaurapuuron maitoon, ripaus sokeria päälle. Tuli ihan lapsuus mieleen. Kaurahiutaleita on kyllä kaapissa, ne sujahtaa sämpylä- tai pizzataikinaan. Puuro olisi niin hyvästä vatsallekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin kumpi on pahempi vaatia toiselta hyvää käytöstä ja syyttää häntä huonosta käytöksestä täyttäen silti omat viestinsä kaikella ikävällä. Näin miksi et elä arvojesi mukaan. Vaadit muilta hyvää käytöstä täällä ja itse käyttäydyt miten sattuu ja kirjoitat rumasti.
Mitä jos jokainen vaatisi itseltään? Nythän kaikki vaan vaatii muilta. Kirjoita asiallisesti ja saat asiallisia vastauksia. Kohtele muita kuten toivot itseäsi kohdeltavan. Jos arvostelet, nälvit ja hyökkäät, muut tekee samoin. Tämä vinkkinä D:lle.
Minä en ole D jos sitä luulet. Kirjoitin vaan havaintoja täältä, että miksi toisessa lauseessa vaaditaan toisilta hyvää käytöstä ja seuraavassa sitten pilkataan muita. Moraalisesti väärin tuokin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka haukkuu, missä, kerro.
Sokea joukossamme! Ehkä peiliin voisit vilkaista, arvelen vaan...
Nyt löit kirveesi kiveen. En koskaan hauku ketään. Nuo kysymykset lainaan siltä, joka esittää ne, kun täällä valitetaan D:n harrastamasta nimittelystä ja haukkumisesta. Yleensä pyytää vielä viestinumeroita. Olet täysin oikeassa, sokea täytyy senkin kirjoittajan olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voidaan, sitten kun d on häädetty, palaa rauha.
Mitä mä just luin? Useammathan täällä haluaa djankkaajan häätää!
Eipä haluakaan. Katso totuutta silmiin, D. Sinusta halutaan eroon. Eilinenkin sen osoitti. Riiteljijä pilaa ketjun, ei kostaja. Kostaja on kaikkien puolella pahaa ja kiusaamista vastaan. Etkö hokaa totuutta? Vai etkö kestä sitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä haluakaan. Katso totuutta silmiin, D. Sinusta halutaan eroon. Eilinenkin sen osoitti. Riiteljijä pilaa ketjun, ei kostaja. Kostaja on kaikkien puolella pahaa ja kiusaamista vastaan. Etkö hokaa totuutta? Vai etkö kestä sitä?
Päivä vitsi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos jokainen vaatisi itseltään? Nythän kaikki vaan vaatii muilta. Kirjoita asiallisesti ja saat asiallisia vastauksia. Kohtele muita kuten toivot itseäsi kohdeltavan. Jos arvostelet, nälvit ja hyökkäät, muut tekee samoin. Tämä vinkkinä D:lle.
Minä en ole D jos sitä luulet. Kirjoitin vaan havaintoja täältä, että miksi toisessa lauseessa vaaditaan toisilta hyvää käytöstä ja seuraavassa sitten pilkataan muita. Moraalisesti väärin tuokin.
En luullut sinua D:ksi, vastasin viestisi aiheeseen ja osoitin vastauksessa vinkkini erikseen D:lle.
Olen miettinyt tuota eilisen viestiä, jonka joku ehkä nimissäni kirjoitti tänne. Monia kohtia siinä. Ehkä toivon, että se oli joku sekaannus tai harmiton juttu. Silti jos joku tahtoi minusta ilkeästi kirjoittaa niin voin sanoa, että se osui, koska enemmän minua loukkaa täällä se jos joku "nimissäni" kirjoittaa mitä sattuu ja minua tulkitsee noin, kuin joku muu juttu täällä. Se jotenkin korostaa sitä, että joku vaan ottaa minut täällä joksikin mistä voi kirjoittaa mitä vaan.
Ensinnäkin en ole mikään autisti vaan ymmärrän kyllä sosiaalista elämää. Olen vaan varovainen ihminen ja jännitän niitä hetkiä varsinkin nykyisin. Silti ymmärrän kyllä muiden tunteita. Samalla en kirjoita parisuhteista, kun ne ovat vieras juttu itselleni. Tästäkin tuossa viestissä kirjoitettiin. Samalla en ikinä kirjoittaisi, etten tietäisi mikä on soveliasta tai ei tai mitä voin toiselle tehdä. Mieluummin mietin liikaa ei juttuja kuten, vaikka onko ok äidilleni sanoa, että hän valittaa tosi paljon tms. Mietin, etten haluaisi loukata kuitenkaan toista. Tulkitsen ihmisiä monesti liikaakin ja mietin mitä voin sanoa, etten loukkaa. Tämä jo lapsesta asti. Olen vähän sellainen ihminen, etten halua muiden mieltä pahoittaa.
Tämä oikeassa elämässä jos olen täällä ketjussa sitten välillä kirjoittanut väärin muiden mielestä. Pahaksi ihmiseksi minua ei ole kukaan sanonut. Mieluummin olen se ihminen, joka on ns vaaraton muille. Joskus joku on sanonut, että näytän vihaisena jossain koulussa, mutta olosuhteiden vuoksi en iloinen ollut. Muuten harmiton ihminen olen.
Näin tuo viesti sai miettimään kirjoitanko enää tänne, koska minusta se olisi todella suuri loukkaus jos jostakin toisesta täällä kirjoittaisin samoin ja hänen "nimissään" jotain mitä sattuu. En tekisi sitä toiselle. Jääköön asia tähän ja mietin kirjoittamista jatkossa. - Pitkis.
Tässä vinkki kaikille: kirjoita asiallisesti, älä tuomitse, älä moralisoi, älä provosoidu, siedä erilaisia mielipiteitä. Ota vastuu siitä, miten omat viestisi vaikuttaa siihen, miten muut reagoivat.
Onko oikein haukkua sitä, joka paljastaa vääryydet ja tuo esiin vuosien epäkohdat? "Djankkaajaksi" kutsutaan tätä joka paljastaa ne ja haluaa pois kiusaajan. Ei ole oikein,että HÄN saa kuraa niskaa, kun väärintekijän eli D:.n kuuluu saada kuraa. Missä oikeustajunne on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivä vitsi!
Voi kun olisikin. Ei ole. Tämä keskustelu muistuttaa jenkkiherran propagandaa. Elämme totuuden jälkeisiä aikoja. Tai yhden suomalaisen puolueen vaalikampanjaa. Köyhiltä ei leikata, se ei meille sovi. Just joo. Kohta alkaa palstalla vaaliväittelyt. Muunneltua totuutta ja ala-arvoista nimittelyä luvassa muissakin ketjuissa.
Vierailija kirjoitti:
Onko oikein haukkua sitä, joka paljastaa vääryydet ja tuo esiin vuosien epäkohdat? "Djankkaajaksi" kutsutaan tätä joka paljastaa ne ja haluaa pois kiusaajan. Ei ole oikein,että HÄN saa kuraa niskaa, kun väärintekijän eli D:.n kuuluu saada kuraa. Missä oikeustajunne on?
Niin. Nyt on menty harhaan, D on se joka on aloittanut väärän kätyöksen, ei muut tai joku muu. D on se, jonka pitää häipyä tai lopettaa kirjoittaminen, koska hän ei osaa noudattaa sääntöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyöräilypäivä tänään.
TT
Puuro. En ymmärrä, miten en saa nykyään tehtyä. Töissä ollessa aamupuuroa oli tosi usein. Herkutellessani tein kaurapuuron maitoon, ripaus sokeria päälle. Tuli ihan lapsuus mieleen. Kaurahiutaleita on kyllä kaapissa, ne sujahtaa sämpylä- tai pizzataikinaan. Puuro olisi niin hyvästä vatsallekin.
Kuten TT:llä, myös mun puurokiintiöni tuli täyteen jo lapsuudessa. Olen opetellut uudestaan syömään puuroa vasta ihan viime vuosina. Joskus ikuisuus sitten oli töissä (vanhainkoti) Pajalan puuroa ja se olikin puurokiintiöstäni huolimatta ihan hyvää. Mulla on kotona erilaisia kuivattuja marjoja ja hedelmiä. Samoin pellavansiemeniä ja leseitä. Välillä laitan pellavansiemeniä sekä kuivattuja marjoja/hedelmiä yöksi jääkaappiin veteen likoamaan ja aamulla laitan sekaan vaan ripauksen suolaa ja jotain hiutaleita (kaura, ruis tms). Sitten mikroon kypsymään.
Yksi kymmenestä D:n hahmosta, niitä on kyllä enemmän. Mielikuvitus vain rajana. Harmi, että me idiootit höhläpetterit "hokataan.".