Hymistelyketju, tavallisia juttuja
Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.
Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet
Kommentit (5771)
Toivon, ettet kukaan ilkeyttään alkaisi samaa kirjainta käyttää ja nimissäni täällä kirjoittaa. Melko ikävää tuollainen jos jonkun pitää siihen ryhtyä. Oikeastaan, kun tuokin viesti on hieman häiritsevä jos joku sen minun viestinäni lukee. Tulee vaan sekaannusta ja joku lukee minusta jotain mitä en itse itsestäni kirjoittaisi. Toivon näin parasta sen suhteen, ettei kukaan tavallaan alkaisi tuollaiseen. Jos joku siihen ryhtyy niin sitten se on kerta ensimmäinen täällä ja saa kyllä miettimään jatkoa täällä. Nyt unohdan tämän hetkeksi ja jätän aihee, mutta säikähdin hieman. Täytyy myöntää se. Terveisin Pitkis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilen lähtiessäni kauppaan ihmettelin takkini painoa ja löysin taskusta kiven, pyöristyneen, hioutuneen graniitin, harmaa-ruskea-mustan. Oli edellisellä kauppareissulla sattunut silmään, siihen ei-rähmäiseen, pakkohan se oli talteen ottaa, kaunis kivi!
Lakkaa päälle niin pysyy märän näköisenä, vaikka kaunis on sellaisenaankin.
Kivet kiinnostaa.
TT
Syytön heittäköön ensimmäisen kiven.
Ihan viattomaksi tuskin kukaan täällä ilmoittautuu, mutta kivien keräilijä olen ollut aina. Varsinkin järvien rannoilta kävelyreissultani tulen aina taskut täynnä erilaisia "aarre" kiviä. En niillä ketään nakkele, vaan säilytän parhaat, muut puutarhaan koristekiviksi.
Tämä päivähän oli riidaton hassuttelun merkeissä. Tosin vähän tulee väärä kuva, koska....vain yksi on joukosta poissa, kuten laulussa lauletaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilen lähtiessäni kauppaan ihmettelin takkini painoa ja löysin taskusta kiven, pyöristyneen, hioutuneen graniitin, harmaa-ruskea-mustan. Oli edellisellä kauppareissulla sattunut silmään, siihen ei-rähmäiseen, pakkohan se oli talteen ottaa, kaunis kivi!
Kivet kiinnostaa.
TT
Ihan viattomaksi tuskin kukaan täällä ilmoittautuu, mutta kivien keräilijä olen ollut aina. Varsinkin järvien rannoilta kävelyreissultani tulen aina taskut täynnä erilaisia "aarre" kiviä. En niillä ketään nakkele, vaan säilytän parhaat, muut puutarhaan koristekiviksi.
Ei niin vakavaa, ettei jotain mukavaakin. Mun tuttu aina sanoo: heittele vaikka pienillä kivillä, mutta älä laula.
Minäkin keräilin kiviä rannoilta ulkomaan reissuilla. Kauniita ovat lasimaljoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kivet kiinnostaa.
TT
Minä myös kauniita kiviä keräilen. Osa on ikkunalaudalla, osan kerään kukkapenkin reunukseksi. Joskus löytyy niin sileitä, pyöreitä muotoja, että ihmetyttää, miten ovatkin niin kauniiksi hioutuneet.
Vierailija kirjoitti:
hei haloo, tulin vahingossa tänne Outolaan, voitteko neuvoa missähän se hymistelyketju on, sitä etsin
Mahdollisimman kaukana täältä. Mene sinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kivet kiinnostaa.
TT
Voi hyvinkin ilmoittautua. Aina löytyy joku, joka on syytön kaikkeen. Jäädään odottamaan. 😂
Vierailija kirjoitti:
Tämä päivähän oli riidaton hassuttelun merkeissä. Tosin vähän tulee väärä kuva, koska....vain yksi on joukosta poissa, kuten laulussa lauletaan.
Kuka oli poissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lievästi autistinen ja vaikka samalla koen itseni hyvin herkäksi ja empaattiseksi, niin silti moni "sosiaalinen" juttu on minulle haastavaa ja tämä on koitunut parisuhteissa ongelmaksi. En nyt tietenkään vieraissa ole juossut tai mitään tuollaista, ne nyt tajuan vääräksi siinä missä muutkin. Mutta sen ymmärtäminen, mitä ja milloin on soveliasta tehdä toiselle on vaikeaa. Minulta puuttuu joku luonnollinen kyky tulkita ihmisiä ja ajattelen kaiken jotenkin analyyttisesti, kuin joku robotti ja siinä meneekin sitten usein pieleen, kun ei laskutoimitukset menneetkään ihan putkeen. Tämän vuoksi minua on varmaan usein luultu joksikin pohjimmiltaan pahaksi ihmiseksi ja se ei tunnu mukavalta.-P
Joku täällä kirjoittaa nyt minun "nimimerkillä" ja käyttää tuota samaa kirjainta P. Ehkä epähuomiossa tai tahallaan, mutta tuo viesti ei ole minun viestini eli ketjun Pitkiksen tai tunnuksella - P, kirjoittavan. Selvennyksen vuoksi nyt tämä tänne pitää laittaa ja toivon, ettei kukaan illeilyn vuoksi samaa kirjainta käytä. Anteeksi reagoimisen asiaan. Tässä näkee sen, ettei mitään kirjainta ei omistaa itsekään. Terveisin Pitkis eli myös - P, kirjainta käyttävä.
Asiat kirjoituksessa paljastavat, ettet se ole sinä Pitkis, vaikka tyyli onkin samantapainen, tai ainakin yrittää kirjoittaa sinun tyylilläsi!
Alkuperäisen P:n tyyli ja tekstin rytmi ovat niin persoonallisia, ettei häntä voi matkia ihan kuka vaan. Ole Pitkis rauhassa, kyllä me sinut tunnistamme. .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka oli poissa?
Sven Tuuva
Vierailija kirjoitti:
Kivet kiinnostaa.
TT
Miten se ketjun kehitysprojekti etenee? Eikö sellainen ollut vireillä? Riidaton ketju? Eilen polkaisin käyntiin sen tunnekeskustelun, tänään tämän huumorijutun. Aika riidatonta ollut, kun se on poistunut, joka ei ole tykännyt. Siksi tulee väärä kuva riidattomuudesta, jos tästä päättelemme, että riidat on ohi. En ole mikään seremoniamestari, vaan rivikirjoittaja. Ihan itsekkäistä syistä näitä aiheita esitin. Että edes joskus olisi keskustelua ja toisaalta huumoriakin. Jatkossa annan olla. Ehkä joku muu vuorostaan ideoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvää pyhähuomenta oravaiset :)
Eipä mulla muuta
Miksi pitää lällättää heti aamusta? Miksi et voi käyttäytyä asiallisesti, kun sitä on sinulta pyydetty monesti. Olemme aikuisia, mutta emme rakastavaisia. Sun koodi on väärä.
Tuolta lällättelijältä puuttuu sosiaalisten tilanteiden taju. Hän joko yrittää olla hauska, ärsyttää tahallaan, on oikeasti noin tyhmä tai sitten hän on jäänyt vaille rakkautta ja oikeaa hellittelyä, kun pitää hakea sitä nimettömiltä ketjulaisilta. Noinhan rakastuneet tai vanhemmat puhuvat lapsilleen. Eivät tuntemattomat toisilleen. Tämä on rajatonta käytöstä, jota tapaa kehitysvammaisilta tai vielä keittymättömiltä lapsilta.
Sinulta puuttuu sosiaalisten tilanteiden raju jos vedät herneen nenään jostain sanasta täällä ja suutut siitä. Olet tainnut itse jäädä ilman rakkautta ja hellyyttä, kun reagoit niin vahvasti tähän asiaan. Paljastat vaan oman elämäsi epäkohdat Sen vuoksi sinua harmittaa muiden viestit täällä. Sinä et myös itse pidä rajoja itsellesi, kun kirjoitat mitä sattuu itsekin. Rajoita myös omaa käytöstäsi. Sivusta.
Ei todellakaan kannata takertua joka sanaan, eikä vallankaan kirjoittaa noin alatyylisiä arvioita toisista, niinkuin eka kommentissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kivet kiinnostaa.
TT
Miten se ketjun kehitysprojekti etenee? Eikö sellainen ollut vireillä? Riidaton ketju? Eilen polkaisin käyntiin sen tunnekeskustelun, tänään tämän huumorijutun. Aika riidatonta ollut, kun se on poistunut, joka ei ole tykännyt. Siksi tulee väärä kuva riidattomuudesta, jos tästä päättelemme, että riidat on ohi. En ole mikään seremoniamestari, vaan rivikirjoittaja. Ihan itsekkäistä syistä näitä aiheita esitin. Että edes joskus olisi keskustelua ja toisaalta huumoriakin. Jatkossa annan olla. Ehkä joku muu vuorostaan ideoi.
Miten kivi mun takin taskussa liittyy ketjun kehitysprojektiin, jos sellaista on edes olemassa, tai minä ? En nyt oikein ymmärrä, olen hämmentynyt, miksi lainasit minun viestiäni, kun en minäkään ole mikään seremoniamestari tai ideoija, kunhan omiani kirjoitan ja jos niistä muutaman viestin mittainen kommentointi syntyy, kuten nyt kivistä, hyvä niin.
TT
P.s. Yksi riidaton päivä ei rauhaa tee, vaikka se (lähes) kaikkien toiveissa onkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seurustelin kerran yhden nuoren miehen kanssa, mutta ilmeni, että hänellä on pöytätietokone, joten oli pakko hänet jättää siihen paikkaan. Ei tuollaisista oikeiksi miehiksi ole!
Voi mistä olet jäänyt paitsi. Oma mieheni on eläkkeellä oleva poliisi, hänellä oli pienestä palkastaan maksettu pöytäkone jo 80-luvun alussa, oli maksanut pienestä poliisin palkasta kymmeniä tuhansia markkoja maksaneen tietokoneen. Oli melkoista luksusta kun pystyi laskuja maksamaan kotoa jo tuolloin. Hän on ollut myös aivan ihana isä kolmelle lapselle joista kaksi poikia, vieläkin pelaavat keskenään silloin tällöin. On ollut ihana kuulla perheen poikien pelaavan kotona naureskellen ja kehuen toisiaan. Toinen pojista on nykyään oman IT yrityksen TJ, toinen tekee toiminimellä sähkö asentajan töitä. Poikien kiinnostus tekniikkaa kohtaan juontaa juurensa tuohon tietokoneeseen joka hänellä oli tavatessamme. Ennen valitettiin että mies on jatkuvasti baarissa tai töissä, nykyään valitetaan jos mies viihtyy kotona koneen ääressä. En ymmärrä miksi nykyään halutaan ennemmin mies joka viihtyy ennemmin baareissa pettäen minkä kerkiää, kuin kotona viihtyvä uskollinen tekniikasta pitävä mies. Toivottavasti löydät unelmiesi baari kärpäsen joka pettää joka käänteessä, et selvästi ansaitse uskollista kotona viihtyvää miestä, jos tietokone on maailman loppu.
Jäi vielä mainitsematta että tyttäremme kiinnostui myös tekniikasta mieheni harrastusten kautta, aloitti ohjelmoinnin jo nuorena, ja toimii nykyään freelancer ohjelmoijana ja tienaa todella hyvin kotoa käsin. Ennen koronaa kiersi ympäri maailmaa koska pystyy tekemään töitä kannettavalla. Nyt on ostanut asunto auton ja kiertää pohjoismaiden retkeily paikkoja, tekee iltaisin muutaman tunnin ohjelmointia. Tänne eksyin lukemaan, koska minulta on kysytty monesti mikä on meidän pitkän avioliiton salaisuus. Kiinnostaa näkemys miksi on erottu. Melko mitättömistä syistä tänä päivänä erotaan ilmeisesti, ei edes yritetä korjata pieniä turhilta tuntuvia asioita. Pitkän suhteen salaisuus meillä on puhuminen, puhumalla asiat selviää aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kivet kiinnostaa.
TT
Miten kivi mun takin taskussa liittyy ketjun kehitysprojektiin, jos sellaista on edes olemassa, tai minä ? En nyt oikein ymmärrä, olen hämmentynyt, miksi lainasit minun viestiäni, kun en minäkään ole mikään seremoniamestari tai ideoija, kunhan omiani kirjoitan ja jos niistä muutaman viestin mittainen kommentointi syntyy, kuten nyt kivistä, hyvä niin.
TT
P.s. Yksi riidaton päivä ei rauhaa tee, vaikka se (lähes) kaikkien toiveissa onkin.
Tärkeä huomio tuo: (lähes) kaikkien toiveissa. Minäkään en enää yritä rakentaa rauhaa. Sehän olisi järjetöntä, jos sitä ei kerran haluta.
Huonot työyhteisöt ovat muuten samanlaisia. Iso osa haluaa asiallista toimintaa, mutta vaikka minkälainen konsultti tai työterveysihminen pannaan sekaan pohtimaan riitoja, hän ei pääse sisään yhteisöön eikä saa todellista kuvaa tilanteesta. Ennen oli yleistäkin. Nykyään tulostavoitteet johtaa helposti muutosneuvotteluihin, jolloin asia korjaantuu sitä kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kivet kiinnostaa.
TT
TT
Samaa ihmettelin, vaikken enää paljoa jaksa täällä ällistelläkään.
Liitelen puusta toiseen - etsin pähkinäkätköjäni. Mites (baari)tiski? Tylsissä ei saanut keskustella aiheesta, hui sentään.
Ajattelin vielä muutaman astiaston sotkea, niitähän riittää, perittyjä, keräiltyjä ja ostettuja. Menee sit kaikki kerralla, samoilla saippuavesillä ;)
Mulla pähkinöitä piilottuina suklaalevyihin, muutama jemmassa, odotan että dementia iskee, ovat sitten iloinen yllätys kun löydän.
TT
P.S. oikeesti vaan kaks kolhoa kulhoa odottaa inspiraatiota, kyllä ne tänään puhdistuu :D
Vierailija kirjoitti:
-> kaksi eri ketjua, jos täällä ei hupsuttelua kerran siedetä. Hei hei. Riidattomuuteen en minäkään jaksa uskoa, kun linnunlivertelyynkin tulee tylytystä, hymistelyketjussa?
Täällähän on hupsuteltu koko päivä. Miksi lähdit pois? Olisit hupsutellut muitten mukana. Minuakin naurattaa oma karikatyyri, sattui ihan kohdalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seurustelin kerran yhden nuoren miehen kanssa, mutta ilmeni, että hänellä on pöytätietokone, joten oli pakko hänet jättää siihen paikkaan. Ei tuollaisista oikeiksi miehiksi ole!
Voi mistä olet jäänyt paitsi. Oma mieheni on eläkkeellä oleva poliisi, hänellä oli pienestä palkastaan maksettu pöytäkone jo 80-luvun alussa, oli maksanut pienestä poliisin palkasta kymmeniä tuhansia markkoja maksaneen tietokoneen. Oli melkoista luksusta kun pystyi laskuja maksamaan kotoa jo tuolloin. Hän on ollut myös aivan ihana isä kolmelle lapselle joista kaksi poikia, vieläkin pelaavat keskenään silloin tällöin. On ollut ihana kuulla perheen poikien pelaavan kotona naureskellen ja kehuen toisiaan. Toinen pojista on nykyään oman IT yrityksen TJ, toinen tekee toiminimellä sähkö asentajan töitä. Poikien kiinnostus tekniikkaa kohtaan juontaa juurensa tuohon tietokoneeseen joka hänellä oli tavatessamme. Ennen valitettiin että mies on jatkuvasti baarissa tai töissä, nykyään valitetaan jos mies viihtyy kotona koneen ääressä. En ymmärrä miksi nykyään halutaan ennemmin mies joka viihtyy ennemmin baareissa pettäen minkä kerkiää, kuin kotona viihtyvä uskollinen tekniikasta pitävä mies. Toivottavasti löydät unelmiesi baari kärpäsen joka pettää joka käänteessä, et selvästi ansaitse uskollista kotona viihtyvää miestä, jos tietokone on maailman loppu.
Jäi vielä mainitsematta että tyttäremme kiinnostui myös tekniikasta mieheni harrastusten kautta, aloitti ohjelmoinnin jo nuorena, ja toimii nykyään freelancer ohjelmoijana ja tienaa todella hyvin kotoa käsin. Ennen koronaa kiersi ympäri maailmaa koska pystyy tekemään töitä kannettavalla. Nyt on ostanut asunto auton ja kiertää pohjoismaiden retkeily paikkoja, tekee iltaisin muutaman tunnin ohjelmointia. Tänne eksyin lukemaan, koska minulta on kysytty monesti mikä on meidän pitkän avioliiton salaisuus. Kiinnostaa näkemys miksi on erottu. Melko mitättömistä syistä tänä päivänä erotaan ilmeisesti, ei edes yritetä korjata pieniä turhilta tuntuvia asioita. Pitkän suhteen salaisuus meillä on puhuminen, puhumalla asiat selviää aina.
Ehkä olet viettänyt paljon aikaa kotona, näkemyksesi on kovin suppea. Avioeroon johtaa vuosittain noin 13 000-14 000 avioliittoa. Suomessa avioerot ovat selvästi yleisempiä kuin Euroopassa keskimäärin. Eroon johtavat syyt ovat harvoin mitättömiä, ja miksi oletat, että eronneet parit eivät ole yrittäneet korjata asioita? Oletat myös, että eroon johtaneet asiat ovat turhia ja pieniä. Joka neljäs pari, jolla on pieniä lapsia, eroaa. Tuskin silloin syyt ovat turhia ja pieniä.
Hienoa, että teillä menee hyvin avioliitossanne. Olisi myös hienoa, että ymmärrystä riittäisi muiden ihmisten tilanteille. Ehkä elät elämäsi lähes kokonaan perheesi kautta koska itsestäsi et kertonut oikeastaan mitään. Perheesi varmaan täyttää elämäsi sinulle riittävästi mutta voin sanoa, voi mistä olet jäänyt paitsi. Mieti mitä haluat kokea ja nähdä elämässä ja toteuta haaveita, jotka liittyvät vain itseesi. Elä omaa elämääsi äläkä muiden kautta, ja toisten ihmisten kipeitä ratkaisuja mitätöiden, arvostellen.